1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Windows 8
    of
    Windows 8.1

    Nederlands
    of
    Engels

    ?
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Gewoon een Nederlandse Windows 8, waarvan ik dus een productkey schijn van te hebben (NL Windows 8 stond preinstalled op mn faptop. Product key op de batterij denk ik? Kan m anders nergens vinden. Moet m ff openschroeven dus). Dus geen Windows 8.1 want die stond er niet preinstalled op. Staat er inmiddels nu wel op, heb 'm geupgrade.
     
  3. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Heb idd van die site Windows 8.exe nu gedownload, ga zo de productkey invoeren. Maar hoe formatteer ik de boel dan?
     
  5. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Niet nodig. Na upgrade is alles weer (bijna) clean.
    Je kan altijd bij Schijfeigenschappen van je HDD (rechtsklik X: ) Eigenschappen, Schijfopruiming kiezen, na upgrade en alle updates,
    en dan de optie Systeembestanden opschonen.
    Gebruik ook een programma als CCleaner.


    *edit*
    Stik :x Nou, kijk maar hoever je komt. Anders toch maar die fabrieksherstel doen en de bloatware eraf halen en dan die upgrade.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Nee, je kan W8 via je link gewoon downen en dan op een usb stick zetten. Dan boot ik de laptop in de BIOS, fragmenteer ik alles en install dan W8 vanaf usb. :)
     
  7. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    8) :thumbs:
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Ja ik wil weer gewoon alles clean.
    Bloatware van asus hoef ik ook niet, enkel de touchpad en touchscreen drivers. :)
     
  9. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Eigenlijk wel handig, denk dat ik ook even een kopietje ga branden. :D
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Kan geen product key vinden jongens...laptop opengeschroefd, geen key te bekennen. Heb nu Belarc Advisor gedownload, en die vindt wel een key, maar als ik die invoer in t Windows.exe programma (via deze link: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-product-key-only), geeft ie de melding:
    u kunt deze productcode niet gebruiken om een handelsversie van windows 8 te installeren.

    Ja leuk..en nu?
    EDIT: blijkt dus dat de preinstalled versie van W8 op deze faptop een OEM versie is.
    Dunno wat te doen nu. Ga morgen MS bellen en vragen om een retail key denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2014
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hmm bij Windows7 werkten OEM keys gewoon op een retail versie, al moest je vaak telefonisch de activatie doen.

    Een retail key ga je toch niet van MS krijgen, misschien kan je wel een OEM image vinden ergens en die gebruiken voor installatie. Dus gewoon een beetje teh internetz afzoeken :+
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Waarom zou ik niet een code van MS kunnen krijgen? Ik heb bij de aanschaf van de laptop toch ook betaald voor W8. Kan geen OEM image vinden verder helaas. Wil ook gewoon een legit versie van MS. Beetje weird dat je wel retail kan downloaden en geen OEM.
    ik ga MS straks bellen, maar ze schijnen geen ondersteuning te bieden voor OEM..gare shit.
    naja, iemand een betrouwbare legit torrent voor me voor een Nederlandstalige W8, met key, die tevens upgradebaar is naar 8.1? Je mag me gerust PMmen. :+
    edit: kan van MS niks krijgen idd en van ASUS ook niet, ze leveren geen dvd/cds meer of ik moet gewoon een nieuwe OEM versie aanschaffen van hun. Beetje vreemd maargoed. Je kan gewoon Windows8 helemaal naar fabrieksinstellingen zetten via W8 zelf, en alles wissen. Dat werd me aangeraden en ga nu dat ook doen.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2014
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Ik heb inmiddels mn pc schoongefixt via Windows 8 zelf, werkt weer veel soepeler. Moest alleen weer updaten naar 8.1, omdat ik een preinstaled W8 erop heb. Maar man, hij is alweer wat trager. Lijkt wel alsof W8.1 erg kut is voor je laptop ofzo.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ik heb 8.1 er nog steeds niet op :+
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.537
    Houden zo.
     
  17. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Alles updates erop? Dan schoonmaken.

    Ik weet niet wat voor laptop je hebt maar met een SSD kun je een oudere laptop veel verbeteren, 2e leven geven.
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Iemand die mij kan vertellen wat de oorzaak van dit geluid kan zijn?

    Komt van de videokaart en is niet altijd aanwezig. Heb de PC net opnieuw gestart en het is weg, lijkt me toevallig 8)

    Het ziet er ook uit alsof de fan stopt met draaien en dan weer verder gaat...

     
  19. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    De voeding van de fan valt af en toe weg. Heel apart.
    Connector ervan even losmaken en opnieuw vastzetten, als je die kan vinden.
    Ook je kaart even uit PCI slot halen en opnieuw erin zetten.
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu al vaker gehad dat ik na een half uur of soms een paar uur gamen ineens problemen heb met het internet. Dan kan ik niet meer verbinden met Battlenet, en dan kan ik ook niet surfen (kan host niet vasstellen) melding.

    Ik zag bij mijn netwerk adapater dat ik wel internet toegang heb via ipv4 maar niet via ipv6, komt het hierdoor? of is het iets anders?
     

Deel Deze Pagina