wanneer: als het spel al wat ouder is... waarom: de game is verouderd, en voor 60,- koopt iemand dus liever een nieuwe game. ze prijzen ze daarom af dat ze alsnog verkopen
Is het niet dat het een classic word als er een bepaald aantal van zijn verkocht? Ik vind het namelijk dom om hem classic te noemen, om het dan voor een lagere prijs te verkopen. Kunnen ze de normale versie ook gewoon afprijzen
Aangezien dit over Xbox software gaat, heb ik hem even in het games forum gezet, ipv het Xbox hardware forum. Anyway; in mijn ogen maken ze van een game een classic zodra ze het gevoel hebben dat de vraag naar een voorheen hele populaire game meer zakt, maar dat er wel nog vraag naar die game is voor iets minder geld.
ik denk dat een game een classic wordt, als er een miljoen exemplaren van zijn verkocht.. zo gaat dit ook bij PS2 Platinum's
volgens mij is het een beetje random wanneer een game classic gaat. Neem Halo nou, daarvan zijn twee jaar lang meer dan 4 miljoen exemplaren van verkocht en toch is de game pas net classic gegaan. PGR ging veel eerder classic, ik denk dat het voor een groot deel aan microsoft ligt wanneer een game classic wordt of niet, Halo hadden ze natuurlijk al na 1 jaar classic moeten maken.
Maar Halo verkocht toen nog super voor de prijs van 60 Euro. Dat was dus een behoorlijke melkkoe voor MS.
Als een game 1 jaar is en de andere game 1 dag oud is en ze liggen voor hetzelfde prijs, welke zou je dan kopen? Daarom zijn er classics.
Een classic is een classic waneer: 1:er veel exemplaren van zijn verkocht 2:die game al een paar maanden oud is Overgings vind ik het vreemd dat het zo lang duurde voor halo classic werd...
Die verkocht nog steeds super goed dus hebben ze zolang mogelijk geen classic gemaakt om zo veel mogelijk aan te verdienen.....
Een spel wordt volgens mij classic als er een bepaald aantal van is verkocht en als het ook een spel is wat ouder is als een bepaalde tijd, die getallen zullen zijn vastgelegd dor M$/Gameproducers
Ook al was HALO 1 nu nog steeds 60 euro.. hij is het zeker wel waard. En flauw is het dus niet, maar gewoon slim. Waarom zou je em voor 30 euro in de winkels leggen als ie voor 60 euro ook goed verkoopt???