Component video & Digitaal geluid ... ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Atmoz, 14 jul 2004.

1. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Hallo mensen,

Nadat ik vorige week een beamer heb aangeschaft (Epson TW-10) ben ik eens gaan kijken naar de aansluit mogelijkheden van de xbox op de beamer. Na wat rondgekeken te hebben blijkt dat de beamer een component ingang heeft (3x tulp stekker). Maar omdat ik op internet alleen kabels tegenkom die van xbox stekker naar component en stereo geluid gaan vraag ik me af hoe dat dan zit met het Dolby Digital geluid. (optisch of coaxiaal).

Bestaat er een kabel die EN component video beeld uitgeeft EN Dolby Digital geluid uitgeeft?

Greetz,
    Atmoz

2. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan het dd geluid van de xbox alleen optisch verkrijgen, en dat dmv een advanced scartcable(of andere goedkopere merken). Ik weet niet of de adv. scart cable ook een component & stereo aansluiting heeft, maar ik heb vaak genoeg andere dingen gezien. Daar kan je echt álles op aansluiten.

3. valko

valko www.xboxkaart.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Op de advanced scart kabel zit een optische uitgang die je op een digitale versterker kan aansluiten voor de rest zit er een scart aansluiting op en geen composiet aansluitingen je zult dus vanuit de scart een plug moeten kopen die van scart naar videosignaal gaat. Die zijn er wel je zult alleen even wat moeten zoeken wat het best daarbij past want het zal niet te goede zijn van de beeldkwaliteit. Maar voor dolby digital en dts zul je zeker een advanced scart moeten kopen.

4. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    Nee.

Lees nou eens wat ik schrijf. Er zijn genoeg 3rd party kabels die én een optische én een composite aansluiting hebben. Ik neem als voorbeeld dit zieke ding:
    http://www.psxshop.com/product_info.php/cPath/22_61/products_id/781
    25 euro...

5. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Het gaat ook met een COAX kabeltje. (één tulp stekkertje)
    Daar ben ik dus naar opzoek, naar een kabel die EN COAX uitgeeft EN beeld via COMPONENT (3x tulp stekker)

Aan Composite heb ik niets, ik moet Component hebben ;)
    Maar dat ding ziet er wel uit dat'ie dat heeft. De Component uitgangen zie je zoieso zitten, en de COAX (digitaal geluid) zit waarschijnlijk tussen de optische digitale uitgang en de S-Video aansluiting in.

Weet iemand of RGB (wat uit een Scart stekker komt) hetzelfde is als de Component ingang op mijn beamer? Dus kan ik dat er gewoon op aansluiten?

Atmoz

6. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    ehhh, is composite dan niet zo'n geel stekkertje? Dat zoek je toch? Mijn fout anders... In ieder geval... Voor zo'n coax aansluiting heb je toch zo'n optisch ---> coax converter voor nodig? En die hebben weer netspanning nodig, dus ik weet niet of coax op dat ding zit...

EDIT: overigens ziet het er wel uit dat er een coax aansluiting op zit... wazig... En een tof ding:)

7. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Uhmm nee, Composite is juist niet wat ik zoek (is de slechtste kwaliteit van alle aansluitingen) ;) Ik zoek Component (3 kabels met totaal 6 tulp stekkers). Maar ik geloof dat ik al wat gevonden heb op een anders site. Hiermee kun je dat allemaal zelf op je Xbox maken:

http://img47.photobucket.com/albums/v144/JaredC01/High_Def_AV_Pack.gif

Greetz,
    Atmoz

[edit]
    En Composite is inderdaad zo'n geel (tulp) stekkertje..

Deel Deze Pagina