Computer Taal

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RumbleBumble, 13 sep 2003.

1. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb heel vaak dat ik in een blad, of een internetpagina een term lees waarvan ik denk, wattafaak was dat nou weer dan. Ik dacht dat het misschien handig zou zijn als je hier je vragen over computers kwijt zou kunnen en andere kenners ze kunnen beantwoorden. Dat scheelt me weer elke twee maanden een Computer Idee! oid ;)

Wat is bijv. een optische muis?

Grtzz!

2. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een optische muis is zo'n muis met een lampje in plaats van de ouderwetse muisbal. Zo'n optische muis is veel nauwkeuriger werkt op elke vlakke ondergrond wat met de "normale muis" niet kan.

3. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    op http://www.computerwoorden.nl staan een heleboel computerwoorden en termen uitgelegd... :)
    bv ook Optische Muis, daarbij staat dit

4. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Behalve iets heel erg spiegelends of glas.

5. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    voordeel van optische muis is ook dat je muis van binnen niet vies word, gebruik er nu al eentje een paar jaar en werkt nog steeds fantastisch..:D

6. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja vuil wordt ie niet & hij schijnt ook iets precieser te werken. Ik verkies wel een gewone muis met balletje(zeker voor first person shooters).

/Mod Edit: doe dit sort dingen maar in PM vragen

7. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke bedankt jongens :D Tronky, je hebt een PM.

Enne, iets anders. Mijn zus gaat op kamers en wil daar een adsl verbinding. Dat goedkope abbonement van 15 euro p/m. Daar heb je een datalimiet van 250 mb. Kan ze daar, zonder films en liedjes e.d. te downloaden, gewoon een maand mee online zonder te denken van ooh ik heb nog maar zo weinig data over?

8. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    250 mb is wel héél erg weinig. Maar in principe moet het wel kunnen als je niet al te gekke dingen doet....:{

9. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    bij @home (via de kabel) hebben ze ook een Budget-abonnement, voor 17,95 E per maand maar dan zonder DownloadLimiet

linkje: http://www.home.nl/producten/kabelinternet/budget

moet je wel ff de postcodecheck doen want is niet overal beschikbaar

10. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook even verder gekeken. In Utrecht kun je bij haar postcode ook Wanadoo cable voor 20 euro nemen, zo'n lite abbonementje, maar zonder data-limiet. Leek me wel aardig, vooral als je nagaat dat je tot 1 oktober geen aansluitkosten hebt... :)

11. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    bij ons is het minimum abo 100mb (!!) per maand.. dat schijnt om mee te surfen nog te gaan.. maar zelf hebben we hier de standaard van 2.5gb.. ook niet belachelijk veel maar dan zit je ook in het Meest Achtergestelde Gebied Van Nederland..

12. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben geloovik geen datalimiet... Anders zouden we die toch wel maandelijks overschrijden.... :p
    Maar met 250 mb red je het best wel makkelijk als je nix download.

13. Fruxxxano

Fruxxxano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dit is niet iets over computers, maar het lijkt erop.
    wat is het verschil tussen een psx en een psone???

14. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Ehmm als ik me niet vergis werd de PSone vroeger altijd ee PSX genoemd, tenminste wel in de PU :) En de PS2 die Sony nu gaat uitgeven met HD, DVD-recorder e.d. gaat de PSX heten. Weet 't niet helemaal zeker hoor, ben niet zo up to date in het playstation wereldje ;) Dus PSone = eerste Playstation en PSX = nieuwste, nog uitkomende, Playstation :d

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    fout rumblebumble :)

De Psx is de afkorting van de eerste playstation, deze:

De PsOne is de nieuwe uitvoering van diezelfde playstation: wat kleiner, maar voor de rest hetzelfde apparaat:

16. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Hij heeft ook voor een gedeelte gelijk, want de nieuwe PS2 met mogelijkheden om te branden en waarschijnlijk als server te dienen voor de PS3 heet ook PSX dacht ik.

Ben nog een plaatje aan het zoeken.

Edit/

Weet niet of alles wat er staat waar is, maar het is zeker iets in die richting. Heeft trouwens een heel mooi design.

Edit/

Nog iets.

Laatst bewerkt: 14 sep 2003
  17. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Ohja, je hebt gelijk :)

Maar de nieuwe PS2 met meerdere functies gaat ook PSX heten, maarja, dat denk ik weer. Dus dat is niet zo veilig :)

18. sneaky

sneaky Guest

Play Station Xperiment

Deel Deze Pagina