Ik ben van plan om mijn computer te verbinden met mijn stereo, zodat de muziek uit de boxen van mijn stereo komt. Maar hoe doe je dat, en wat voor kabel heb je daarvoor nodig?
Vanuit je speaker uitgang kabel naar stereo (tulpstekker, met aan ene kant witte en rode uiteinde en aan andere kant koptelefoon uiteinde). Stereo moet dan wel rode en witte stekker uitgang hebben.
Ik ben dit dus ook van plan maar ik heb ook een spdif aansluiting op mijn laptop. Kan ik hier iets mee of is dit voor andere doeleinden? En zijn die stekkertjes ook online verkrijgbaar?
heb mijn pc ook op stereo aangesloten al aantal jaartjes is echt chill me ouders minder blij mee want de headshots hoor je beneden ook enige wat je nodig heb is dat kabeltje op de foto hierboven voor de rest hoef je niets te doen
ik zit dus met hetzelfde probleem, alleen kan iemand mij vertellen waar ik die stekkertjes kan kopen ? (online zou mooi zijn ) en hoe duur zijn die dingetjes ? alvast bedankt
spdif geeft het geluids-signaal direct door.. zonder te bewerken (is dus gewoon een digitaal signaal..) speel je een dvd af met dolby digital krijg je dus een dd signaal eruit speel je een dvd af met dts komt er dts uit. Aan de spdif aansluiting zal je dus een decoder moeten zetten.
je kan ze kopen op www.conrad.nl en dan kijken bij audio en dan kabels of je kan ze heel goedkoop bij de winkel combi roos halen helemaal goedkoop (klinkt raar) maar bij de Hubo heb je ze ook voor 2.50