[XOne] client als server?

Discussie in 'Games' gestart door Pim, 15 apr 2004.

1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    ik ben een beetje een fanaat en extreem gierig:) , dit komt natuurlijk doordat ik weinig geld heb en daarom ben ik iets aan het proberen... ik heb adsl via een USB modem, dus ik maak gebruik van ICS, nu wil mijn andere pc en xbox tegelijk op internet aangesloten hebbe zonder gebruik te maken van een hub/switch. ik wil dus dit:

Pc(met internet)(server)--(ICS)-->oude pc(client+server)-->xbox(Client)

paar mensen zeiden dat dit zou moeten kunnen, heb al via sygate geprobeerd maar dat programma snapt niet dat ik mijn pc tegelijkertijd als client en als server wil gebruiken. er zitten in mijn oude pc dus ook 2 netwerkkaarten. ik heb het geprobeerd met statische IP adressen en automatisch, het werkt alleen niet...de LAN-verbinding is er wel, maar de xbox stuurt geen paketten terug. ze lopen elkaar dus mis...hoe kan ik dit oplossen en ook nog eens kunnen Liven op mijn xbox???

NEED HELP!!!:confused: :confused: :confused:

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ... ehm... Ik wil niet erg vervelend doen, maar ik zou het toch niet op deze manier doen (als je er geen verstand van hebt) ... dit leer je namelijk niet in een dag en om dit te gaan uitleggen zijn de experts wel even bezig. Ik raad jou aan om het gewoon weer via ICS te gaan doen (zie de ICS draad) ... als dat werkt kan he gaan nadenken of je een server wilt gaan opzetten ... maar dan zou ik als ik jou was ook de os'en noemen en dit moet je via een hub/switch doen.

In de ICS draad staat hoe je je internet kan delen

Nb zonder een hub of switch is het mogelijk, maar dat werkt voor geen meter (waarom nog een mogelijkheid creeeren om laggy te worden) en een hub heb je al voor 10 euro (bijv op Pejannl zijn geliefde marktplaats)

NB2 het kan wel alleen in uiterste nood... zo heb ik op een andere site iemand geholpen die zijn internet deelde met zijn buurman via wlan ... en vervolgens genoodzaakt was om ICS te installeren ...(maar dit kan allemaal in de ICS draad besproken worden)

Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    het is altijd leuk om iets te leren:), maar ik snap ook dat het een beetje moeilijk is. ik zal wel een switch/hub kopen om heb het makkelijkst te doen...toch zal ik het niet laten om het toch een keer samen met een computer-nerd te proberen, waarschijnlijk vandaag al:)!
    tnx anyways...

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je het via jouw schema doet zonder hub of switch ... krijg je vroeger of later last van lag (koop dus maar een hub en je zult zien dat je leven een stuk makkelijker word) :) (NB elders in een ander fora staat al een uitleg)

5. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nou, dan gaan we technisch... Maar niet te lang, want dit neigt toch wel heel sterk naar PC problematiek en niet zozeer Xbox problematiek...

Komt ie:

Eerstens moet je wat zuiverder zijn met je terminologie, want sinds de introduktie van peer-to-peer networking is er eigenlijk geen onderscheid meer tussen clients en servers. Waar jij server schrijft bedoel je waarschijnlijk een Windows XP of W2K Pro gebaseerde machine die ook files deelt met andere PCs. Dat noem ik geen server, maar gewoon een werkstation.

Uitgaande van deze veronderstelling zul je dus met ICS moeten werken. Helaas helaas... Dan kun jij jouw droompje volgens mij niet realiseren.

Windows (98/ME/2K/XP) maakt gebruik van private network 192.168.0.x. Als je Windows NAT over Windows NAT probeert te gebruiken dan zegt de 2e NAT server volgens mij dat ie 192.168.0.x niet kan omzetten naar 192.168.0.x. Je krijgt in je situatie twee keer een netwerk 192.168.0.0/24 en dat kan nou eenmaal niet.

Als nou een van die twee PCs een Linux doos is, of een Windows (2000 of 200:cool: *server*, dan kan het wel.

Windows *server* (dus niet 'workstation') heeft een installeerbare NAT router op de CD staan en daarmee gaat het wel, omdat je daarmee een willekeurig ander private network mee kunt configureren.

Schematisch:

(IIP) --- PC met ICS --- (PN1) --- Oude PC met ICS --- (PN2) --- Xbox

IIP = Internet IP space; publieke IP adressen
    PN1 = Private IP space 1
    PN2 = Private IP space 2

PN1 en PN2 kunnen niet aan elkaar gelijk zijn of elkaar overlappen. ICS maakt altijd een PN met netwerk 192.168.0.0/24. Da ken dus nie.

(IIP) --- W2K Server met NAT --- (PN1) --- Oude PC met ICS --- (PN2) --- Xbox

PN1 kan nu bijvoorbeeld 192.168.1.0/24 zijn en PN2 is weer 192.168.0.0/24.

Vandaar dat je het met bijvoorbeeld een router wél aan de gang kan krijgen, want bij een fatsoenlijke router kun je zelf kiezen welk adres je aan je private network geeft.

Nu heeft Fardo ook weer wat geleerd... ;)

Merk op dat de stelling helemaal blijft staan dat dubbel ICS (of dubbel NAT voor mijn part) zo veel vertragiong geeft dat je zelfs met de meest prachtige ADSL verbinding nog te veel lag gaat krijgen. Niet doen, dus (zoals Fardo ook al opmerkte).

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: Re: client als server?

Klopt... maar had al het idee dat hij geen win2k of win2k3 had geinstalleerd, maar weer helder verteld Pejannl ;)

Ik had vrijdag weer een MS examen verpest ... voor de kenners ... ik had 685 punten en ik moest er 700 halen ... Ik haat MC examens

Deel Deze Pagina