Colin McRae Rally 2005

Discussie in 'Algemeen' gestart door Gerbo, 24 sep 2004.

  1. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik begrijp dat de raceliefhebbers hun aandacht dezer dagen behoorlijk moeten verdelen over verschillende games, maar ik heb CMR05 nu en paar dagen onder handen genomen en het begint met behoorlijk te bevallen.

    [​IMG]

    De game is vandaag ook in de winkels te halen en ik ben benieuwd of jullie hem al opgepikt hebben! En natuurlijk wat jullie eerste bevindingen zijn. Mijn indruk was dat het het eerste half uur behoorlijk wennen was, maar daarna alles heel intuitief in zijn werk gaat. En vanaf nu zit er natuurlijk ook Live in CMR. Ik heb ook al wat snelle tijden neergezet, dus heb ik ook even mijn 15 minutes of fame voordat de massa aan deze game gaat.

    Brand los als je de game hebt, of stel vragen als je iets wilt weten!
     
  2. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb je ook 04 gespeeld? Wat zijn de grootste wijzigingen, verbeteringen tov van die game?

    Zelf ben ik een beetje bang dat het meer van hetzelfde is.
     
  3. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja kijk het blijft een rallyspel en het bouwt voort op 04, maar ik zou 04 er weer even in moeten stoppen om verschillen te ontdekken! Ga ik zo doen :)
     
  4. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    ik vind het echt belachelijk zo snel Codemasters weer een CMR heeft uitgepoept!Elk jaar weer een nieuwe.... ik hoop dat deeltje 5 voorlopig de laatste is want dan haal ik em nog wel es aangezien ik deel 3 en 4 niet heb maar rally toch wel echt dope vind.
     
  5. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    Net op de PS2 gespeeld bij een vriend, t.o.v. Colin McRae 04 gewoon meer van hetzelfde... Dik in orde maar niets vernieuwends:)
     
  6. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Precies, ik heb 4 er eventjes ingestopt en er is op het eerste gezicht weinig verschil. Kleine tweaks in de besturing (5 heeft zoiets als Hard Steering) en het is jouw eigen gevoel wat zegt wat het lekkerst is. Nieuw land is zo te zien iig Duitsland. Verder heeft 5 volgens mij een soort Colin McRae Mode naast de Career Mode waarin je het tegen Colin opneemt uiteindelijk. Verder natuurlijk Live play+Scoreboards ipv alleen Scoreboards.

    Colin McRae blijft echter voor kwaliteit staan.
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben nog niet zo overtuigt :eek: Wat het probleem van de laatste CMR games is, is dat het wel 'leuk' is maar er nooit een echte motivator was om door te spelen. Om na dat ene of tweede kampioenschap nog weer verder te gaan. Rallisport gaf me dat wél. Ik ben altijd een voorstander van CMR geweest, maar ik weet het nu niet. Ze lopen nog steeds te hannessen met bepaalde zaken en ik zie op het moment ook nog niet de toevoegende waarde boven 04. Ik bedoel, 04 had allang Xbox Live support moeten hebben en had allang meer dan slechts een Kampioenschap moeten bieden. Het schadesysteem is wel leuk en aardig, de mooie auto's zijn leuk en aardig, maar dat is het nu al zoveel delen lang en het krediet is nu toch wel een beetje op.

    Ik begin nu te wennen aan de physics (heb hem vanaf dinsdag) maar het is 'raar'. De auto lijkt, nu iets minder door gewenning maar ondanks dat toch, alsof die op van die zwenkelwieltjes staat. Er zit een bepaalde forward momentum in die auto die het stuurgedrag gewoon overruled. Een voorbeeld: Je komt uit een bocht, in plaats van dat de auto dan netjes weer een rechte lijn aanneemt blijft ie nog tientallen meters lang doorschuiven zonder dat er ook maar een enkel signaal is van glijden. Gas geven, sturen, het maakt niet uit. Ik ben al vaak zat op een object opgereden gewoon omdat ie enorm raar - en compleet onrealistisch, heb ik het idee - doorschuift waar je gewoon niet op rekent.

    Ook kom je zo nu en dan de Hand van God tegen. Op een normaal gravelweggetje bijvoorbeeld, beetje bochtjes maken, 'voel' je soms dat je tegen iets onzichtbaars rijd. Terwijl de auto een beetje aan het schuiven is (écht schuiven) dat 'ie opeens wordt gecorrigeerd ofzo. En nee dat heeft niets met het hernemen van grip te maken, ik kan het gewoon niet netjes uitleggen :).

    De 2WD auto's zijn vervolgens weer te langzaam in acceleratie, de 4WD op een gegeven moment wel lekker.

    Wel moet je CMR05 een kans geven. Misschien zit ik ook nog in deze fase (lijkt me niet), maar na een uur spelen had ik serieus het idee dat dit een slecht spel was en dat terwijl ik altijd een groot fan was van de serie...

