1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abe

    Abe <font color="green"><b>Eindredacteur</b></font>

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inmiddels een oplossing gevonden, zal straks een foto plaatsen. Alles werkt perfect nu in ieder geval :D
     
  2. Gunpowder

    Gunpowder Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, Net een samssung monitor gekocht en ik wil graag deze gebruiken voor zowel mijn 360 als mijn pc maar om nu de hele tijd te switchen van VGA kabel is niks. Mijn pc is wat ouder en heeft allen VGA dus zit nu met het probleem hoe kan ik deze 2 aansluiten op 1 monitor? Ik heb gevonden dat ik een VGA switch kan gebruiken maar ben bang dat ik dan kwaliteitverlies krijg! Iemand ervaring hiermee en is het verlies van kwaliteit nihil of?
     
  3. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2646119&postcount=991
     
  4. Gunpowder

    Gunpowder Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
  5. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Ik zou zeggen koop ze allebei, dan praten we daarna verder (beetje vaag nl dat ik je naar een switch verwijs en dat je daarna info gaat inwinnen over een inferieure oplossing ... maar goed, jouw keuze)
     
  6. wireles

    wireles Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ok , ik zit hier met een benq monitor (fp931) , heeft maar 1 vga ingang, en mijn boxjes zijn maar 10 euro waart, mijn 2 kleine boxjes zitten aangesloten aan mijn grote speaker (de bass of hoe moet ik het noemen). De ene box met de rode kabel en de andere met de witte. Hoe zorg ik ervoor mocht ik mijn xbox aansluiten op deze monitor, en ook dat ik geluid heb? ik zag hier boven zoiets wat daar de oplossing zou voor zijn, maar ik zou graag info willen sinds ik een computerleek ben. Ook heeft mijn scherm dus 1 vga ingang, dus ik zag hier boven een verdeler (kvm switch), hoe werkt dit nou precies, jullie zouden mij een grote dienst bewijzen?

    btw. ik doe dit vooral omdat ik online wil spelen , daarvoor moet ik dus internet verbinding delen met deze computer (allesinds dat ben ik van plan), het belangerijkste voor mij is dat ik mijn internet verbruik kan meten (sinds je in belgie internet limiet hebt) , kan met die verdeler mijn computer ook opstaan enzo, kan ik switchen tussen mijn xbox en computer? kortom kunnen ze alletwee tegelijk opstaan?

    en dan nog iets, als dit mogelijk is , en ik wil met mijn xbox op het internet via ICS, gaat dat dan geen problemen geven tijdens het switchen van bureau blad naar xbox dashboard?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2008
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat zijn de best instelling voor de samsung 226BW? (model nummer was 226BW[R] ofzo waarmee het panel ziet... :confused:)
     
  8. Towel

    Towel Guest

    Naja om terug te komen op Pegas, die zojuist een slotje op mn topic heeft gedaan.

    Ik wilde niet zozeer een vraag stellen, ik weet dat je dit forum ook hebt. Ik wil alleen een actiever subtopic dat alleen gaat over Full HD. Hier zijn namelijk zoooveel shit te lezen over spelers die een 19" wille kope maar nie weten welke...

    Daarom een topic over full hd, welke monitoren de moeite waard zijn om te kopen, welke spellen full hd, de ervaringen met media center full hd streaming etc... Full hd wordt voor de meeste toch wel de standaard toch?
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nou, de meesten zijn hier nog studenten en die hebben niet direct het geld voor een 24" monitor (laat staan een Full HD tv).

    Ook is Full HD nog niet zo goed ingeburgerd als HD Ready en is er dus ook een veel kleinere doelgroep voor, dus waarom er geld zou een developer/publisher er geld insteken. Bovendien is 1080p voor deze generatie console gewoon overkill. Waarom denk je anders dat de meeste games niet in 1080p gedaan worden en als het wel zo is, dan zijn ze bijna nooit in echte 1080p.

    Het enigste voordeel dat Full HD schermen nu hebben is dat dat de enigste schermen zijn waarop je ten volle kan genieten van de kwaliteit van Blu-Ray (en HD-DVD, maar ik weet niet of zij wel een 720p versie er bij deden).

    Deze discussie is waarschijnlijk ook al -tig keer gevoerd in de HDTV Thread en daar kan je ook vragen welke Full HD tv de beste koop is (en welke monitor kan je hier vragen). Ook herinner ik me vaag dat er al een topic is waarin een lijst staat met de games die 1080p ondersteunen, maar dat kan ook gewoon aan m'n verbeelding liggen (of aan een ander forum) :+.
     
  10. CocaBusiness

    CocaBusiness Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Towel
    VGA geeft prachtig scherp beeld op een full hd-tv je moet alleen wel instellingen veranderen van de kleuren want die zijn iets minder.
    Het beeld met VGA vind ik een stuk mooier dan component 1080i.
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb net even de startpost doorgekeken maar iets begrijp ik niet.

    Mijn boxen zitten aangesloten op mijn PC. Het scherm van mijn PC wordt ook gebruikt om te gamen op de 360. Diezelfde boxen van mijn PC gebruik ik dus ook bij mijn Xbox.

    Vervelend probleem is alleen dat elke keer wanneer ik bijvoorbeeld op de 360 wil spelen eerst de rode + witte kabel van de VGA kabel achter in mijn box moet doen. Als ik vervolgens klaar ben met gamen en weer muziek wil luisteren op mijn pc moet ik eerst weer de rode + witte kabel van de VGA kabel eruit halen om vervolgens de rode + witte van de computer er weer in te doen.

    Hoe los ik dit makkelijk op? Het lijkt mij niet echt goed voor de tulp stekkertjes als je ze er steeds in en uit haalt..
     
  12. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Splitter, er staat er vast wel een op allekabels.nl
     
  13. roijackers

    roijackers Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te denken aan een nieuwe monitor ter vervanging van mijn samsung syncmaster 205BW.
    Nu zit ik te denken aan een 24 inch omdat ik dan meteen fullhd heb.
    Nu moeten er 2 pc's (1 op vga, 1 op dvi) op aangesloten en mijn xbox360. Helaas heeft mijn versie nog geen HDMI wat het een stuk lastiger maakt.
    Nu zag ik de nieuwe dell 2408WFP verschijnen. Heeft iemand ervaring met deze of oudere dell monitoren.
    Na het schijnt heeft dell nog al last van input lag. Ik speel vooral racegames en een paar adventures.
    Is het een geschikte monitor of niet?
     
  14. El Exotico

    El Exotico Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allemaal,

    Onlangs een nieuw scherm gehaald bij de BCC:
    [​IMG]
    http://www.bcc.nl/shop/Monitoren/product/pdu-eykKq06DtEIAAAEUFiUI2MvR-v6_AqAyhQQkAAAEWHpUGPB5b?JumpTo=OfferList

    Het is een mooi beeldje, maar 1 probleem, hij knippert/flikkert nogal terwijl ik de XBOX 360 op 1280x720 (breedbeeld) / 13...x... (breedbeeld) heb staan.

    Verbinding uiteraard via de AV-kabel van MS zelf, verdere details monitor:
    Acer P191W
    Beeldformaat: 16:10
    Responstijd (ms): 5
    Helderheid (cd/m²): 300
    Contrast ratio: 2000
    Resolutie in pixels (breedte): 1400
    Resolutie in pixels (hoogte): 900

    Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? Verder is het beeld ook niet Jaggy vrij (Forza/NFS Carbon/TDU).

    Groeten,
     
  15. jur92

    jur92 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    HELP

    ik ben ook van plan een monitor te kopen een samsung syncmaster 206bw 22'' en heb daar een paar vragen over
    1. heb je de kabel van microsoft nodig of kan het ook van een ander merk zijn
    2. hoe doe je alles want ik snap dit allemaal niet maar stop je alle stekkers in en welke heb je nodig
    3. krijg je mooi beeld net als bijvoorbeeld een HD tv
    als iemand me kan helpen:thumbs:
     
  16. FuturQ

    FuturQ Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik ben van plan een Xbox 360 te kopen, een monitor met DVI aansluiting heb ik al.

    Ik neem aan dat elke HDMI to DVI kabel in de 360 past? Ik heb gewoon deze: klik.

    Maar nu me echte vraag: Ik heb 1 DVI slot, waar me PS3 reeds op aangesloten is. Is er ook iets dat je meerdere DVI sloten krijgt ipv 1?

    Mvg, Nick
     
  17. jur92

    jur92 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik heb een samsung 206BW monitor en ik wil daar op gaan gamen met mijn xbox en heb daarover een paar vragen
    1.je hebt een vga kabel nodig kan die in elke monitor??
    2. kan je ook een kabel van een ander merk kopen?
    3.hoe sluit je alles aan???
    4.hoe werkt het met de boxen
    graag niet zo moelijk uitleggen want ik heb er geen verstand van.
    ik heb het ook al gevraagd in het monitor topic maar daar antwoord niemand.
    alvast bedankt!!!!!
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit is geen chat box hoor :{
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Jur92, je hebt in twee pagina's een stuk of 10 keer gepost. Wees eens geduldig, we zien je vraag wel. Niet iedereen heeft er meteen antwoord op. :eek:
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    1. Nee je moet kijken bij de specs van de monitor of er of VGA of 15 pins D-Sub bij staat. Dan kan het
    2. ja, bijvoorbeeld logitech of monster
    3. AV kabelkant in je xbox, VGA in je monitor, wit en rood in je versterker.
    4. zie boven. wit en rood kan in je versterker of in je monitor (mits deze speakers ingebouwd heeft)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina