Competitie Forum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Meneer Stefan, 14 jul 2005.

1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een suggestie, zou het niet makkelijker/leuker zijn om naast het Live-forum, Help-forum en het Games-forum óók een Competitie-forum te maken?

Er zijn hier en daar best wat leuke competities gaande op XBW (offline race-competities en online shooter-competities) en als je daar een apart forum voor aanmaakt worden dat er misschien meer.

Als je een thread maakt doe je bijv eerst [Offline] of [Online] zodat de bezoekers kunnen zien of deze competitie Off -of Online wordt gespeeld. Daarachter zet je de game-titel neer zodat het voor de bezoekers etc duidelijker is, aangezien Shooters meestal Online worden gespeeld en Race-games Offline.

IMO zijn de competities best leuk hier op xbw en het is dan ook maar een suggestie van mij, omdat op deze manier er meer competities kunnen komen en er per competitie ook meer mensen mee zullen gaan doen.

Wat vinden jullie mods en members hiervan? Het is maar een idee hè.

Laatst bewerkt: 14 jul 2005
  2. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het in iig een goed idee, maar ik weet niet of hier een nieuw forum wordt aangemaakt door de mods.

3. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    meestal is het antwoord hierop dat er al genoeg forums zijn :)

4. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel een goed idee, maar om de GM ''competities'' met de Xbox-Games competities te verbinden, lijkt mij minder..(onduidelijkheid)

-_-

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind het een heel goed idee! Maar dan zou ik alleen xbox-competities plaatsen in dat forum. Misschien worden er dan ook wel meer competities gehouden of ranglijsten bijgehouden. :) Als het niet werkt of er te weinig animo voor is, kan het nog altijd weer worden verwijderd.

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Feodor heeft gelijk erin dat je de GM comp. niet moet mengen met de games comp. Verder is het een geweldig goed idee!

7. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Mee eens! Vind het een goed idee gaming 4 ever ;). Er zijn er best wat geweest; PGR2 comp, de Forza comp etc!

8. SuperFly

SuperFly Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    Yep... het is een leuke idee... Voor nu, en ook als de 360 er is omdat we dan nog meer competitie's zullen krijgen.... Maar ik denk wel zeker dat het antwoord nee zal zijn...

9. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Jep, goed idee. Maar ze willen het niet doen. Heb het al eens gevraagd aan meneer Cole Trickle, en die verwees me door aan iemand anders (erm iemand die het gedeelte regeld van de frontpage). Maar dat verzoek werd afgewezen. (Cole Trickle vroeg het toen aan die persoon) Weet niet meer waarom, maar ze wouden het niet doen omdat er te weinig competitie's waren (of zoiets). Kweet niet hoe ze der nu over denken.

10. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk als er een apart forum voor is, er vanzelf meerdere competities zullen komen. Iedereen die een spel bezit waarvan ie denkt: "dat is wel leuk voor xbw" kan em dan opzetten. Ik zal idd die van de GM eraf halen. Bij nader inzien toch wat minder ja. Maar iig blij dat er wat mensen dezelfde mening als mij hebben. Ik vindt een beetje competitie toch opzich wel leuk.

En imo doen er per competitie veel meer members mee als er een apart forum voor wordt gemaakt. Dan doen we deze forum i.p.v. die van SplinterCell, die bloedt toch al een beetje (erg) dood.

11. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ja natuurlijk is het leuk. En het vergt dan ook veel tijd van je, want je moet vaak wat bijwerken en andere competitie's/banen of wat dan ook opzetten. Maar mij lijkt het wel wat, dan wil ik misschien ook wel weer beginnen met ''de grote PGR 2 [deel 4] competitie'' Maar we moeten eerst maar ff zien hoe de mods/admin der over denken.

12. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    eens in de zoveel tijd duikt er zo'n thread op en het andwoord is altijd weer nee, helaas..
    word imo een beetje te weinig aan gedaan hier,qua toernooi ondersteuning.

13. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hm maar ik snap het grootste bezwaar niet echt. "Te weinig competities". Maar ik denk hetzelfde als wat gaming4ever zei; er komen er dan vanzelf meer. Als de mods/admins/web-designers/ali/whoever het nou gewoon toestaan en dan even aanzien hoe het loopt. Ik durf er donder er op te zeggen dat het een succes wordt.

