1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als 720P 1280x720 is, wat is dan 1366x768? Daar speel ik nu namelijk op.
     
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Mensen even een vraag van mij

    Zie je verschil als je een TFT monitor aan een pc van Hertz laat veranderen? dus is er een merkbaar verschil tussen bijv 60 Hz en 85 Hz?
     
  3. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles loopt wat vloeiender en beter. In je besturingsprogramma al je het niet merken, met goede nieuwe games wel.
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 30 aug 2006
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    1280x720 progressive = 720p
    1920x1080 interlaced = 1080i

    1366x768 is waarschijnlijk de native resolutie van je monitor/HDTV waar je nu op speelt en die resolutie ligt dus nog iets hoger dan 720p. In het geval dat hij 720p zou weergeven zal hij dus ietwat moeten downscalen, maar dit is zo weinig dat je daar in de praktijk weinig van zult merken.

    @ gompy : Naar mijn weten kunnen de meeste monitoren van tegenwoordig gewoon een progressive signaal weergeven :)
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2006
  6. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand antwoord op mijn vorige vraag (vorige topic)?
     
  7. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om de samsung syncmaster 940BW te bestellen, maar ik wil nog 1 ding weten. Hoe veilig is het nou om op internet een monitor te bestellen als je naar dode pixels kijkt, is de kans groot dat je dode pixels hebt?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is deze vraag toch?

    Aangezien het topic tijdelijk nog is verwijderd, kan niemand het topic zien. Dus als dit niet de juiste vraag is, moet je het mij maar even laten weten. :)
     
  9. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die op zoek zijn naar een tulp naar 3.5 jack kabeltje kunnen hier kijken.
     
  10. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken de 230B niet maar ik heb de 940MW gekozen, omdat het gewoon dé perfecte monitor is voor de 360. Je kan er echt alles op aansluiten (component, scart, dvi, vga, tv, rgb), het geluid is uitmuntend (virtual dolby surround), je kan er tv op kijken (met picture-in-picture), de beeldkwaliteit van de 360 (via vga) is ongeëvenaard...en zo kan ik nog wel ff doorgaan. En die ene inch boeit me verder niet zoveel. Achter een bureau merk je daar niet zoveel van ;)

    Volgens mij kan dat nog wel wat problemen veroorzaken. Ik weet niet of er garantie is dat je je monitor terug mag sturen bij 1 of 2 dode pixels. Dat is ook de reden waarom ik mijn 940mw in de winkel (MediaMarkt) heb gekocht.

    Alles zit inbegrepen (ook een tulip-to-mini-jack voor bij je pc). De resoluties via vga zijn anders dan die van component. Zo is de maximale resolutie via vga 1360 x 768 pixels. Verder is het zeker wel een verbetering tov een tv mits je een geschikte monitor hebt/kiest. 'Geschikt' is hier dus widescreen en een 8ms of kleinere responstijd :b:
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2006
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    even een paar vragen over de 940mw
    1: is het nu een pc moitor of een lcd tv?
    2: kun je de 360 er via de meegeleverde componentkabel op aansluiten of moet je een vga kabel halen?
    3: op kieskeurig.nl staat dat de beeldverhouding 16:10 is en dus geen 16: 9 trekt het beeld dan niet uit waardoor de hoogte van dingen op het beeld niet kloppen? (als je de 360 er op aansluit) of kun je dit aanpassen en met 2 zwarte balkjes gamen(boven en onder)
    4: en als laatste vraag: wat koste de 940mw bij de MediaMarkt?
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2006
  12. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, iig bedankt, ik denk er nog even over na wat ik ga doen.

    Edit: knoop doorgehakt, 940BW komt naar me toe :)
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2006
  13. Cizzler

    Cizzler Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben sinds een paar maanden ook de 940mw, en het is echt een perfect ding voor de 360. We wilden eerst een grote lcd tv kopen, maar toch maar met dit kleintje naar huis gegaan (we wilden liever een full HDTV, maar die zijn nog vrij prijzig, en omdat onze monitor het binnenkort zou begeven was dit gewoon de perfecte oplossing). We zijn zelf dik tevreden over de kwaliteiten als monitor en als 2e tv.

    Zoals eerder gezegd is het wel handig om hem bij een keten als de mediamarkt te kopen, wij hadden eerst een exemplaar met 2 witte pixels naast elkaar en konden hem zonder moeite omruilen MM is wel wat duurder wij hadden hem eerst voor 444,-. 1,5 week later was ie 399,- maar dankzij laagste prijs garantie het verschil teruggekregen (en een monitor zonder pixeldefecten). Verwacht alleen geen deskundig personeel: toen wij hem wilden kopen beweerde de verkoper stellig dat je er geen hd kwaliteit uit krijgt bij een 360, omdat hij zelf dit scherm had en een 360 en deze had aangesloten via scart 8) :x

    We hebben hem zelf gewoon via de component aangesloten, ik zit een beetje te twijfelen om een VGA kabel te kopen. Het beeld is soms wat kartelig via de component, maar ik had gehoord dat VGA weer wat fletse kleuren heeft.
    De computer zit via DVI aangesloten dus we hebben de VGA nog vrij.
    Ik vraag me alleen af hoe groot de verbetering is.
     
  14. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    1: Allebei
    2: Kan Allebei
    3: Misschien is het beeld iets uitgerekt (verticaal), maar ik merk er zelf niks van...
    4: Nou toen ik het kocht, kostte het nog 500 euro, maar ik had het afgedingd naar 450 :cool: . Ik weet niet precies hoeveel het nu kost. Het hangt er ook een beetje vanuit bij welke MM je het koopt.

    Ik zou het als ik jou was echt proberen. Ik vind het beeld met vga vele malen beter dan met component. De kleuren zijn misschien iets fletser, maar nog zeker wel te doen (ik vind de kleuren via vga zelfs heel mooi als ze op maximale intensiteit staan). Verder is het beeld ook veel scherper. Kartelrandjes zijn nu moeilijk te vinden. Op de eerste pagina staat een foto die ik heb gepost met de 940mw via vga. Hier is nog een foto (met de kleuren niet eens op maximaal)

    [​IMG]
     
  15. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe monitor en ben uiteindelijk uitgekomen op de Samsung Syncmaster 205BW. Ik heb hem al besteld bij EuroMaxi, maar deze winkel heeft leveringproblemen. Mijn vraag is er iemand bij toeval die dezelfde monitor onlangs heeft gekocht. En zo ja: waar?
     
  16. Cizzler

    Cizzler Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er inderdaad erg goed uit, de kleuren zien er prima uit. Via component heb ik al gemerkt dat de kleuren soms iets te uitbundig kunnen zijn (vooral bij Kameo) Dus iets fletser mag best, maar goed je screenshots zijn erg mooi en overtuigend. "VGA kabel op het verlanglijstje zet"
     
  17. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Kan je een foto maken die je hebt aangesloten via component? Ik wil graag zien hoe dat eruit ziet, omdat jij het over kartelrandjes hebt. Ik ga zeker de 940mw kopen, maar ik weet nog niet of ik die vga kabel ga kopen...
     
  18. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet ik of een scherm 16:10 of 16:9 is?
     
  19. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet dan even googlen naar de specs van de monitor in kwestie ;)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Samsung SyncMaster 244T is binnen !! _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina