Als je iets wilt weten over een spel, dan moet je de review lezen. Dan kan je niet kijken naar cijfers, dan loop je misschien een spel dat je goed vind mis.
We hebben op dit moment 5 schildjes. I voor heel slecht, een voor onvoldoende en dergelijke, een voor voldoende en soortgelijken, een voor goed/uitstekend en eentje voor legendarisch. De beste medaille.
Als jij een 7 ziet, dan kan daarmee iets compleet anders bedoelt worden dan jij vind, vroeger was een 7 goed, inmiddels is een 7 slecht en moet iets een 9 of 85. hebben voordat mensen iets goed vinden. Dat is natuurlijk zo scheef als wat, en daar kunnen wij ons niet in vinden. Aangezien het ingewikkeld is om de lezer dan te vertellen wat je er van vind, zonder cijfers, die geen waarde meer hebben, hebben we gekozen voor 5 Halo schildjes met een beschrijvende term.
Verder is de reactie erg overdreven, het is wederom gewoon wennen. Zo veel verschil is er niet, het is alleen nauwkeriger en minder bedoeld voor de luie gamer die gewoon kijkt of 't een 7 is en dan 'K*utgame!!!!!!' reageert, die wij willen ontmoedigen, of een gamer die lees, 'Goed', 'voor de fan' of 'Onvolvoende' en dan kan besluiten of hij verder wil lezen om de beweegredenen van de reviewer te snapper en meer over het spel te leren.
Ik ben heel tevrede met het resultaat en weet zeker dat het een positief gevolg heeft op het niveau van XBW als geheel, maar we zijn niet ongevoelig voor jullie menigen. We cateren alleen niet naar de common denominator. We proberen een uniek beed te schetsen op Xbox en zijn games en dat mede door ons te onderscheiden van de standaard die volgens ons geen bevredigend resultaat bied.
Edit: vergeet ook vooral ons plus en mindpunten veld dat volgens mij zonder dat je het kan ontkennen 1000 keer meer zegt dan een cijfer ooit kan.
Laatst bewerkt: 3 mei 2004