Colin McRae DiRT Vs Forza Motorsport 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DonGevity NLX, 27 mei 2007.

1. DonGevity NLX

DonGevity NLX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien er nogal veel over beide games in het verkeerde topic word gesproken lijkt mij een Vs topic wel op zijn plaats.

Het zijn 2 totaal verschillende games met een andere doelgroep, maar ik zie dat er behoefte is aan een discussie :) Liever deze discussie in een apart topic dan in de topics zelf.

Releasedatum van Forza Motorsport 2 is 8 juni, Colin McRae DiRT komt uit op 15 juni.

Gamepagina Colin McRae DiRT
    Gamepagina Forza Motorsport 2

Ik krijg volgende week Forza Motorsport 2 om te reviewen, maar ik denk dat mijn voorkeur toch naar DiRT uitgaat... Forza wordt een beetje saai na een aantal races op het asvalt. Met DiRT heb je gewoon lekker veel variatie

Laatst bewerkt: 27 mei 2007
  2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Waarom zou je een CMR vs FM2 topic willen? Je geeft zelf al aan dat het toaal verschillende games zijn. Waarom een discussie over deze 2 games in 1 topic? Je kan hoogstens geluid/graphics vergelijken.
    GTHD vs FM2 zou een beter topic zijn.

Discussieren over voetbal en korfbal doe je toch ook niet in 1 thread?

3. Towel

Towel Guest

Heb forza motorsport 2 vandaag gespeeld, en het ziet er leuk uit. De grapchics zijn niet baanbrekend, maar zijn in orde. Het auto aanbod is erg groot, maar had graag wat verschillende merken gezien. Je hebt trouwens een hdd nodig om de career te doen, want ik kon die nie doen omdat k nie genoeg ruimte om mn memory had:confused:. En daar zit nog 40mb ruimte op....

Hoe is dirt? Volgens mij is dat echt tering mooi!

4. DonGevity NLX

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat in beide topics veel over de andere game wordt gepraat en er ook mensen zijn die zich hieraan irriteren. De games komen vrijwel gelijktijdig dus vandaar dat een discussie goed op zijn plaats is :)

5. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Dirt demo is erg mooi inderdaad. Heb het id dat daar de AA wel/wat meer aanstaat dan in FM2. Maakt de game direct een stuk mooier.

Maar dan zou er ook een tombraider vs cod2 topic moeten komen. En natuurlijk een pes6 vs rockstar tabletennis.
    Niet doen, gewoon CMR posten in het CMR topic, en FM2 in het FM2 topic. En zo af en toe een korte discussie tussendoor kan geen kwaad ;) Een 3e en eigen topic maakt het er alleen maar onoverzichtelijk van.

6. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ''En zo af en toe een korte discussie tussendoor''. In bijna elke zin van beide topics (Forza en Dirt) hebben ze het over die discussie. Dit topic is dus wel op ze plaats vind ik.

Ik zou zelf denk ik ook voor Dirt gaan, omdat ik die graphics gewoon ziek vind en me totaal niet stoor aan de arcade. Toch ga ik beide games kopen omdat Forza 2 gewoon zo heerlijk realistisch is. Die graphics zijn daar eigelijk niet eens ndoig, ookal zijn ze daar ook gewoon mooi ^^. Eigenlijk kan ik dus gewoon niet kiezen!!

7. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Doe mij Forza 2 maar hoor, veeeeeeeeeeeeeeeeel meer diepgang.

8. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    tsja, ik had het al eerder gepost in een van beide threads... Maar het is gewoon lomp gepland dit. Twee racers zo kort op elkaar. Ik heb ook lopen twijfelen welke ik ga nemen en ik ben er bijna uit.

Dirt haal ik zeker, veel mooier (wel apart, je zou verwachten dat een microsoftontwikkelaar veel meer uit de 360 zou persen). En het lijkt me leuker in multiplayer. Die crossover tracks en buggy's lijken me echt vet online. Arcade besturing? Erger dan Midtown Madness kan niet, en die vond ik ook super. Menu's zijn ook sexy.;)

Forza twijfel ik over. Ik had de eerste en ik vond 'm saai. De demo is niet mooi, wat me dus erg tegenvalt. Zonder assists is wel heerlijk rijden, echt met gevoel. Paintjobs maken is ook vet (een van de weinige dingen die ik in deel 1 leuk vond). Maar ik haat tunen, ik wil verliezen omdat ik slechter ben, niet omdat de ander beter kan tunen. Dus online ga ik dit niet leuk vinden. Er zijn wel veel achievements, en die kan je volgens mij ook offline halen. Maar ja, typische twijfelgame dus....

9. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    Beide demo's zijn mooi, en laten allebei goed een aparte tak van racen zien.

Bij forza 2 wordt je bestraft voor elk foutje, je gaat slingeren... kans dat je dan je race verliest is groot.. in de demo wel cosmetische schade maar voor de rest niets grafisch baan brekends, en ook géén cockpit view.
    Bij Forza gaat t om de juiste lijn, rondje na rondje verbeteren. Jammer dat de demo beperkt is gebleven dat 1 circuit, geen mogelijkheden tot tuning en geen schade die je ook merkt in rijgedrag auto.