    Ik weet het nog niet. Moet er echt nog meer tijd in steken om echt te kunnen beslissen wat het nu precies is, maar truth be told; Als je je nu al niet écht vermaakt en niet onder de indruk bent, is dat geen goed teken.
     
  8. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat is inderdaad zo, het komt misschien door de maffe richels in het midden van de weg, maar het lijkt inderdaad vaak op een onzichtbaar muurtje waar je tegenaan streelt. Verder vind ik de geulen/''stoepranden(in US)'' langs de weg merkwaardig, doordat je zo nu en dan vreemd blijft steken.

    Met dat glijden moet ik je ook gelijk geven, soms lukt het zowaar niet om een paaltje of muurtje te ontwijken. Maar ik moet zeggen dat ik toch wel meer gevoel met de auto's heb en kan niet zeggen dat ik nog niet gewend ben. Wat betreft de drang om door te spelen, dat je niet steeds verder wilt komt soms ook door bepaalde Cups die wel 10+ stages lang zijn, dat doe je niet zomaar. Kijk ik snap best dat Rally's nou eenmaal zo lang duren, maar maak het dan toegankelijker.

    Grafisch is er weinig veranderd hoewel ik meen dat het schademodel en de viezigheid op de auto's uitgebreid zijn. Verder heb ik minder last van de pop-up in de verte die 4 wel had, maar verschijnen kleine gewassen nog altijd pas op een meter of 10 afstand. Dat is best irritant omdat ik steeds bang ben dat het een rots of een paaltje is.
     
  9. nickske

    nickske Xbox racelover

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zitten de scoreboards in elkaar? Is er onderscheid in 2wd en 4wd enz..?
    Hoeveel stages zitten er nu in de game? Er was sprake van meer dan 300 of zijn dit al de stages van de kampioenschappen samen die je moet rijden?
     
  10. U Black Emperor

    U Black Emperor Obscured

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    heb m bij iemand gespeeld vandaag maar zitten veel foutjes in
    zegt de co-driver dat je naar links moet & pijltje geeft ook links aan maar je moet naar rechts
    & als je in duitsland, stage 1, vd baan gaat lult de co-driver lekker door, als je dan eindelijk weer op de baan bent krijg je een hele tijd geen advies

    speelt op zich wel lekker maar dat soort foutjes vind ik storend
     
  11. tribalme

    tribalme driver

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg volgende week woensdag pas uitbetaald sta nu 6 euri in de min.. pff maar wou deze eigenlijk vandaag kopen, maarja ik zal volgende week is ff gaan testen.... de game belooft mij behoorlijk veel :) :cool:
     
  12. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, hoe zit het met de 300 tracks? Zijn dit echt verschillende tracks met een fatsoenlijke lengte of zijn het veelal kopieen of mirrors van elkaar?
     
  13. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik wel vreemd vindt is de waardering voor deze serie. Je hoort bij de laatste delen telkens hetzelfde, meer van hetzelfde maar net iets beter. Maar toch scoren de games telkens een 8 ofzo. Dit snap ik niet, als er keer op keer geen vernieuwing inzit waarom krijgt de game dan toch z'on hoog punt?
     
  14. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Blijft de beste binnen het genre dus vandaar die hoge cijfers.
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nog dames of heren met daadwerkelijke ervaring met CMR05? Ben benieuwd wat die er van vinden :eek:

    En Gerben; Het bevalt je dus verder wel? Ik moet zeggen, het is altijd wel leuk hoor, dat jaarlijkse CMR ritueel. Maar voor langer dan drie weken houd ik dat echt niet uit.

    -ArNo- : Dat vraag ik me nog maar af, ditmaal. RSC2 mag dan in een ander 'subgenre' liggen, het is vooralsnog (naar ik nu heb kunnen zien) de betere videogame. RSC2 is niet de realistische, of met de meeste heritage, maar maakt dat het een minder spel, denk het niet.

    Ook op Xbox Live is het nog eng stil...
     
  16. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik had het genre idd moet opslitsen in tween :
    Simulatie: CMR 05
    Arcade: RSC 2
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Je kunt het volgens mij zelfs in 3 generes opsplitsen.

    Simulatie:Richard Burns Rally
    Semi-Simulatie:CMR 05
    Arcade:RSC2
     
  18. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Idd semi simulatie hebben we ook nog.
     
  19. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Tja dat gaat me wel heel ver, het zijn gewoon allemaal rally games die duidelijk concurenten van elkaar zijn.

    Ik zal hem zelf overgens over een paar dagen wel in de bus krijgen...
     
  20. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Onzin. De manier waarop je een spel kan omschrijven is niet direct een genre.
     

Deel Deze Pagina