Als je een aantal codemaster titels tussen PC en consoles vergelijkt valt het volgende op. Op de console heeft Colin McRae 04 geen online mogelijkheden, op de PC wel, het zelfde geldt voor DTM Racer hoewel er nu een online versie is, echter heeft deze wel een aantal beperkingen (geen scoreboards), ik hoop dat een en ander gaat veranderen met de komst van DTM Racer 2. Op dit moment stelt codemaster op de console me teleur.
Dat ben ik helemaal met je eens. Hun denken laten we ff een spel maken en dan is het goed. Dus zonder extra functies/online mode. Ze brengen zichzelf er veel te makkelijk van af.....
Ja, maar op de PC-versie mochten ze ook wat extra maandjes wachten (CMR4). En om nu te zeggen dat ze 'console gamen niet serieus nemen' gaat wel heel erg ver. :{
Misschien is het wel wat overdreven, maar ze hadden bv. beter Colin McRae 3 niet uit kunnen geven en dan in Colin McRae 04 xboxlive volledig doorvoeren, het zelfde geldt voor DTM Racer. In wacht liever iets langer dan dat ik een produkt koop wat is 'afgeraffeld', om de 'concurent' voor te blijven.
Codemasters is voornamelijk een console-developer, dus je moet niet gaan zeiken dat ze de consoles niet serieus nemen.
Bombermania, Het enige dat ik constateer is dat de PC versies van Colin McRae en DTM Racer meer opties (zoals online) hebben dan de console versies dus vandaar de opmerking. Als codemaster voornamelijk een console-developer is waarom maken ze dan niet gebruik van de mogelijkheden die een console biedt zoals online multiplayer.
Bij DTM Race Driver heb je een punt, want die Live-update was een beetje aan de erg late kant. Maar bij een spel als Colin McRae 04 komt de pc-versie veel later uit dan de Xbox/PS2 versie en dan kan ik het nog wel begrijpen dat ze wat extra's willen toevoegen.
Colin McRea04 is nog helemaal niet op PC Colin McRea03 was op PC een slechte port! Wat wil je nu? Vind best dat je op Codemasters commentaar kan hebben (de rankins zijn zowel op internet als op live slecht, veel cheaters), maar nu sla je de plank mis.
Zoals is al eerder zei, misschien is de kop van dit draadje wat overdreven, ik beleef veel plezier aan Colin McRae 04 (DTM Racer was voor mij een miskoop, besturing met stuurtje is te nerveus), het lijkt alsof Codemasters de console als 'probeer' platform gebruikt. Breng een spel eerst uit op een console, luister naar de kritiek van de gamers en breng dan de verbeteringen aan in de PC versie omdat deze later wordt uitgebracht. Zie Colin McRae 3, kritiek was dat de championship alleen met de Focus gereden kon worden en dat je een losse rally's kon rijden, en foila in Colin McRae 04 (maar een paar maandjes later), hebben ze dit gewijzigd. Colin McRae 04 heeft geen xboxlive multiplayer en foila de PC versie krijgt dit wel.