Bij CMR-dIrt kan je gewoon afsnijden, scheuren en beuken. Alléén is hier de schade wel bepalend voor hoe je auto rijdt, en hele stukken vallen er gewoon af! Ook wordt de auto na al 1 ronde rijden al langzaam vuiler en vuiler! Ook dat vindt ik erg stoer! Hier wel cockpit view(en echt super strak gewoon).
    (ps en wat ook al gezegd is het menutje van CMR is wel erg geil!) Ook hier kun je niets afstellen, maar wel heb je de mogelijkheid om 3 aparte races te doen. Dus 3 aparte circuits, 3 aparte wagens.. en allemaal een hele andere belevenis!

Qua demo's wint cmr-dirt DIK voor mij. Biedt meer, ziet er mooier uit, etc etc.

Forza 2 is een mooi spel wat ik ook echt ga halen, maar dat had ik al bepaald voordat ik de demo gespeeld had! Dirt wacht ik nog ff mee, 2 race-toppers die allebeid op een andere manier sturen, dat werkt niet echt.

10. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Je kunt de games niet met elkaar vergelijken. Colin McRae ziet er iets beter uit, maar dat komt met name door het feit dat de baan niet in één keer opgebouwd hoeft te worden, de physics NIET te vergelijken zijn met Forza2 en het aantal auto's en mogelijkheden daarmee bij Forza 2 veel groter zijn.

Ik heb Forza 2 nu sinds vrijdag en hij is echt goed. Ik vind het zelfs jammer dat er stadsraces inzitten. Circuit races zijn veel vetter.

Bij de volledige versie van Forza is de schade dus ook goed gedaan. Versnellingen die blijven hangen, de auto die naar rechts trekt, stotteringen tijdens gasgeven. Erg goed!

11. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    mmm. Ik kan ze niet vergelijken, daarvoor verschilt het teveel van elkaar. enige overeenkomst zijn dat de spellen alletwee auto's bevatten. Heb daarom ook helemaal geen reden om ze te vergelijken. Colin met WRC kan wel. :)

12. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon allebei aanschaffen heb je nergens last van..

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Op verzoek van Mirik weer open.

14. DonGevity NLX

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi zo :)

Want ze zijn dan wel verschillend, zeker de helft van alle 360bezitters twijfelt tussen deze 2

15. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig heb ik gister offline multiplayer met een vriend zowel Forza 1 als Rallysport Challenge 2 gedaan. RC2 is toch wel een beetje te vergelijken met CMD denk ik qua racen en setttings.

Met beide games hebben we erg veel lol gehad, in Forza gewoon strak rijden en elkaar beetje tikjes tegen het achtereind geven zodat de ander weer de baan af spint, gewoon een beetje kloten, niet om de beste racetijden. Bij RC2 moet je gewoon echt superstrak rijden, de eerste baan hebben we de hele tijd gedaan. Maak je hem niet foutloos ben je verloren, en het gaat gewoon hartstikke snel, je zit gefocused en helemaal in spanning op zo'n moment.

Ik kan me goed voorstellen dat je zit te twijfelen tussen deze 2 games. Het zijn immers beide racespellen. Ik ben toch van plan om nog een 360 aan te schaffen over een tijd (paar maand misschien) en deze twee titels moeten er gewoon alletwee komen.

Ook nog vet in Forza is inderdaad het customizen van je auto. Ik heb gister na een aantal maand weer even gekeken naar de auto's die ik had,, en dat is gewoon zo vet. Het PUMA logo op je auto maken bijvoorbeeld, ik heb er zoveel uur in zitten, en je bent gewoon echt trots op je resultaat omdat je weet dat niemand anders dezelfde auto heeft.

Anyway, deze post is alweer veel te lang geworden. Tschüss!

16. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Mirik!:thumbs::b: Ik vind het ook een erg moeilijke keuze, ben een fervent racegamer en het mogen dan wel 2 verschillende games zijn, het zijn grote titels die vrijwel tegelijk uitkomen.

17. sanderSJE

sanderSJE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan je in dirt trouwens ook tunen?

forza 2 komt er zowieso bij mij in dirt wil ik eerst nog afwachten over de gameplay in de volledige versie

18. Ndimension

Ndimension Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je CMD en FM2 niet kunnen vergelijken? Het zijn allebei racegames...

Voetbal en korfbal zijn twee totaal verschillende sporten. Tafeltennis en voetbal zijn ook twee totaal verschillende sporten...

Maar over CMD en FM2... Ik doe niet moeilijk, ik neem ze gewoon allebei :thumbs:

19. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit dat dan met waterpolo en wielrennen? O.O

20. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen of het met de AA in Forza in de full version wél goed zit? Ik vind de demo heel vet maar ik vind het toch irritant om naar dat pixelige dak te kijken :{ Vind allebei de games btw erg vet, moet ze gewoon alletwee hebben.

Deel Deze Pagina