Citizen Zero - Wow! links + info

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fardo, 14 jul 2003.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik verveelde me en ging op zoek ... ik kwam deze game tegen ... met een woord WOW!

official
    http://www.citizen-zero.com/
    http://www.bigworldtech.com/

We check out Micro Forté's online game engine, which the Australia-based studio is using in an upcoming Xbox game to be published by Microsoft.

Micro Forté was on hand at GDC to demonstrate the latest version of its BigWorld online engine, which Microsoft announced last October would be at the heart of an upcoming Xbox online game. The BigWorld engine has been in development for four years and was designed from the ground up to support an extremely large number of players in seamless worlds. We found out that the planned PC game, BigWorld: Citizen Zero, is effectively on hold because Micro Forté is putting the majority of its resources, including 45 of its 60 total employees, into developing the Xbox game.

BigWorld was conceived as a complete high-end engine and includes both the graphics engine and networking technology. The demo shown at GDC took place in rolling hills covered with lush grass. There were many dozens of nonplayer characters wandering through the area to give an example of how the engine can support a lot of characters on the screen at once. Zooming in to look at the player character showed a high-detail model that was nicely animated with blinking eyes and lip syncing. There's a material system that tracks whether parts of a player's armor are made of metal or leather, and it can then apply an appropriate visual effect, like metal's shininess.

To maintain a solid frame rate, the engine's level of detail (LOD) system can greatly reduce the number of polygons in distant objects. The animation system is flexible enough to allow model meshes to morph and still maintain the facial animations, and we watched as the player's head morphed into a goblinlike shape, as if by a spell. The morphing can also be used to allow players to further customize the body and facial shapes of characters.

As its name implies, it's the networking technology that's been a big focus for BigWorld. The engine can support up to 4 million players and doesn't require sharding--breaking up the gameworld into separate servers--except in ways that developers find necessary for gameplay reasons. The world doesn't require any zoning and can seamlessly transition from exterior to interior environments. The server technology is said to be very stable and has been complete since last year.

Micro Forté representatives naturally couldn't reveal any information on the upcoming Xbox game. We even found out that the content and environments in the demo aren't representative of the Xbox game, and as a few hobbit holes in the green hills hinted, the demo level was originally created for a Lord of the Rings online project. We'll have more details as they become available.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  3. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Check die viewdistance8).

Dit is inderdaad WOW. Maar ik heb geen Live, en zal deze dus moeten laten liggen.
    Wat is MMP trouwens?

4. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    doet me denken aan die belgse game outcast.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    een beetje ... maar dit is toch heel anders ... ik heb de engine in beweging gezien ... hij is perfect

6. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Lijp, nu nog live

Laatst bewerkt: 3 feb 2005
  7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het heeft op de frontpage gestaan ... maar over deze game is niet echt veel info over bekend... het word niet echt een RPG

nog een linkje van de mainsite = http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=news&id=1210 + meer plaatjes

"Hmmm, did I buy that developer or not? I forgot..."

8. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt ie uit :D

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat is het probleem niemand weet het nog ... deze game word erg stil gehouden ... Ik vewacht hem dus ... in 2004 of 2005

het eerste nieuws is gepost in 2002 ... en verder geen nieuwe info gereleased ... mijn vermoede is nu dat deze game ook in 2004 verschijnt ... maar wel in Q4

link = http://bigworldvault.ign.com/features/interviews/bigworld01.shtml

10. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Het misschien ook beter dat het stil wordt gehouden. Een hype creeren komt een spel vaker minder ten goede dan beter.

11. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    gejat

Ik vind alleen dat huis in die heuvel links op de laatste screens een beetje errug gejat van "The Lord of The Rings" en de bladeren van die bomen zijn bij sommige van die screens zo...uh...licht...:confused:

Laatst bewerkt: 14 jul 2003
  12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: gejat

Klopt het was eerst de bedoeling dat deze game eeen LOTR rpg zou worden ... toen MS Bigworld overkocht ... mochten ze gaan coderen voor Citizen Zero .. let wel dat dit de eerste screenshots zijn en we hebben al bijna 1 jaar geen nieuwe shots meer gezien ... dus er kan een hoop veranderd zijn

13. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit...screens doen me denken aan Morrowind, maar dan beter. Tegen de tijd dat 'ie uit is moet ik wel Live! zijn. Dus dat is definitief een toppertje in spé. :) Maar als MS slim is, en dat zijn ze blijkbaar ook, houden ze deze titel nog even achter voor de maanden ná Halo 2 en Fable. Want dan krijg je volgens mij een beetje de laatste generatie titels voor ons Xboxie. Een toppertje voor de launch van een opvolger van de Xbox zou hem zo nog net even door de laatste maanden heen kunnen sleuren.

14. mischa

mischa Guest

OffTopic:
    ik denk dat ze bij rareware perfect dark lang stilhouden en al een lekker speelbare game hebben...
    iedereen in spanning laten wachten en het dan ineens bekentmaken, dat de game 2 maanden later in de winkel ligt.
    dan is er geen kans voor een enorme hype...

Ontopic: Dit ziet eruit als fable man! lijkt me wel relax, want die draw distance...
    Daar erger ik me dus dood aan bij Brute Force.
    Pak je Flint en zie je je richter rood worden, Zoom, Dubbelzoom, Fok te ver weg, ik zie alleen mist, echt rot:mad:(
    ZWARE teleurstelling

15. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is deze game gecanselt? hoop het niet het leek me echt een fatastiche game _O_

Wat recentere screens:

Deze screens zien er veel anders uit dan die andere in deze topic.. :confused:
    _O_
    Is die Mirik van het Citizen Zero forum de zelfde als van dit forum? :9

16. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ziet er goed uit. Kan eigenlijk nietw achten op het spel.

17. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    wow Jurassic Park flashback

wow Mechassault flashback :+

maar ik had er nog nooit van gehoord... lijkt me errug vetjes vooral omdat ze er ook geweren in hebben gestopt...

18. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    even dubbelpost voor de duidelijkheid...

maar hier zijn nog wat extra screens uit september 2004:

hands on preview:

Hij komt dus uit Q4 2005 en daarmee denk ik dat het 1 van de laatste grote titels voor de xbox zal worden... Wat me aan het verhaal opviel was trouwens de gameplay gelijkenis met Runescape en andere MMORPG's for that mathers... Alleen maar positief dus...

Volledige preview

edit:

en zie ik onze mirik toch op het officiele Citizen Zero forum :D

http://www.citizen-zero.com/phpbb2/viewtopic.php?t=2012

officiele site btw:

http://www.citizen-zero.com/

19. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Best een verandering van setting, van middeleeuwen naar toekomst.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :eek: Ik was deze game helemaal vergeten ;)

Deel Deze Pagina