Ik wil een nieuw moederbord gaan aanschaffen en ik wil er lekker mee kunnen gamen. Ik kwam uit bij deze: Wat ik van jullie wil weten: Is de onboard videokaart van goede kwaliteit en kan ik er goed mee gamen? Is de kwaliteit/prijs verhouding goed? E.v.t. ervaring Volgensmij is hij wel goed qua prijs: Merk - ASUS Type - A7N8X-E Deluxe Platform - Socket A (AMD) Chipset - nVidia nForce2 Ultra 400 FSB - 400 MHz Geheugen - PC3200 DDR (Dual Channel) AGP slot - AGP 8X PCI sloten - 5 x IDE - UltraDMA 133 Serial - ATA Serial ATA 150 RAID - RAID 0, RAID 1 Audio - 6-kanaals LAN - 1 Gbps Firewire - 2 x USB - 6 x Formaat - ATX Prijs: €109,- bij Mycom. Ik zat zelf raar te kijken door die lage prijs met al deze shit aan boord en dan ook nog zo'n duur merk, dus is dit wat? Alvast ontzettend bedankt voor de reacties!
Hej, Ik ken het moederboard zelf niet, maar op www.tomshardware.com is een test van de beste socket A moederboarden, daar kan je even kijken... Verder.. geen enkele on-board videokaart kan je echt fatsoenlijk mee gamen, je kan dan echt veel beter een redelijk geprijste video kaart kopen... GF5900XT (+-160) , 9800pro (+-200)
Ik heb m zelf en ik vind m erg fijn. Goed geluid, lekker snelheid. maar je moet natuurlijk wel een videokaartje erbij kopen. Zelf heb ik er een radeon 9800 pro opzitten. Works like a charm edit: zit er dan een onboard videokaart op? ik heb namelijk niet de deluxe, kheb de gewone versie.
dat een onboard nforce 2 slecht is is nonsens! op dezelfde tomshardware staat een test met een nforce 2 mobo met een Athlon XP3200+ en dit zijn de 3dmark03 videoresultaten: http://www20.tomshardware.com/motherboard/20040308/kt800-09.html rond de 6200! En ik haal met mijn Radeon9600Pro met een Athlon XP3000+ ongeveer 3600. (Maar er zullen vast wel wat haken en ogen aan zitten )
Dus die onboard videokaart is echt goed om (gemiddeld dan) lekker te kunnen gamen? @huub ja, dit is de deluxe
uhm hallo??? computerdeskundigen??? dat nforce2 is de chipset van je moederbord, geen onboard videokaart
nforce 2 is GEEN videokaart, zoals jeroen t zegt. het is de chipset. Er zit op dat moederbord gewoon een 8X agp slot voor je videokaart.
hehe juist Net als een videokaart heeft ook een moederbord een chipset nodig. En bij deze is dat de nForce 2. Ik heb zelf de A7N8X-X, de goedkopere versie van de deluxe en ik vind em prima. Zit dezelfde chipset op alleen geen Firewire en SATA enz. Top bordje!
Nvidia en ATI zijn elkaars grootste concurrenten op het gebied van chipsets voor videokaarten, dus ja tegenwoordig maakt Nvidia ook chipsets . Dat ding op je moederbord heet net als dat ding op je videokaart een chipset. Ze vervullen wel andere functies maar het heet beide een chipset en zijn beiden zowat het belangrijkste van de plank. Is het nu wat duidelijker?
effeeen vraagje...is mijn video kaart een beetje goed om er redelijk mee te kunne gamen..? ik heb een intel p 3ghz en me video kaart is een ge-force fx5200 is deze beetje goed efe jullie mening thanks
uhm niet echt.. ik heb op me werk een p4 3,2 ghz met 1gig ram erin en dezelfde videokaart maar het spel far cry loopt zelfs op medium details af en toe errrug traag.. je videokaart is toch errug belangrijk met spellen..