DONDER

14. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Het Live forum is bedoelt voor dit soort threads, dus eigenlijk is er al zo'n forum. Offline competities kunnen voorgesteld worden in het gaming forum. Ik zie daarom ook geen reden om een extra forum te openen omdat we de ruimte er al voor hebben gecreëerd.

15. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zelf wel een goed idee. Door een apart forum aan te maken word er veel meer aandacht aan geschonken en raken meer mensen geintereseerd. De Green-Mile competities worden dan wel apart gehouden en is het forum dan wel echt bedoeld voor echt serieuze game-competities. Hierdoor krijgt het forum mischien wel meer bezoekers omdat de mensen de competities bij moeten houden ;)

Nu het forum er nog niet is zijn er natuurlijk nog lang niet zo veel competities. Ze kan je in het aparte Competitie-forum met veeel meer Games competities maken voor de mensen die er aan mee willen doen. Nu zijn er nog niet veel competities zie ik verspreid over het Game Forum en het Live Gaming Forum. Met het nieuwe forum zullen het er veel meer komen.

16. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dat valt toch vies tegen hoor, helaas. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Brothers in Arms competitie. Die is ongeveer doodgegaan doordat er te weinig animo voor is. Verder houdt echt niemand je tegen om er een te maken in Live gaming. Deze zal ook zeker goedgekeurd worden als de opzet goed is.

De opzet van zo'n toernooi is ook niet voor iedereen weggelegd. Ik wil nu niet vervelend doen ofzo, maar ik denk dat 90% van de forumbezoekers er een hele zware kluif aan zou hebben om zoiets te regelen.

17. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    sommige toernooien lopen anders behoorlijk goed (oa mijn Halo 2 januari slayer toernooi :cool:, de offline pgr2 competitie van Metal Mark en nog wel een aantal)

Laatst bewerkt: 15 jul 2005
  18. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Yup, helemaal mee eens.
    Tja, en voor die paar goed georganiseerde competities open ik geen apart subforum.

Zoals ik al zei, er zijn al geschikte forums voor competities. Er komt niet meer animo door een extra subforum, er komt alleen maar ongeorganiseerde troep in te staan. Onafgeronde competities door mensen die denken ff zo iets op te zetten. En als je zo graag iets wil organiseren via Live of offline, doe dit dan gewoon in de daarvoor geschikte forums.

19. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer, het was maar een suggestie he. :cool:

Maar tóch denk ik dat er echt wel meer competities en deelnemers komen als je er een apart forum voor aanmaakt.

Kunnen jullie dan geen wisselforum maken i.p.v. het SplinterCell forum, die loopt toch niet meer zo goed? :)
    Wie weet wordt het wel een groot succes en kunnen jullie toch er een forum voor aanmaken.

Laatst bewerkt: 15 jul 2005
  20. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn qua race-competities zo'n 5 competities voor xbox-games en 1 voor een PS2-game (GT4) een competitie, waarvan voor de xbox de PGR2-competitie, met name toen Metal Mark het nog deed, verre weg de beste is en de Forza-competitie heeft ook gelopen, totdat hij gesloten werd. Daarnaast zijn er ook competities voor games als Richard Burns en MM3, maar die lopen gewoon echt niet, doordat er weinig animo voor is. Offline/race-competities zullen dus weinig gaan lopen, momenteel zit er een beetje leven in de PGR2-competitie, verder niks. Ik verwacht dat PGR3 pas een game word waarbij er weer een grotere competitie zal komen. Er zullen dus een keer 2 competities maximaal lopen. Daarnaast is zullen er ook competities voor de gekste games aangemaakt worden, waar weinig tot geen animo voor is. Een voorbeeld zou zijn dat er nu een "TD Overdrive-competitie" zal komen.

Daarnaast hou ik me weinig bezig met online/shooter/overige-toernooien, maar ik denk dat er sowiezo niet meer als 10 toernooien/competities zullen lopen.

Wat je met een extra forum krijgt is dat er te weinig zal lopen en er veel competities opgestart zullen worden waar weinig/niks/tijdelijke animo voor is, waardoor threads overbodig zijn. Voor die paar threads is een apart forum in mijn ogen overbodig en kunnen ze net zo goed in het Games-forum en Live-forum geplaatst worden.

Deel Deze Pagina