1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar blijven jou foto's Z3r0? :)
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
  3. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds gisteravond ook trotse bezitter van de 940BW, echt een prachtig scherm! Der bij heb ik de Logitech z-2300 speakerset gekocht, foto's komen!
     
  4. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung 205BW besteld. Al deze foto's maakt het wachten er niet makkelijker op.
     
  5. jules_k

    jules_k Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Hey,

    bevallen die speakers een beetje? Ik ben namelijk ook opzoek naar speakers. Zat eerst te kijken naar die Z4's maar toen ik de specs van die z2300 zag leken die me ook wel wat.. vooral die 120 watt subwoofer, lijkt me wel wat.
     
  7. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze zet raad ik iedereen aan! Hele mooie bass en, zeeeer warm geluid (zoals het moet) Enig nadeel is de lengte van de kabels, maar dat is bij mij geen echt groot probleem! Ik probeeer in de loop van de week wat foto's te posten wat dat ik het zeker waard }:]
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ben ook van plan om een TFT monitor voor mijn 360 te kopen. Ik was eerst opzoek naar een mooie LCD televisie, maar qua ruimte en budget is een TFT monitor toch meer geschikt voor mij. Ik ben van plan om de monitor op mijn playseat te monteren. Hoe ik dat wil gaan doen laat je maar aan mij over :9, maar ik heb toch nog een aantal onzekerheden met betrekking tot die schermen:

    Ik wil een zwarte TFT breedbeeld monitor kopen tussen de 18" en 20". Het moet belangrijk zijn dat hij een zeer snelle responsetijd heeft, en ik wil geen beeldvervorming wanneer ik er een 360 op aan sluit. Hij wordt alleen gebruikt voor een 360, en later misschien voor de PS3, maar er wordt geen PC op aangesloten.

    Ik zat te denken tussen de Iiyama ProLite E1900WS-B1, de Samsung SyncMaster 205BW, en de BenQ FP202W. De reactietijd van deze scherm lijken mij wel okay, maar ik zou graag willen weten of hier een 360 op aan te sluiten is, en of het beeld niet vervormd.
     
  9. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    hoe lang zijn die kabels dan ongeveer?
     
  10. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Verhoudingen zijn alle 1:1,6 ipv 16: 9 (1,77..). Dit gaat absoluut vervorming geven. Waarom zoek je niet een kleinere LCD-tv of eventueel een hd-ready crt tv?
     
  11. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb een beetje de tegenovergestelde vraag: Ik wil mijn pc op mijn tv aansluiten. Nou moet ik een aardig afstand overbruggen (zo'n 8 meter) dus heb ik aardig wat kabellengte nodig. Ik wil zowel audio als video naar mijn tv verzenden. Tegelijker tijd wil ik zo weinig mogelijk kabels er in/uit hoefen halen. Dual monitor draaien zou helemaal top zijn. Weet iemand welke (goedkope) mogelijkheid er is of weet iemand nog een goede site hiervoor?

    Deze tv aansluitingen heb ik:

    [​IMG]

    Pc aansluitingen:

    [​IMG]

    Alvast bedankt!
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Omdat ik hem op mijn playseat wil plaatsen, en dat scheelt ruimte en heel wat geld. Trouwens, op deze site van Iiyama staat dat je games in veel verschillende resoluties kan draaien. Als ik hem dan op 1280x720 zet, dan krijg ik misschien 2 balken, maar dan is het beeld toch niet vervormt?
     
  13. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    He kerel wat voor een scherm is dat man met al die aansluitingen ziet er erg vet uit :thumbs: ?
     
  14. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    neeh een vriend van me heeft ook zo'n soort monitor gekocht vandaag met zelfde aantal pixels. Nergens last van duz :{
     
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0

    Je kan het beste een goede VGA kabel kopen. Je kan ook voor DVI gaan maar die kabels zijn al een stuk duurder. Als je ook het geluid wil laten lopen via je TV moet je denk ik een lange Jack 3,5 mm kabel kopen. Is tevens niet zo duur! Aansluitingen zie ik naast elkaar zitten op je TV. De blauwe is VGA en die kleine daarnaast is de jack 3,5 mm denk ik. Anders zou je even in je handleiding moeten kijken.
     
