1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer ventilatoren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 16 apr 2004.

  1. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Computer fans

    De fans van mijn computer maken een ongelovelijke herrie, ze zoemen als een gek en die zoem is vrij hoog zodat ik echt gek word van die klere herrie. Nu vroeg ik mij af of het niet al te lastige manieren zijn om die fans te verstillen. Zijn er bv stille fans te koop?

    bvd een gek wordende Shriko
     
  2. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Het light er aan hoe zwaar je pc is. Hoe zwaarder hoe meer vermogen die fans nodig hebben om je proceccors te koelen :)

    Maar als je niet zo'n zwaare pc hebt zullen er heus wel stillere fans te krijgen zijn :)

    PS (Computer fans) lol
     
  3. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik verander de titel wel even in ventilatoren, haha

    Ik heb mn pc nu op de grond neer gezet met een groot kussen erop, helpt enorm :D
     
  4. GiovanniG

    GiovanniG F*ck da Wannabe-MODS

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook proberen om ze ff schoon te zuigen, gewoon ff de stofzuiger erop en flink laten draaien.
    Probeer ook je kast stevig in elkaar te drukken, scheelt ook weer vibraties.

    Edit: Je kan hem ook uitzetten.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  5. Hit `em hard

    Hit `em hard gimme one of those!!

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    3
    anders haal je gewoon ff ergen (bij de mycom oid) een case fase, zijn maar 5euris en ultra silent... kijk ook even alles echt goed vast zit, het kan zijn dat dat de oorzaak is.... suc6

    /zoals giovanni zegt: scheelt vibo`s:9
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2004
  6. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    de ventilator van mijn processor hield er mee op. er kwam een geur vrij van smeulend plastic. allemaal heel fijn. gelukkig had de buurman nog een moederbordje:+ liggen. met daarop een processor met ventilator en een intern geheugen. en dat terwijl ik alleen een van nodig had:p

    anyway, kijk ff op freezing hardware
     
  7. YOURI60

    YOURI60 Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb er eentje van ZALMAN ,
    deze is stil en koelt perfect en is superbig

    [​IMG]

    gekocht in tilburg bij ASCI Paletplein (computerzaak) .

    een echte aanrader, staat bekent om de silence :cool:
     
  8. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je de stofzuiger op je fans zet, moet je de bladen tegenhouden, anders draaien ze zo hard dat de lagers kapot gaan. Zet niet je stofzuiger op electronische onderdelen, daarmee wek je statische electriciteit op door de luchtverplaatsing. Afstoffen met een kwastje is dan beter.

    Je harddisk kan trouwens ook zo'n hoge fluittoon geven.

    Eerst al het stof eruit halen (pas op voor statische electriciteit!!!), dat zal al iets schelen. Dan luisteren welke fan(s) het lawaai maken en deze dan vervangen voor stillere (bv. Papst of regelbare Enermax). Je kunt ook een Zalman fanmate kopen, daarmee kun je de fan wat langzamer laten draaien, maar let er dan wel op dat je genoeg koeling houdt.

    Als het de CPU fan is, dan is de bovengenoemde Zalman een goede en stille oplossing. Neem dan de Alu/Cu versie, die is gedeeltelijk koper en gedeeltelijk Aluminium. De 100% koper is meestal te zwaar volgens de specificaties van de socket.
     

Deel Deze Pagina