CL2 geheugen op CL3 laten draaien

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shizzel, 28 mrt 2007.

1. Shizzel

Shizzel Guest

Ik heb een maandje geleden nieuw geheugen gekocht, en als ik gewoon aan het internetten ben, werkt alles goed, maar bij een game krijg ik na een tijdje een blauw scherm (Blue Screen of Death).

Als ik het oude geheugen alleen laat draaien werkt alles goed, en als ik alleen het nieuwe geheugen laat draaien werkt ook alles goed; alleen samen dus niet.

Nu is de enige oorzaak die ik kan bedenken dat het oude CL3 geheugen naar CL2 wordt overgeclocked, op de snelheid van het nieuwe geheugen. Ik lees op Tweakers en andere sites dat mensen handmatig dat instellen via de BIOS, maar ik vind nergens hoe dat moet.

Als iemand me even kan uitleggen hoe ik dus het CL2 geheugen op CL3 kan laten draaien, ben ik hem/haar erg dankbaar. Hier wat info:

Link: http://img59.imageshack.us/img59/6987/cl2cl3yj1.jpg

Shizz.

Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2007
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je kon je post eigenlijk ook hier plaatsen maar goed :+.

Zover ik weet wordt het snellere geheugen altijd aangepast aan het tragere. Dus dat CL2 geheugen zou normaal aan CL3 moeten draaien. Zie eens in Everest (of met CPU-Z) naar de timings van het geheugen als ze samen steken.

Om het handmatig aan te passen moet je inderdaad in de bios zijn. Je zal waarschijnlijk eerst iets over het geheugen in de bios op manual moeten zetten zodat je de timings manueel kan aanpassen.

Ik denk dat het eerder ligt aan het feit dat die 2 latjes bv. van een ander merk zijn en daardoor dat er comptabiliteits problemen onstaan.

Deel Deze Pagina