  16. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat klopt, maar de native resolutie is dus die 1440X900. Dit is eigenlijk de enige resolutie die je wil draaien, andere resoluties kunnen ook onverwachte vervormingen geven. Maar dat zal toch trial error zijn, dus moet je eigenlijk zien voordat je er iets zinnigs over zeggen kunt (kan je gelijk zien of die 5ms niet de halve verversingstijd is ;). Iilyama wil wel eens in zijn eigen voordeel rekenen).

    Sowieso wil ik niet op voorhand zeggen dat het niets wordt, budget en doel van gebruik lijken mij zeer belangrijke zaken voor je keuze. Wel is het zo dat nu de prijzen van lcd televisies nog steeds snel daalt (25% p/jaar) en elk jaar elke fabrikant een nieuwe (lees betere) serie op de markt brengt.

    Je wil, zo vermoed ik, de monitor voornamelijk voor Forza en later Grand tourismo. Die games komen beide waarschijnlijk niet dit jaar meer, is het niet iets om tot na de kerst/sint inkopen te wachten? Grote kans dat je die LCD-tv (zeg 21 inch ofzo) die nu nog € 600,- kost, voor de helft kan oppikken.

    Een groot voordeel van de echte tv's zit hem voornamelijk in de over het algemeen goede aansluitmogelijkheden (zowel dmi als component is wel wenselijk). Over het algemeen wat betere contrastwaarden (300:1 is echt het minimum) en je hebt iig de mogelijkheid de tv ooit aan te sluiten op een kabel voor normale tv.

    Misschien is dit ook wel interessant voor je als je de monitor voor de ps3 wil gebruiken. Dan is denk ik HDCP wel noodzakelijk.

    Persoonlijk zou ik, want ook € 250,- is geen kattepis, toch wel een praktijktestje willen. Misschien een computer winkel bellen, een paar monitoren laten neerzetten en de 360 meenemen op een druilereige herfstdag? Succes iig!
     
  17. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Samsung HDTV/LCD LE26R71 :9

    Thanks, een vriend van me zei precies hetzelfde, nu weet ik zeker dat hij goed zat :). Grootste probleem is de lengte, veel bedrijven hebben geen 10 meter kabels.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Nou, ik wil eigenlijk gewoon die monitor voor alle games die ik speel. Niet zozeer Forza of GT. De reden dat ik niet voor een LCD ga is omdat ik een klein scherm wil (hij komt vrij dichtbij te staan) en ik de mikmak zoals speakers niet nodig heb. Vaak zijn TFT schermen ook wat sneller dan gewone LCD TV's. En tja, de prijs is natuurlijk zeer belangrijk. Ik ben 16, en het geld groeit niet zomaar op mijn rug. Dat ik niet wil wachten tot na de kerst heeft er mee te maken dat ik eigenlijk al vrij lang aan het wachten ben. Toen ik besloot om in HD te willen gamen waren er nog amper modellen onder de 1000,-. Zo'n TFT is eigenlijk de perfecte oplossing, alleen is dus de resolutie het enige wat me dwars zit. Ik heb op xbox.com ookal van iemand gelezen dat hij op een 1440x900 scherm zijn xbox 360 had aangesloten met 1280x1024 als output, en, het klinkt raar, zijn beeld was helemaal gevuld zonder vervormingen. Dat is dus misschien wat jij zegt dat het voor onverwachte dingen kan zorgen. Ik zal idd eerst even in de winkel kijken wat voor resultaat het kan hebben.

    In elk geval bedankt voor je hulp :)
    Is er toevallig niet een snelle TFT met 1280x720 als resolutie? Dat zou wel handig zijn *)
     
  19. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je misschien ook foto's van de Samsung LE26R71B terijl je een xbox 360 game speelt?

    zou dat graag willen zien

    Mvgt

    p.s je PM box zit vol


    Foto ontvangen

    SHit man wil deze tv nu ook nou nog effe met pa en ma regelen 8)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2006
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Hoe ziet Oblivion en PGR3 er bij de mensen met een TFT monitor uit? Lees veel slechte berichten dat beide games 'gestretched' zijn :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina