1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Welkom, welkom in het 3e deel van de Monitoren thread.

    De startpost is overgenomen uit het eerste deel, met dank aan L3MMING! :thumbs:

    Link naar voorgaand delen:


    Het leek mij handig om even een aparte thread te maken voor het aansluiten van je Xbox 360 op een VGA monitor.

    Dit omdat het display menu van je xbox wijzigd als je de VGA kabel en in drukt, en omdat er een aantal functies niet door de VGA kabel worden ondersteund die wel door de HD/TV kabel worden ondersteund.

    (alle vragen en antwoorden over VGA werden in de HDTV Thread ook onder gesneeuwd door HDTV vragen en antwoorden.)

    Even een paar dingen die je op dit moment moet weten over de VGA kabel van de XBOX 360:

    1: De inhoud van de verpakking van de VGA kabel.
    2: Backwards compatibiliteit.
    3: Resoluties

    1: Een VGA kabel met Optische uitgang, 15 pins SUB (VGA Stekker) en links en rechts tulp uitgang. 2 adaptertjes, 1 om je L&R audio naar een 3.5mm jack om te vormen, en een Gender changer voor je 15 pins SUB. Update: Deze genderchanger zit niet bij alle merken kabels. hij zit iig standaard bij die van Microsoft zelf.

    Gender Changer: oftewel geslachts veranderaar.

    Door deze gender changer is het mogelijk ook ook monitors waar alleen een kabel aanzit, en geen ingang op zit aan te sluiten.

    2: De automatische updaters van een aantal spellen zijn nog niet compatible met de VGA kabel. Je krijgt dan de melding dat je resolutie niet compatible is met dit spel, en of je dit even zou willen veranderen bij je display settings.

    Je kan ze echter allemaal uitproberen, maar dit zal niets aan de melding veranderen. De enige (op dit moment) mogelijkheid om dit te omzeilen is door je xbox tijdelijk weer op een tvtje aan te sluiten. En hierop je updates uit te voeren voor je weer op je monitor verder kan.

    Onder andere Halo 2, Halo 1 en Forza Motorsport hebben hier last van.

    (ik hoop dat ze dit in de toekomst oplossen.)

    3: Zodra je je 360 opstart met de VGA kabel er op aangesloten. Zul je er achter komen dat het display settings menu flink veranderd. De enige 2 mogelijkheden die er staan zijn Resolution en Format.

    Met resolution kun je de scherpte en de "zoom" van je scherm instellen. waar je echter wel op moet letten is dat er vrij aparte keuzes voorkomen. Zo kun je door alleen je resolutie in te stellen een vrij uitgerekt beeld krijgen wat je vroeger had als je je Normale tvtje widescreen te verduren gaf. Dit is echter geen widescreen instelling.

    Bij Format kun je wel de werkelijke instelling voor een breedbeeld monitor toepassen.


    Verdere weetjes.

    Geteste spellen:

    (laat het svp weten als je het getest hebt en het er bij jou anders uit ziet.)

    Need For speed Underground: Drukt zijn beeld samen naar het midden van het scherm, en is dus nog niet geoptimaliseerd voor monitor gebruik.

    Halo 2: Updater wil niet draaien op de VGA kabel. Als de update op een tv is gedraaid, geen problemen meer.

    Halo 1: Idem aan Halo 2

    Forza Motorsport: Updater wil niet draaien met de VGA kabel.

    GTA III: Beeld corrigeerd tijdens het opstarten van het spel, Vreselijke gameplay LAG.

    GTA Vice City: Beeld corrigeerd tijdens het opstarten van het spel, verder geen problemen.

    GTA San Andreas: Gameplay lag bij het opstarten, dit gaat na verloop van tijd over.


    Heb je andere spellen positief of negatief getest op een VGA monitor, (het liefst de eerste keer dat ze dus je xbox ingaan) vermeld het dan in dit topic.


    De Gender Changer:
    [​IMG]

    De 2x tulip naar 3.5mm Jack: [​IMG]


    Omdat er veel naar gevraagd wordt staat hier nu ook de foto en link voor mensen die hun Computerboxjes, welke geen ingang maar alleen een uitgang heeft bij hun VGA monitor willen gebruiken.

    Dit kabeltje ik eigenlijk hetzelfde als de 2xtulp naar 1x 3,5mm jack maar dan met een vrouwelijke 3,5mm jack.

    http://www.logitech.com/index.cfm/pr...CONTENTID=9584
    [​IMG]


     
  2. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    oh... kan ik weer heel de tijd gaan zoeken... ;)
     
  3. boatfreak

    boatfreak Guest

    Als het goed is krijg ik binnenkort ook een kabel binnen (van Joytech). Dus ben benieuwd... heb wel een crappy monitor +) maar ach
     
  4. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Test Drive Unlimited:

    Ik heb het getest door middel van de originele Microsoft vga kabel in combinatie met een IIYama Vision Master Pro 513.

