[XOne] Civilization Revolution

Discussie in 'Games' gestart door Rebel8319, 23 mei 2008.

1. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Civilization Revolution

Info :

Uitgever: 2k Games
    Ontwikkelaar: Firaxis Games
    Genre: Strategiespel
    Release: Xbox 360 --> 6 juni 2008

Met Sid Meier’s Civilization Revolution brengt de bedenker van de originele Civilization een vanaf de grond opnieuw opgebouwde ervaring naar de consoles. In het spel streven spelers om de heerser van de wereld te worden door een beschaving (civilization) te starten vanaf het allereerste begin, totdat de mensen de ruimte gaan bevolken. Oorlog, diplomatie, het ontdekken van technologie en vormen van regering, alles zal verlopen zoals jij investeert in de toekomst. Natuurlijk zul je bekende historische leiders tegenkomen die je proberen te helpen, vernietigen of simpelweg streven je net een beetje voor te blijven. Uiteraard bevat het spel een uitgebreide single-player campagne met de verslavende gameplay die we uit de serie kennen.

In totaal zullen er 16 verschillende beschavingen in het spel zitten om te overmeesteren en naar de overwinning te leiden, met hun eigen beroemde of beruchte leiders om mee, of tegen te spelen. De levels zijn gestroomlijnd en het is mogelijk om een sneller potje te spelen dan ooit te voren. Er zullen intense gevechten en actie te vinden zijn en online zullen gamers strijden voor wereldoverheersing in teams, één tegen één en epische ‘free-for-all’ games. Ook zal er downloadable content beschikbaar worden gemaakt en zullen gamers video- en voicechat kunnen gebruiken om hun intenties kenbaar te maken aan spelers met andere beschavingen online. De strategische gameplay zal uiteraard te speler zijn met een speciaal uitgedacht besturingsmechanisme voor de controller.

Aangezien hier nog geen topic over was heb ik er maar 1 gemaakt , want het lijkt me toch wel een leuke game te gaan worden !

Zeker van mensen die een beetje van de Settlers hielden net als ik , lijkt dit wel een leuke toevoeging te worden voor de 360 !

Brand los \o/

Laatst bewerkt: 27 mei 2008
  2. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand mij ff wil vertellen hoe ik er foto's inzet dan fleur ik de boel een beetje op :)

3. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel word voor mij heel erg leuk. Heb alle delen op de pc gespeeld en ben zeer benieuwd hoe het op een console gaat werken. Ik heb de achievements al gezien en daarvoor moet je met elke beschaving een keer het spel winnen en op veel verschillende manieren. Hierdoor word de uitdaging mijns inziens nog groter.

Kort gezegd: Ik kan niet wachten, word waarschijnlijk een rpe-order voor mij :)

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    [img*]Plaats hier de link van je screenshot[/img]
    Verwijder de * in de eerste img tag en hij doet het.

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Nooit eerder een Civ game gespeelt en de PU preview was interesant maar hij was wel "makkelijk" in verhouding zeiden ze.
    Ik hou deze even in de gaten.

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ben benieuwd, heb de eerste civilization (jaja op de i386 nog wel) helemaal kapot gespeeld.......

deze hou ik even in gedachten

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Eurogamer preview.

Ik neig dan toch eerder naar de PC versie... deze klinkt me iets te lite.

8. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de review niet gelezen die Zifnap heeft gepost, maar ik en m'n beste maat zijn al 'eeuwen' fans van Civilization, alle delen hebben we origineel inclusief hun uitbreidingen.

Ik heb de screenshots gezien al een tijdje geleden en alles een beetje gelezen, maar wat Zifnap zegt, volgens mij wordt deze versie echt een "Light" versie van Civilization en dan juist in die mate dat het echt TE simpel wordt en gewoon niet meer het niveau van Civilization haalt.

Volgens mij zijn de speelrondes er ook op gebouwd om een aantal uurtjes te duren.

De echte Civilization liefhebber weet, dat als je de moeilijkheidsgraad een beetje degelijk zet, dat je dan soms weken bezig bent!

Laat ik echter niet louter negatief zijn, want wellicht is deze versie wel een mooie instapper voor mensen die nog niet zo bekend zijn met Civilization. Dan is het misschien wel een mooi opstapje.

Maar laten we de kip niet braden voor hij geschoten is (of weet ik veel hoe dat gezegde luidt), ik ben in ieder geval benieuwd wat ze ervan gaan maken!

9. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog nooit een Civ. gespeeld..... meer Duke, Doom en Dune 2 en dat soort games vroeger gedaan maar ik wil niet direct een super simpele versie.
    Maar ik wacht zeker eerst wat reviews af over of ze het moeilijk, ingewikkeld, technisch etc vinden.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit is gewoon de console versie. Het spel is zo gemaakt dat potjes maximaal +/- 2 a 3 uur duren. De echte Civ-veteraan zal daarvan schrikken. Het past wel beetje bij de console natuur... dus uiterst geschikt voor mensen die eff snel een potje willen spelen. Ik ben daarover helemaal niet negatief, maar ik vraag mij wel af in hoeverre dit nog Civilization is. Het idee ziet er in ieder geval leuk uit.

Zie ook de Eurogamer preview, waar je ongeveer dezelfde mening in terug ziet komen.

Laatst bewerkt: 25 mei 2008
  11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Iemand die deze game misschien ook gaat kopen?

Ik weet het nog niet zeker, maar hij lijkt me wel cool.

12. lupaie

lupaie youtube.com/lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    nog 3 dagen...ik ga hem zeker halen ja

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Kijk ook al maanden uit naar deze game. Op de PC heb ik een special edition van deel IV, maar op de PC snap ik er geen ruk van. Hier is het allemaal een stuk kindvriendelijker en makkelijker gemaakt om te begrijpen. Zo is dat mij althans een aantal keren voorgekomen in artikelen over de game.

Misschien handig die achievement lijst even in een spoiler in het topicverhaal te zetten, kunnen we die altijd een keertje bekijken.

14. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Komt hier nog een demo van?

En wanneer is de officiele EU releasedate?

btw, yellow, op de pc snapte ik van IV ook geen ruk:9;)

15. lupaie

lupaie youtube.com/lupaie

Leuk Bevonden:
    0
    6 juni is de release mss een dag eerder

16. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Morgen een Single en Multi player demo:D

Bron

17. PatManZ

PatManZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heey, da´s goed nieuws. Morgen direkt ff proberen!

18. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De demo staat inmiddels online

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Niemand die de demo heeft geprobeerd? Ben wel benieuwd hoe deze Civ speelt op de console.

20. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Het speelt heerlijk alhoewel ik geen vergelijkings materiaal heb want ik speel nauwelijks RTS games op de console zowel als op de pc. Maar potjandriedubbeltjes wat is deze demo verslavend. Ik heb meer genoten van deze demo dan BF: Bad company maar dat is een ander verhaal. Jammer dat je midden in een single-player word afgekapt.

Deel Deze Pagina