[XOne] Connectie problemen xbox live

Discussie in 'Games' gestart door EdThaSt0rm, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdThaSt0rm

EdThaSt0rm Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen,

Ik heb connectieproblemen als ik online speel met Red Dead Redemption. Ik word er vaak uitgegooid of krijg een error bericht.
    Ik heb hier en daar al op internet gezocht maar ik snap er helemaal niks van wat ik allemaal moet activeren in mijn router of invullen.

Mijn stats:

Xbox 360 Slim
    Draadloos aangesloten
    Router: Sitecom WL-183

Mijn NAT staat aan maar is moderate (valt niet te veranderen)

Vervolgens had ik de ports 80, 88, 53, en 3074 opengezet in mijn router maar achteraf bleek dat alleen port 80 open stond.
    Nadat ik een email gestuurd had naar Sitecom zeiden ze dat ik beter mijn DMZ kon activeren.

Vervolgens moet ik bij DMZ een IP Address invoeren van mijn Xbox. Ik zie twee manieren om achter het IP te komen van mijn Xbox:

1) System Settings -> Console Settings -> System Info. (thuis IP?)
    2) System Settings -> Network Settings -> Configure Network. (router IP?)

Als ik het IP van optie 1) invoer bij DMZ dan krijg ik een foutmelding: "Invalid IP address! It should be set within the current subnet."

Bij optie 2) staat het volgende:
    IP Settings 192.168.0.100
    Subnet Mask 255.255.255.0
    Gateway 192.168.0.1

Wat moet ik precies invoeren om DMZ aan de praat te krijgen?
    (en moet uPnP geactiveerd zijn of niet?)

Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen, bij voorbaat veel dank!

~Edwin

2. Dokter V

Dokter V Achiev Ho

Leuk Bevonden:
    0
    Als uPnP geactiveerd is, heb je in de meeste gevallen een OPEN NAT- type. Dus het is wel handig als je die kan activeren.

En over je IP- adres, staat die op Manual of Automatic. Ikzelf heb hem heel lang op Manual gezet en opeens kwam er een update voor mijn router en toen had mijn router alle PC's/notebooks/consoles een ander IP- adres gegeven. Waaronder mijn Xbox360, hierdoor werd alle info die ik in mijn router had gezet (portforwarding en uPnP) niet toegepast op mijn Xbox360.

Als je, je Xbox op Manual hebt staan, zet het eens op Automatic en restart je router. Misschien verleent je router dan een IP- adres aan je Xbox die overeenkomt en ook dynamisch is. Dus mee verandert met eventuele updates vanuit je router/modem/internetprovider.

Als je, je Xbox op Automatic hebt, kijk eens in je router als je, je apparaten kan bekijken en hun informatie. Zoals IP- adressen/gateways etc. Als het goed is, moet daar ergens je Xbox staan, wss onder een naam zoals Unknown-huppeldepup. En als het nog steeds goed gaat, moet daar ook een IP- adres staan.
    Zet je Xbox dan op Manual en vul dat IP- adres in op je Xbox360. Daar heb ik persoonlijk nog nooit een invalid input gehad. Het enige probleem hiervan is dat je router in de toekomst opeens al je apparaten een ander IP- adres kan geven en dan is je portforwarding niet van kracht.

Als laatste wil ik je vragen, als je die poorten invult (80, 88 etc.). Kan je dan ook een IP- adres invullen? Dus waarop die poorten van kracht moeten zijn, op welk apparaat. Zijn die poorten wel ingesteld op je Xbox? Dus 192.168.0.100 en niet bijvoorbeeld 192.168.0.110 en dat die van je PC/notebook is.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    192.168.0.100 moet je invullen in het DMZ, Upnp uitzetten, portforwarding uitzetten en router even resetten (om zeker te weten dat alle nieuwe settings toegepast worden)

4. EdThaSt0rm

EdThaSt0rm Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Dokter V: mijn IP-adres staat op Automatic maar ik kan in mijn router niet de informatie bekijken van apparaten en andere dingen. Staat dus ook geen Xbox tussen.
    En bij portforwarding gebruik ik voor allemaal: 192.168.0.1

@Delphiki: Heb het zojuist ingevuld en ziet er als volgt uit:

Moet ik nog meer invullen of werkt het zo?

Bedankt allebei in ieder geval voor de moeite!

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zo moet het werken maar dan zou ik wel even Upnp uitzetten en de overige portforwarding ook weghalen.

En als die nu goed werkt en je NAT open is zou ik dat IP adres (192.l168.0.100) als vast ip adres aan je xbox geven

6. EdThaSt0rm

EdThaSt0rm Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, en hoe geef ik dat vaste IP adres aan mijn Xbox precies? (Sorry voor alle stomme vragen)

7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Zeker geen stomme vraag, je kan dit doen op je xbox dashboard bij network settings > en dan i.p.v. automatic zelf een IP adres invullen.

8. EdThaSt0rm

EdThaSt0rm Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik dan ook gelijk de Subnet Mask en Gateway invullen?
    Subnet Mask = 255.255.255.0 neem ik aan
    Gateway = ?

9. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zet je eigenlijk een NAT open ? Heb sinds gisteren een nieuwe router, maar heb veel last van connectieproblemen

10. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Jongens, zullen we dit anders even allemaal bespreken in het daarvoor bedoelde [ur=http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=140437]topic[/url]? Anders gaat het zo'n zooitje worden :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina