1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb je geen familie / kennis die handig is met computers?

    Trouwens, als je een Windows laadscherm krijgt dan werkt je HDD ook nog wel. Als je dan HDD problemen zou hebben dan zou je een error / blue screen moeten krijgen. En als je zover komt kan je voeding het allemaal ook nog wel trekken, want die heeft daarvoor al een piek in stroomverbruik (als alle onderdelen hun initiële opstart maken).

    Ik gok dat je in die 3,5 jaar die kast nog niet open heb gehad, anders had je wel geweten waar de HDD zat. Misschien is het wel een goed idee om dat ding ff open te maken en al het stof eruit te blazen. Dat kan (vooral na 3,5 jaar) nogal wat oververhitting probleempjes veroorzaken waardoor je PC uitvalt.
     
  2. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Heb hem inmiddels open gemaakt en weet nu idd wel wat alles is. De HDD loskoppelen leverde niets op ;)
    Oja en mijn AMD processor is er half uitgevallen, maar hij draait nog wel...
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is knap aangezien er een beschermkapje over je processor zit die 'm in zijn socket houdt. En daarnaast zit er nog iets van een koelblok op. Bedoel je niet wat anders? :+
     
  4. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Nee het is zeker weten de AMD processor ;)
    Ik heb hem trouwens in elkaar laten zetten en niet in een winkel gekocht ;)
     
  5. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    oke ik heb nu iets vaags
    m'n printscreen knop werkt niet meer 8)

    al druk ik op printscreen, en ga dan naar paint, staat plakken op grijs :'-(
    (heb het 1000x gedaan, dus weet wel hoe het werkt verder) kan nog wel gewoon tekst en andere dingen kopiëren en plakken.

    heb een Logitech mx3200 toetsenbord > http://woixv.com/index/photos/2006/11/MX3200/MX3200.jpg

    en alt+print screen en shift+print screen werkt ook niet meer
    hellup :'-(
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zeker van een video? Dat werkt niet (altijd) ;)
     
  7. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    stom van me, ik heb een pc scherm en een tv waar m'n computer op zit .. m'n tv stond uit, maar er draaide nog wel een video op dat scherm (volgens m'n computer) 8)
     
  8. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn laptop staat vaak de hele dag aan. Gisteravond brandde ik bijna mijn vingers aan de behuizing, lijkt me niet goed. Heb nu Speedfan geïnstalleerd, mijn PC staat zojuist aan en geeft dit aan:

    GPU 44C
    HDO 31C
    Temp1 23C
    Temp2 33C
    Core 0 43C
    Core 1 43C

    Bij de groene staat een 'v' van goed, en bij die blauwe staat een dalende pijl, ook goed dus. Echter zie ik de GPU soms stijgen en dan veranderd het 'v-tje' eerst in een pijl omhoog en daarna in een brandje.

    Hij staat echter pas een uurtje aan, dus zal rond 13.00 nog een keer meten.
     
  9. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso eerst de pc laten stress testen, en dan pas de temperaturen meten. Op die manier weet je zeker dat je de maximale temperatuur bereikt. Ook is het handig om naast speedfan nog een ander progamma te installeren, bij mij geeft speedfan namelijk veel onjuiste waarden aan.
    Over dat vlammetje hoef je je niet zo druk te maken, die werkt volgens wel een hele grove vuistregel. Over het algemeen mogen je CPU (core 0 en 1) en GPU niet boven de 60~65 graden komen, en je HD0 wil je toch wel onder de 40 houden.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die temperaturen zijn nog niet om je zorgen over te maken. Overigens ben ik ook niet zo fan van SpeedFan, en kan je beter een ander programma gebruiken. Ik gebruik HWiNFO voor alle temps (klik op sensors), of CoreTemp voor alleen de CPU.
     
  11. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik zojuist even een spelletje ging spelen schoten de GPU en Core temperaturen over de 80C heen. Zal even een ander programma proberen.

    Edit: Ook met HWiNFO geeft hij dit aan.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2010
  12. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Haal je toch even alle stof weg? :)
     
  13. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat ik maar gewoon op zoek ga naar een nieuwe, heb hem al twee jaar, en dit is een mooi excuus. :+
     
  14. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Kon ik dat maar zeggen, mijn laptop is 1 jaar oud ongeveer en heeft ondertussen zoveel kuren gehad (ging piepen als ik het beeldscherm aanraakte, toets is kapot, plaat aan de onderkant is halfstuk) dat ik ook net zo goed een nieuwe kan kopen. :+
    Maar dat doe ik niet omdat ik geen geld heb en deze het nu wel gewoon normaal doet <3
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    PC van mn zusje heeft weer eens kuren. Opstarten gaat niet zoals het hoort, komt tot boot screen met logo, en daarna noppes. Even snel in bios gekeken, maar zo snel niets kunnen ontdekken. Mogelijk de HDD, een keer proberen met de HDD van mijn PC, eens kijken of ie dan wat wilt doen.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Doe maar niet. Elke Windows installatie installeert specifieke drivers voor de hardware van de PC waar het op wordt geïnstalleerd. Dus je eigen HDD in een andere PC drukken werkt sowieso niet. Daarnaast loop je ook nog de kans dat je je eigen Windows installatie/HDD ook verneukt, omdat ie opeens hele andere hardware krijgt dan dat hij verwacht.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hmm ok, dacht dat het even aan/uitzetten wel kon, om te kijken of ie windows logo laat zien ipv enkel logo mobo / bios melding.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je er beter een linux downloaden die kan booten van cd en die even op cd branden.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Mijn C schijf is 9,76 GB groot..er is nu 324 MB beschikbaar.
    Maar ik snap er niks van, hoe meer ik op internet surf, hoe minder ruimte er beschikbaar is..zijn dat cookies ofzo?
    hoe schoon ik dit ding verder op? staat echt weinig op afgezonderd van een spel van 1GB groot,paar filmpjes in totaal 1,10GB en weet totaal niet hoe ik meer ruimte krijg naast dat.
    Staat wat ik heb gezien helemaal geen andere dingen op, behalve Windows dan? Neemt dat zoveel ruimte in beslag?
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Welke Windows heb je? Windows XP neemt 1,5GB in beslag, en Vista en 7 10x zoveel. Je kan schijfopruiming doen om te kijken of dat wat helpt..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina