Computer probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Robby Bobson, 29 mei 2005.

1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem.

Als ik een game aan het spelen ben, (Football Manager 2005/Vegas Games) sluit mijn computer zich na een paar uur helemaal af...

Aangezien mijn computer nogal vaag is, en als je de computer opnieuw opstart, moet je maar afwachten of hij het doet, omdat er iets niet goed is in de hardware.. maar dat terzijde.

In eerste instantie dacht ik dat het aan het spel lag, maar nu er meerdere games problemen mee hebben, begon ik het vreemd te vinden.. aangezien ik nogal een newbie ben op gebied van computers etc, vraag ik het hier...

ik ben er wel al een btj achter hoe ik in de bios etc moet komen, maar wat ik er kan doen is een ander verhaal :+

Ik zal als het nog een x voorkomt, zal ik opschrijven wat er in beeld staat..

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou eens kijken of koelertjes wel schoon zijn, of sterker nog, of ze het uberhaupt nog doen. Misschien dat de boel wel te heet wordt. Krijg je een blauwscherm of zo?

3. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat probleem ook gehad, pc valt ineens uit na een uurtje gamen ofzo, en het lag aan de bios hoor ik heb hem binnengedaan en ze zeiden adt het iets was met men bios dusja. Koeler dat kapot is kan ook natuurlijk

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    waar heb je em binnengedaan??

Koelers ga ik nakijken.. zou best nog wel eens kunnen

5. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Maat van mij heeft dat met zijn medio laptop. Die valt gewoon telkens bij spellen uit omfdat hij te warm wordt. Dat is echt heel irritant en je kunt er bij een laptop verder niets aan doen.

Check idd je koelers even, of zet er nieuwe in.

6. Adaptor

Adaptor Wipeout op de Xbox!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook dat het door de warmte komt.. vooral als je games aan het spelen bent belast je je processor extra, dus is de kans dat groter dat 'ie uitvalt..

check hier http://www.almico.com/sfdownload.php voor een progje wat je cpu temp controleert en waarmee je de rotatiesnelheid van je fans kan checken en instellen.. (als je moederbord het ondersteunt iig)

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat programma nu, bedankt daarvoor, maar als ik daar in ga kijken, is ie 58Graden.. met een vlammetje erbij..

ik zou niet weten wat het normaal is voor zown ding.. weet jij daar iets van?

8. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    cooler probleem zeker met deze warme dagen achter de rug!

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    dat heeft er niet zo heel veel mee te maken, aangezien het al een tijdje gebeurt.

10. Adaptor

Leuk Bevonden:
    0
    58 graden is te heet, daar zal dat vlammetje dan ook wel op slaan..
    Volgens mij is de max. aanvaardbare temp. zo'n 55 graden, maar dat is zelfs al hoog. Als je processor 58 graden wordt terwijl je niet veel zwaars aan het draaien bent dan moet je echt ff naar je koeling kijken. Misschien een betere cpu koeling kopen?

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    ohwkej, ik ga dr morgen naar kijken met me stiefpa, hopen dat het verholpen word!

en bedankt voor alle reacties, ik hoop dat ik er wat aan heb..

12. Adaptor

Leuk Bevonden:
    0
    Succes!

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    thanks, shall need it ;)

14. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    58ºC is absoluut geen bedreigende temperatuur hoor. Pas rond de 70ºC mag je bang gaan worden, maar ook dat is nog niet het maximum. Hoe warm wordt je CPU als je aan het gamen bent? Aan de standaard temperatuur heb je niet zoveel namelijk ;). Welke processor heb je trouwens?

Ik zelf denk dat het aan de voeding ligt, of aan de temperatuur van je videokaart.

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0

ik heb nog niet uitgeprobeerd hoe heet ie dan word.. zal ik vanaaf ff doen. met welke processor heb je. bedoel je daarmee welk merk of de kracht... Ik dacht een Pentuim 3 500 MHz. voor de rest heb ik geen id wat et is..

16. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik heb hetzelfde probleem. Heb dit programmatje gedownload en bij remote 2 en temp 1 staat een tempratuur van rond de 70 graden. En ik doe dan nog helemaal niks.

Is hier wat aan te doen? Ik weet namelijk niet precies hoe ik het cooling programmatje moet gebruiken. Een nieuw CPU koeling kopen kan wel alleen denk ik niet dat ik dat ook nog kan inbouwen. Kan wel netwerkaartje en DVD speler inbouwen ofzo hoor. Maar verder ga ik denk ik niet...

17. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Net zoals je een dokte rniet vertrouwt, een second oppinion, probeer het progamma Speedfan is..
    Als je koeling dan echt te hoog is zal je op andere koeling moeten overstappen, of als er ruimte voor is nog wat ventilatortjes bijplaatsen. Maar als je niks hebt aangepast zou de standard bijgeleverde koeling ruim voldoende moeten zijn(Dus niet overgeclocked etc..)

18. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Heb ook speedfan geprobeerd. En heb geen nieuwe hardware erin geplaats. Kan het koelertje niet kapot zijn???

En is het moeilijk een andere koeler erin te zetten??
    En een Extra koeler erin zetten? Wat ik ga absoluut niet solderen.
    Hoeveel kost een koeler?
    En hoeveel kost het ongeveer om er 1 in te LATEN zetten?

BVD Chris

19. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een CPU cooler kost rond de €30 voor een goede. Solderen is niet nodig. Je kan, als daar ruimte voor is, een extra koeler in je kast plaatsen. Dit heeft alleen weinig invloed op de CPU temperatuur. Een nieuwe CPU koeler kopen dus.

Welke processor heb je? Bij Intel Pentium 4's is het wel te doen, heb je een AMD Athlon XP/Sempron (in elk geval socket A), dan zou ik er niet aan beginnen als je geen ervaring hebt.

20. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Bij een socket A is het ook hartstikke makkelijk hoor?

Kostte me ongeveer 10 minuten, inclusief het uit elkaar halen van de kast.

Deel Deze Pagina