    Ik had "last" van balken als ik in een woning was. Tijdens het spelen zelf helemaal geen last gehad van balken. :)
     
  5. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik zie het in de startpost zo niet staan, maar hoe zit het met een 360 op een 19"tft, is het dan beeldvullend op een 1280*1024 resolutie? Of krijg je dus 2 grote balken aan de boven en onderkant?
    Mijn broertje heeft namelijk geen hdtv, dus misschien dat dit een oplossing is?
     
  6. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het 3:4 is hangt het van de games af. Sommge games ondersteunen wel 3 bij 4 en sommige alleen breedbeeld. De xbox360 guide zal zich wel altijd goed aanpassen. GOW is bijv. een game die het wel ondersteund.
    Ik zeg er wel even bij dat de breedbeeldmonitoren niet veel duurder zijn dan de 3bij4tjes.
     
  7. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    3 bij 4 ?

    4:3 bedoel je zeker ;)
    4 breed, 3 hoog.
    Breedbeeld is 16:9

    Je kan de resolutie aanpassen in het dashboard naar jou scherm (kwa resolutie wat je scherm aankan)

    Maar zonder een 16:9 (breedbeeld) scherm, heb je (bijna) altijd balken. (cod2, 3 niet :))
     
  8. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ja, hij heeft dit scherm al dus ik denk niet dat hij nog een breedbeeld scherm kan kopen. (en ik ga hem mijn 24"niet geven ;) ).

    Ok bedankt voor de reacties iig.
     
  9. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een samsung syncmaster 19inch en geen zwarte balk te zien.
    Als ik de xbox360 op 1280X1024 zet, dan heb ik gewoon beeldvullend beeld.
    Mja als spelletjes alleen op breedbeeldformaat kunnen dan krijg je wel een beetje een inelkaar geduwd beeld bij een res van 1280X1024.
    Dus ik speel zolang ik geen breedbeeld monitor heb gewoon op mijn 100Hz breedbeeld tv. (samsung) En dat ziet er heel behoorlijk uit. Je moet er niet met je neus vlak voor gaan zitten, maar dat lijkt me logisch als je een groot scherm hebt.
    Het is een heel klein beetje minder scherp dan een monitor, maar zeker gezien de afstand zie je dat bijna niet.
    En een console in nu eenmaal een op de bank liggend gamen ding. my 2 cents.

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  10. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dus je gamed liever op een normale goede 32"breedbeeld tv non-hdtv, dan op een computerscherm?

    Want dan hoef ik die kabel iig niet voor hem te halen ;).
     
  11. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja omdat ik geen breedbeel lcd monitor heb of een lcd tv.
    En dan game ik liever met een ietsje minder scherp beeld op een 81cm 100hz breedbeeld tv en een Advanced Scart cable.
    Kan ik fijn onderuit gezakt op de bank hangen. En bij mijn computer heb ik ook geen Dolby surround (ik heb nog van die 4.1 speakers).
    Dus voor mij is dit een hele prima oplossing.

    Als de geldboom een keer wil gaan bloeien, dan koop ik wel een LCD tv, maar aangezien ik net een nieuwe tv heb, zal dat ook nog wel even duren.

    En wat ook is, zolang je ze niet naast elkaar zet en gaat zitten vergelijken welke nou het mooiste beeld geeft, mis je echt niet veel als je gamed via een breedbeeld 100Hz tv.

    Dus om het kort te houden, ik ben prima tevreden met het beeld wat ik nu heb.
    Het gras aan de overkant is namelijk altijd groener......

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  12. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of ik hier goed zit. Maar is het mogelijk om je gegame op de 360(aangesloten op vga scherm) op te nemen? Zo ja, wat zijn de benodigdheden? Wil dit namelijk graag eens prberen ;)
     
  13. boatfreak

    boatfreak Guest

    Een 'ding' die een VGA input kan recorden (apparaatje)

    Maar ik denk dat een gewone video capture card goedkoper is!
     
  14. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Is het mogelijk om met de VGA kabel de resolutie 1366x768 te krijgen?
    B.v.D
     
  15. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Kijk hier maar eens:

    http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=42056

    Deze gast heeft al heel veel filmpjes gemaakt, ergens verderop in het topic staat ook hoe hij dat gedaan heeft. ;)
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    1360x768 is mogelijk.
     
  17. 007 oddjob

    007 oddjob Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    welke resoluties zijn er eigenlijk allemaal nog meer mogelijk om in te stellen?
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    640x480 Normal
    640x480 Widescreen
    848x480
    1024x768 Normal (HD)
    1024x768 Widescreen (HD)
    1280x720 (HD)
    1280x768 (HD)
    1360x768 (HD)
    1920x1080 (True HD)
     
  19. Zapata360

    Zapata360 Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de VGA kabel van Microsoft omdat ik op mijn kamer nog geen tv heb. Mijn scherm is een 19 inch Samsung 930BF. Welke resolutie kan ik nou het beste kiezen? Ik heb nu 1280x1024, geen last van balken, het beeld is mooier maar bijv bij PGR3 lijken de auto's zo kort en niet zo breed. Kan ik dan beter 1280x768? En format op normal of widescreen?
     
  20. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik zou 1280 x 720 nemen (staat gelijk met 720p)

    Ik heb zelf een Samsung 940 BW en deze instelling is echt perfect voor de monitor......
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina