[XOne] connectieprobleem

Discussie in 'Games' gestart door marco27, 6 mrt 2003.

1. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week werkte het nog perfect, nu stop ik de kabel weer een keer in m'n xbox en nou krijg ik geen connectie.

Ik krijg het bericht: "IP NOT CONFIRMED"

Als ik op de help knop druk krijg ik het volgende bericht:

"No DNS server addresses were received from the DHCP or DPPoE server. Enter the DNS server(s) provided by your ISP in the network settings menu."

Ik heb @home, heb mijn ip, subnetmasker en standaardgateway handmatig ingevuld en daar kreeg ik de vorige keer gewoon connectie mee. De DNS settings zouden het toch moeten doen op automatic ??

Wat doe ik fout....

edit...lees net dat dit erbij moet:
    A: Abonnement
    1: Naam provider @home
    2: Soort abonnement (naam, type) breedband
    3: Kabel, ADSL, of anders? kabel
    4: Up- en downloadsnelheid

B: Hardware
    1: Modem merk en type com21
    2: USB modem? (Ja/Nee) ?
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) N
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)
    5: Direct Connection Ja/Nee J
    6: Crossover kabels in gebruik?
    7: Hub in gebruik?

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? JA
    2: Dashboard versie?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? ip (2e rondje)
    4: Wat is de exacte foutmelding? zie bericht
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?

Laatst bewerkt: 6 mrt 2003
  2. Zie die sticky over werkende abonnementen. Sam_Fisher heeft hier een hele uitleg gegeven over directe connectie. Misschien werkt dit bij jou ook. Laat ff weten of het werkt, dan kan pejannl die ook toevoegen aan zijn lijst met werkende abonnementen.

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Marco,

Als ik com21 zie dan krijg ik een visioen die "mac address" tegen mij roept. Volgens mij moet je het MAC adress van je netwerkkaart in je Xbox kopieren. Try it.

Euh... Ik lees je bericht nog eens... Niet goed...

Als je je IP address zelf opgeeft gebruikt de Xbox geen DHCP en dan krijgt ie dus ook geen DNS server. Die moet je dus eveneens in je Xbox settings opgeven. Probeer dat eerst, en als dat niet helpt moet je ook nog eens het MAC adres kopieren. Tenslotte kun je ook nogeens proberen om je modem een paar minuten uit te zeten en daarna weer aan. Effe 2 minuten wachten en dan testen.

4. Jelzie

Jelzie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je set gewoon alles op automatic en je moet natuurlijk wel je hostname invullen want anders krijg je geen IP lease , dus dat naampje van CCxxxxxx-x

5. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jelzie ---> Dat was het, hij doet het weer...bedankt.

Ik denk dat meer @home-ers dit probleem gaan krijgen, want de instellingen van een paar dagen geleden, met het meten van de up/down van xbox live, die doen het nu niet meer. (bij mij tenminste, toen hoefde ik alleen maar mijn ip, subnetmasker en standaardgateway in te voeren)

6. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    waar kan ik al die codes vinden????

7. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    als je een router gebruikt moet je je ip die je aan je xbox geeft of die je xbox krijgt in dmz (demilitarized zone) zetten zodat je xbox rechtstreeks op internet zit.

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, niet waar. Er komt geen verkeer uit internet naar je Xbox behalve -retourverkeer- van opgevraagde informatie. En als er retourverkeer komt dan weet de NAT cache van je router dat er een open connectie is. Vervolgens laat je router dat verkeer gewoon door. (In geval van firewalls is dat heel anders, maar de doorsnee kabel- of adsl router heeft geen firewall; alleen maar de bescherming die NAT biedt).

Deel Deze Pagina