Welkom bij Chello..
Ik zat sinds 1998 op A2000 kabel, dat was een prima 1500/256kbit verbinding.. Toen kwam Chello de boel overnemen met allerlei stoere verhalen dat het allemaal nog veel beter zou worden voor ons.. 1e wat er gebeurde was dat de verbindingen langzaam maar zeker steeds onbetrouwbaarder werden (veel packetloss en uitval), en toen had Chello ook nog eens een leuke aktie dat ze de upload verlaagde naar 128kbit.. Nou nou wat een verbeteringen allemaal zeg.. Na de zoveelste verpestte gaming avond doordat Chello hevig lagde en zelfs een paar minuten uitviel midden in een clanmatch, was voor mij de maat vol, die Chello rotzooi moest weg..
Sinds ongeveer een jaar nu 768/128kbit ADSL via Demon Internet (BabyXL), en nooit meer lag, packetloss of uitval, en altijd stabiele lage pings.. Het was trouwens altijd 512/128 maar onlangs gratis verhoogd naar 768/128.. Een ware gamer's & internetter's droom dus, zo moet internet zijn, geen gezeik als je online wilt spelen.. De max downloadnelheid is dan wel iets minder, maar ik haal die bijna wel altijd, en de upload is altijd 100% stabiel op 16KB/s..
Op de kabel heb je (als je pech hebt, en dat hebben een hoop mensen) gewoon teveel last van overbelasting, zeker als er een paar medegebruikers in je wijk zitten die 24/7 FTP servertjes ofzo draaien..
Laatst bewerkt: 27 nov 2002