1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit eigelijk zeer te twijfelen tussen 2 schermen,

    Samsung 940BW 19 inch widescreen 1440 x 900 / 75 Hz 16:10?
    Samsung 205BW 20 Inch widescreen 1680 x 1050 /75 Hz 16:9?

    Is het verschil tussen 16:10 en 16:9 groot? of is bijna niet te zien?
     
  2. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zelf superlelijk, die uitgerekte crosshairs en personen enzo. Maar anderen zien het blijkbaar niet eens =\
    Moet je dus eigenlijk zelf even beoordelen.. Ik zou gewoon 16: 9 doen iig ;)
     
  3. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik game nu zelf op een Samsung 930BF 4:3, Bijv een game zoals saints row is er geen support voor hdtv, of een hele lelijke verhouding, Ik zoek eigelijk een 16:9 scherm, dus enkele tips zijn welkom!
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2006
  4. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk eens naar de samsung syncmaster 940mw:thumbs:
     
  5. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de mw niet 16:10?
     
  6. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Jonge, op pagina 1 en pagina 3 van deze thread heb ik pics gepost van GRAW op de 940MW. Kijk zelf of je het beeld uitgerekt vindt. Ik weet dat iedereen die een 940MW heeft en er een 360 op heeft aangesloten zeer tevreden is met het beeld.

    Hier is een pic met alle kabels die je op de 940MW kan aansluiten

    [​IMG]

    :b:
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2006
  7. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft er hier iemand een lcd monitor die een native (optimale) resolutie heeft van 1440 x 900 en daar de 360 op heeft aangeloten?
    want ik wil graag weten op welke resolutie's je de 360 dan kan instellen.
     
  8. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Op verzoek van S4nd3r heb ik met de 940MW vergelijkbare pics gemaakt met zowel component als vga. De instellingen bij component zijn:

    Contrast: 80
    Brightness: 60
    Sharpness: 0
    Colour: 57
    Tint: R50/G50

    Deze foto's zijn overigens 's avonds gemaakt

    Component 1:

    [​IMG]

    Vga 1:

    [​IMG]

    Component 2:

    [​IMG]

    Vga 2:

    [​IMG]

    Wat meteen opvalt is dat het beeld met vga vele malen scherper is. De kleuren zijn echter wel wat fletser en vooral groen is bij component veel intenser bij GRAW. Ik vond het beeld zelfs iets te groen. Alles leek wel een groene tint te hebben. Ik vind persoonlijk vga veel mooier, omdat het beeld scherper is. Anderen vinden component weer mooier vanwege de kleuren.
    Dit verschil in beeldkwaliteit gaat echter niet alleen op voor de 940MW. Ik heb dezelfde test uitgevoerd voor de hdtv thread met onze grote JVC HDTV beneden en dat leverde vergelijkbare resultaten op. Dus kijk maar eerst naar deze foto's voordat je besluit wel of niet een vga-kabel aan te schaffen ;) Als iemand de foto's van de hdtv thread wilt zien hoor ik het wel...

    :b:
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2006
  9. Chiwawaatje

    Chiwawaatje Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat meteen opvalt is dat het beeld met vga vele malen scherper is. De kleuren zijn echter wel wat fletser en vooral groen is bij component veel intenser bij GRAW. Ik vond het beeld zelfs iets te groen. Alles leek wel een groene tint te hebben. Ik vind persoonlijk vga veel mooier, omdat het beeld scherper is. Anderen vinden component weer mooier vanwege de kleuren.
    Dit verschil in beeldkwaliteit gaat echter niet alleen op voor de 940MW. Ik heb dezelfde test uitgevoerd voor de hdtv thread met onze grote JVC HDTV beneden en dat leverde vergelijkbare resultaten op. Dus kijk maar eerst naar deze foto's voordat je besluit wel of niet een vga-kabel aan te schaffen ;) Als iemand de foto's van de hdtv thread wilt zien hoor ik het wel...

