hallo, ik wil mijn xbox aansluiten op mijn beamer. dit wil ik doen met een componeneten kabel. alleen wil ik ook het geluid blijven behouden in dd 5.1 via een digitale uitgang. ik heb m nu lopen met een svideo kabel waarbij ik ook een digital uitgang heb voor het geluid is er ook een componenten kabel (voor het beste beeld) die ik kan gebruiken met een digitale audiouitgang (voor het beste geluid) het zou toch raar zijn als je met 1 van de 2 genoegen moet nemen... groetjes jeroen
Tuurlijk kan dat niet... of je moet scart weer omzetten naar component...Het woord zegt het toch al/ Scart? maar hoe een component kabel eruit ziet weet ik eigenlijk ook niet... misschien zeg ik wel domme dingen nu... Maar ik ben wel benieuwd eigenlijk naar het antwoord....
component ziet er uit als 3 tulpjes. in de kleuren rood, groen en blauw. ook wel aangeduid als yuv. ik heb inderdaad niets aan scart..... ik zag wel iets in amerika http://www.microsoft.com/products/i...29830e7f-33db-45e2-9bca-e67c9c365d49&type=ovr maar in nederland zie ik niets, weet ook niet zeker of het met dit ding wel lukt. het moet toch wel ergens mee lukken......
ik zou gaan voor het geluid want op de meeste beamers krijg je toch niet de beste kwaliteit uit het beeld (beamers zijn meestal maar 800x600 of 1024x76
ja, als je dan losse kabeltjes gebruikt moet dat lukken. moeten wel mannetje-mannetje kabels zijn he dit is toch apart beeld en geluid, net wat jij wil... alleen of daar digital audio op zit...betwijfel t
beamer is inderdaad 1024, maar daar heeft dit niets mee te maken. componenet is gewoon de beste manier om een beeld signaal door te geven, daarna komt rgb scart, svideo en als laats composite (geel tulpje) en rf... je kan trouwens ook pas je xbox spellen in progressive stand spelen als je beschikt over componenet kabels, anders werkt het niet!!! ik ben dus nog steeds op zoek naar zo'n kabel. het is toch te gek dat je dan heel veel water bij de wijn moet doen en gaan voor analoog geluid...
ja sic, ik wil inderdaad mijn geluid los van mijn beeld. ik twijfel inderdaad ook of er een digitale uitgang op zit. vandaar dat ik iets anders zoek. het moet toch wel ergens bestaan, ik kan me niet voorstellen dat microsoft hier niet aan gedacht heeft....mijn ps2 heb ik ook aangesloten met component en aparte optical out voor dd5.1........
Een Advanced scart werkt volgens mij wel ...Alleen moet je dan wel gebruik maken van een optische kabel . Gebruik je de scart voor het beeld en aan dat kastje bij de advance scart kan je een optische kabel (geluid via licht. zuiderverder kan bijna niet) laten lopen naar je home theatre (mits die een optische ingang heeft), Suc6!! edit: Deze scarts zijn gewoon te koop bij iedere games-shop
hallooooooo, ik heb toch net uitgelegd dat dat niet werkt met een scart. je kan een progressive signaal alleen doorgeven via een componenten kabel... dus nog een keer: ik ben op zoek naar een componenten kabel(yuv, 3 tulpjes) die ook een digitale uitgang heeft voor het geluid.... weet iemand dat?
Die site die jezelf gaf.... lijkt mij het geen ervoor....Het is volgens mij gewoon een Advanced scart cable alleen dan voor composite... en ik denk dat hij ook wel gewoon digital output heeft... (misschien kan je ze er even over mailen) Maar dit lijkt mij indd ervoor gemaakt zeg maar....
huh, scart kabel maar dan voor composite.......? wat bedoel je daar mee? ik heb die gasten al een paar keer gemailed, maar krijg nooit een reactie terug. vraag me af of dit ding ook in nederland te koop is. hieronder een link voor iedereen die wilt weten welke spelletjes je in b.v. 480p, 720 p of zelfs 1080i kan spelen:h ttp://144.92.43.200/hdg/hdg.asp?submit=Home maar nu nog de juiste kabel om er gebruik van te kunnen maken.....
Nee kijk: Ik denk dat de cable die jij hebt laten zien als het ware een advanced scart cable is (zelfde vorm) alleen dan niet voor scart maar composite... en dat er gewoon een digital output in zit net zoals bij de Scart cable. Dus dat je die kabel gewoon moet hebben... alleen je zou ff iets meer screens moeten hebben om te kijken of je de optic fibre cable opening kan zien... Edit\ kan je de kabel niet vinden op de xbox.com site... en hun een keer mailen? zij antwoorden dacht ik wel terug.
na wat onderzoek te hebben gepleegd, ben ik inderdaad tot de conclusie gekomen dat dit het ding is dat ik moet hebben. er schijnt aan de zijkant en uitgang te zitten voor digital audio out... ik begreep jouw verhaal niet, dat komt omdat jij composite intypte i.p.v. componenet. maar verder heb je gelijk. iedereen met een beamer of een plasma, scoren dit ding dus om het maximale uit je xbox te halen.... the high defenition av pack is trouwens niet standaard ingekocht voor de europese markt, en kan je daarom niet bij iedere winkel kopen die xbox spuller verkoopt. je moet dit ding bij internet bedrijfjes kopen. heb m gezien voor 29,95.....in een winkel vroegen ze er 50 euro voor....
Oh... tja.. ik dacht altijd dat het composite was.... hehe..... maar fijn dat je er uit bent! ik denk dat je indd beter even op internet kan kopen... lijkt mij wel in prijs te schelen...
Ik gebruik zelf een Advanced AV Pack voor m'n projector. De HD AV Pack is leuk maar een PAL Xbox kan geen progressive signaal uitsturen. Bij PSXshop hebben ze ook een leuke kabel met alles-in-1. Composite, scart, svideo en component en spdif optical, of die kabel goed ik zou ik niet weten, je hebt wel meer mogelijkheden voor weinig Misschien dat ik met de tijd dat ding koop bij de PSXshop alleen moet ik er dan zorgen dat ik mijn Xbox op NTSC kan instellen
weet je dat zeker??? ik hab namelijk ergens gelezen dat de europese ook een progressive signaal doorgeeft..een op sommige europese hoesjes staat achterop 480p...dat doen ze niets voor niets lijkt me.. ik heb nu inderdaad een kabel met svideo en een optical kabel. sowieso is het toch mooier met componenet, of je het nou wel of niet in progressive mode kan uitsturen. wat heb jij voor beamer?
begin me inderdaad zorgen te maken of het wel kan met de pal versie. ik lees allemaal verschillende dingen op internet daarover....weet iemand het uit eigen ervaring? ook iemand ervaring met de gamecube en componenet???
Een PAL Xbox stuurt 100% geen progressive signaal uit. Het feit dat het achter op bepaalde game hoezen wel staat is gewoon een fout. Een PAL Xbox ondersteunt alleen 480i, een paar games schijnen helemaal geen beeld te geven met een component kabel. Het beeld zal vast beter zijn dan svideo. De projector die ik gebruik is een Sanyo HT projector, met subd, composite, component en svideo in.
dus jij gebruikt de svideo kabel voor naar je beamer? tevreden met je beamer? ik heb vaak wat problemen met de kleur rood in computerspelletjes, die ruisen een beetje. ik heb een optomah56 verder wel leuk hoor. heb jij ook een gamecube?