1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. JapyJapo

    JapyJapo Guest

    ik heb een hd ready tv, en heb zojuist een xbox 360 pro aangeschaft waar een hdmi aanlsluiting op zit alleen zit er geen hdmi kabel bij. is het beeld veel beter als ik een hdmi kabel koop of heb ik daar niks aan? Als ik er beter wel een kan kopen is dit dan de goede? Hijs namelijk best wel cheap..?

    http://www.allekabels.nl/na/0/1302/H...DMI-Kabel.html

    alvast bedankt!
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ligt eraan wat je nu gebruikt. Als je component gebruikt zal je weinig verschil merken.
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Sorry, had er nog nooit van gehoord dat dat inderdaad kon via de pc, mijn fout :x
     
  4. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb even een vraagje,.
    Ik heb nu de xbox op een resolutie van 1680x1050 gezet en ik heb goed beeld.
    Alleen als ik een film wil kijken dan heb ik gewoon vol beeld in het menu, maar tijdens de film heb ik 2 grote zwarte balken. Dus niet 2 van een cm, maar egt grote zodat je de helft van het beeld mist.
    Nou kan ik dit verhelpen door het beeld op stretched te zetten, maar gaat dit veel ten koste van de kwaliteit? Of valt dit mee?
    Zijn er nog andere mogelijkheden om dit op te lossen?
    En waarom heb ik in het menu(van de film) en met games wel gewoon vol beeld?(op 1 cm boven en onder na dan)
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Misschien is de film zelf kleiner dan 16: 9?
     
  6. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is bij elke film. Er staat gewoon 16 : 9 op de achterkant.
    Dus ik snap niet waarom ik maar half beeld heb eigenlijk.
    Maar als ik het beeld op stretched zet gaat er dan veel kwaliteit verloren?
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2008
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Probeer het en oordeel zelf zou ik zeggen ?
     
  8. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, nou ik heb het idee dat het beeld gewoon uitgerekt en dat komt het beeld niet ten goede. Ook de ondertiteling gaat niet mee dus die zit dan bijna in het midden van het beeld.

    Maar waarom is het zo dat ik een groter beeld bij als ik een resolutie van 1280x720 kies? De zwarte balken zijn dan kleiner.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Weet ik zo niet. Het kan liggen aan de instellingen van je monitor. Welke monitor heb je?
     
  10. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een HP w2207.
    maargoed ik gerbuik wel gewoon de stretched mode. Het beeld is iets uitgerekt maar erg storend is het niet. Het enige wat iets stoort is dat de ondertiteling niet helemaal onderaan staat, maar na een tijdje let je er niet op:9
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Probeer eens bij je HP 1:1 pixelmapping aan te doen en dan je xbox op 1680x1050?
     
  12. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee er verandert niks.

    Ik blijf het raar vinden. Als ik een resolutie van 1280x720 kies heb ik minder grote zwarte balken dan als ik een resolutie van 1680x1050 kies.
    En waarom heb ik uberhaupt zwarte balken bij films en bij games niet of nauwelijks.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    mja vind ik ook raar :\
     
  14. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Naja niks aan te doen. Ik kan er mee leven als die op stretched staat.
    Bedankt voor je hulp in ieder geval;)
     
  15. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens,

    Ik ben van plan een nieuwe tv te kopen om daar vervolgens m'n 360 op aan te sluiten en te gamen.
    Ik heb een budget van zo rond de 400 euro dus ik dacht: een monitor. Ook past een monitor van rond de 24" perfect in m'n kamer. 26 รก 32" is al gauw te groot.
    Dus met een budget van 400 euro en een grootte van ongeveer 24" heb ik m'n ogen laten vallen op de Samsung T240HD. Ik heb 'm al eens gecheckt bij een vriend maar volgens mij is dit een perfecte monitor om m'n 360 op aan te sluiten. Als jullie een betere monitor weten hoor ik het graag want k wil graag 't beste wat mogelijk is voor 400 euro. Ook als er nog verder wat negatieve dingen te melden zijn hoor ik da ook graag.
    'k heb geen 360 met HDMI maar zonder HDMI ziet het er ook rete strak uit lijkt me. Ik las iets van zwarte balken boven en onder? HIj heeft een max resolutie van 1920 x 1200 en 16:10..
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je het mij vraagt kan je toch beter op zoek gaan naar een monitor met een 16: 9 beeldverhouding, oftewel eentje met een maximale resolutie van 1920x1080, want daar zal je waarschijnlijk meer plezier van hebben. 1920x1200 is voor zover ik weet niet eens ondersteund door de xbox. (?)

    Zijn er nog niet zoveel van, ik weet er zo ook geen helaas. Misschien dat iemand anders je een goede kan aanbevelen. Wat overigens ook kan is een goede 24" met pixelmapping, dan kan je hem op 1920x1080 zetten en dan zal de monitor het automatisch corrigeren naar de juiste resolutie. Maar daar weet ik niet veel over, heb ik zelf namelijk geen ervaring mee.
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kijk eens naar de HP W2448H. Die Samsung is ook wel aardig, weet alleen niet of die 1:1 pixelmapping heeft. Dat heeft de HP wel. ;)
     
  18. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, heb ff wat research gedaan en hij beschikt over 1:1 dus snel op 16 : 9 ratio kan worden gezet. Vraag me dan nog steeds af hoe het met de balkjes zit.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2008
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan heeft hij balkjes om die andere 16:1 op te vullen, om de boel niet uit te laten rekken.
     
  20. Heartbeat

    Heartbeat Active Member

    Berichten:
    523
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke.. dan weet ik t nog niet. Vriend van me had gewoon volledig beeld. En voor een prijs van 350 is het wel een mooi dingetje.
     

Deel Deze Pagina