    :b=(/QUOTE]

    Zelf vind ik de VGA weergave ook mooier. Heb het getest op een samsung LE32M61. Ik had eigenlijk gedacht dat compenent beter zou zijn, maar zo zien je maar weer. Had ik alleen nog een vraagje. Met component kan je alleen 720p en 1080i kiezen, maar met VGA kan je 1280*720 (720p) kiezen, maar ook 1366*768. Ziet 1366*768 er mooier uit of ziet het er hetzelfde uit omdat de xbox alleen 720 geeft? Ik kan weinig verschil zien namelijk, maar dat kan ook aan mij liggen
     
  10. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    De 205BW heeft ook een aspectratio van 16:10.
    1680/105 = 16
    1050/105 = 10

    Ik heb zelf (nog) geen 360, maar ik denk de weergave wel kan instellen in het menu. Dus je hoeft niet met een uitgerekt beeld te spelen denk ik.
     
  11. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie zelf ook niet echt veel verschil, maar als je het spel speelt dan merk je toch om een of andere reden op dat 1360 x 768 scherper is...Ik kan dit niet verklaren, maar blijkbaar is het verschil duidelijker als het beeld in beweging is. Ik heb mijn 940MW iig ingesteld op 1360 x 768 en zal het waarschijnlijk ook altijd zo houden :b: Nog iets raars; het beeld paste niet goed via component bij zowel mijn 940MW als onze JVC HDTV beneden. Het beeld was gewoon te breed voor het scherm. Dit zie je duidelijk bij GRAW. Hebben anderen dit probleem ook?
     
  12. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Heel erg bedankt man!:thumbs:
    Ik vind het meevallen, dus ik kijk eerst wel ff hoe het is ipv meteen een vga kabel te kopen. Thx!:)
     
  13. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te twijfelen tussen een 16:10 scherm, of me Samsung 930BF behouden 4:3. Ik hor nu verschilende meningen dat 16:10 geen grote vervormingen heeft, maar hor ook dat het wel grote vervormingen heeft, Zou iemand mij kunnen overtuigen om toch een 16:10 scherm tekopen. Screens, van Saints row, PGR 3 , Kameo?
     
  14. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Check o.a. screens hierboven, pagina's terug, en vorige thread.
    Het beeld is totaal niet uitgerekt...;)
     
  15. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
  16. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.431
    Leuk Bevonden:
    17.525
    Hiho, ik heb dit beeldschermpie.

    [​IMG]

    De HP w19 19-inch breedbeeld flat-panel monitor biedt een uitstekende weergavekwaliteit voor een aantrekkelijke prijs
    Kenmerken
    • Een 19-inch flat-panelscherm met hoge resolutie en een sublieme breedbeeldweergave – om gemakkelijk in een twee-pagina layout te werken zonder steeds van links naar rechts te scrollen – voor een aantrekkelijke prijs
    • Een uitzonderlijke breedbeeldweergave dankzij de hoge resolutie van 1440 x 900, digitale ingang (DVI-D) en een responstijd van 8-ms – de grafische kwaliteit is ideaal voor het bewerken van foto's, video of het spelen van games op de pc
    • Door het platte model, de brede inkijkhoeken en de kantelmogelijkheden is de monitor goed in te stellen en comfortabel om te werken – bovendien past hij in stijl en functionaliteit uitstekend bij de HP Pavilion thuis-pc
    • De monitor is gemakkelijk te installeren via plug-en-play en direct te gebruiken, zonder speciale drivers



    -- Hoe zien de games eruit voor dit beeldshcerm? Scherper dan mn beeldkwaliteit wat ik nu heb (van een oude breedbeeld Philips TV), maar jah iig, is het een goeie beeldkwaliteit als ik mn 360 erop aansluit (bijna net zo goed als een HDTV, bijv?) Ik hoor ut graag..
     
  18. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft het een VGA of een Component ingang, want dan kan je het zeker goed gebruiken voor je xbox 360. Anders moet je een vga-to-dvi converter kopen en kan je het ook gebruiken ;)
     
  19. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    yay! 940BW is binnen. \o/

    [​IMG]
    [​IMG]

    meer foto's op aanvraag :)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een Samsung 244T, deze heeft ook een aspectratio van 16:10 maar tot zover heb ik nog geen last gehad van rare vervormingen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina