ik kreeg vandaag een mailtje op mijn xbox live over Code of Conduct heeft iemand dit ook gekregen vandaag of gister??
kan iemand deze even knippen en plakken .... alvast bedankt ... Tevens heb ik deze verplaatst naar live & networking (omdat het niet om een live game gaat
Ik heb het allemaal wel gelezen, en het geeft een beetje té strenge indruk, gewoon negeren en leuk blijven gamen dus!
Ja en nee. Een overeenkomst (en dus ook een bijbehorende "Code of conduct") is een zgn 'wapperdocument'. D.w.z. als iemand over de schreef gaat dan ga je met dat document wapperen en roep je "He, hallo! Doe effe normaal! Dat hebben we zo niet afgesproken, hoor!". In een Code of Conduct vind je dus allerhande strak omschreven zaken die je op Xbox Live gewoon niet moet doen. Dus niet een vrouwelijke gamer opzoeken en dan de hele tijd roepen "Heb je dikkuh tietuh? Wil je met me neukuh?". (Ja, ook dat is al eens gebeurd op Xbox Live.) Maar aan de andere kant zal er geen haan naar kraaien wanneer je eens een heftige battle van iemand hebt gewonnen en je dan zegt "Zo, jij hebt duidelijk je dag niet. Zeker vanochtend vergeten <sexuele uitdrukking gecensureerd>". Zeker als het iemand van de friendslist is dan kun je best wel eens een grap maken, maar tegen vreemden moet je natuurlijk weer wat kalmer aan doen. Het is eigenlijk net alsof.... Alsof je bezig bent met gewone sociale interactie, zoals je dat bijvoorbeeld ook op straat doet, of op school, kantoor, in de disco, in een restaurant, of zo. ALs je je daar niet kunt gedragen word je buiten gegooid. Als je je op Xbox Live niet kunt gedragen word je er eveneens buiten gegooid. Het is nogal Amerikaans om daar een uitvoerig "Do's en don'ts" document van te maken en Microsoft is nou eenmaal een Amerikaanse firma... Zo'n document doet mij altijd denken aan dat dametje dat een proces tegen een magnetronfabrikant begon omdat ze vergeten hadden in de handleiding te schrijven dat ze na afloop van een winterse sneeuwwandeling haar hondje niet in de magnetron mag zetten...
huh, Ik heb dat mailtje nog neit gehad hoor! , Ik krijg die mailtjes altijd laat volgensmij, en soms niet! Is er nog wat speciaals veranderd?
Het moet niet erger worden, stel dat je iemand uitscheld voor: ''You suck'' of iets dergelijks zou je (misschien) gelijk geband worden, kijk dat moeten we niet hebben...