computer afspelen op tv

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door king-steven, 19 sep 2007.

1. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag enkele bestanden van mijn laptop, op de tv afspelen (o.a. films, maar ook powerpoint, etc.)

Is er een (makkelijke) manier, om je laptop op de tv aan te sluiten. Dus dat ik niet eerst iets moet branden of iets dergelijks...

de tv, heeft vrijwel alle mogelijke aansluitingen (scart, hdmi, usb, component, ...)

Het liefste wil ik dus dat mijn tv, als het ware een monitor wordt van m'n laptop.

Alvast bedankt...

p.s. heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niks vinden, mocht er al wel een threat over bestaan, sorry dat ik die niet gevonden heb.

2. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
  3. A1gp

A1gp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    of gewoon een vga kabel gebruiken als je tv een vga ingang heeft dan ff met een functie toets je laptop scherm laten verversen en voila hij vind je lcd scherm.

4. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn TV heeft ook een VGA aansluiting, en als ik mijn PC aansluit aan mijn TV krijg ik alleen maar zwart beeld. Moet ik iets speciaals instellen?

5. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    a, werkt vrij goed...
    ik heb het nu dmv VGA-kabel gedaan, enige is nu dat er alleen beeld gaat via de tv, maar denk eigenlijk ook niet dat dit via de VGA anders kan. Of is dit wel mogelijk?

en haloTRooper, wat ik heb gedaan, is mijn laptop op presentatie scherm gezet (fn + F7) je hebt dan op je laptop je gewone scherm (of in mijn geval met zwarte balken er langs, ivm breedbeeld). rechts van je laptop scherm, zit dan als het ware nog een scherm, namelijk je tv. Je moet dan beelden die je op de tv wilt laten zien, naar dit virtuele scherm slepen (je muis kan dan gewoon op de tv komen). en dan op afspelen klikken.

Je hebt als het ware dus gewoon 2 schermen...

Laatst bewerkt: 19 sep 2007
  6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Je kan hem ook "clonen" dan heb je zeg maar op elk beeld hetzelfde.

Moet ergens in de ati/nvidia control panels staan.

7. Arend_Glas

Arend_Glas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    probleem met een clone is dat je vastzit aan 1 resolutie, de laagste, wat meestal de tv is. Dan zit je met een kutreso te pc-en.
    Dualview is naar mijn mening beste oplossing. je hebt dan een 2e scherm zonder taakbalk waar je allemaal zooi naartoe kunt slepen.

8. WeeGee

WeeGee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij werkte het eerst perfect (ook met de fn F8 knop)
    Maar ik krijg het niet meer voor elkaar.
    Ik heb een Dell inspiron 6400 (x 1400 video) en een bravia 40inch LCD tv.
    Ik koppel deze via VGA kabel en sinds kort werkt het niet meer.
    De tv geeft aan "buiten bereik" ,zelfs na alle resoluties geprobeerd te hebben werkt het niet.
    Op een lcd monitor werkt het perfect !

Weet iemand hier een oplossing voor ?

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    50/60hertz geprobeerd?

Deel Deze Pagina