Ik zoek de geschiedenis in het nederlands van bv. SEGA enz..... kan iemand me helpen??? ik vind ze maar niet.
Toevallig zie ik soms bij dat T*F Gamez*ne of iets dergelijks een stukkie wat daarover gaat... dus ff een herhaling kijken .
Ik heb hier wel een een kleine gamehistory, mssn kun je dan ongeveer nagaan wannner de consoles er waren Alleen "belangrijke revoluties" in games. 1972: Pong 1980: Pacman 1985: Super Mario Bros 1991: Sonic the Hedgehog 1996: Tomb Raider 1 1999: Metal Gear 1
Metal Gear van Konami speelde ik al op de MSX, ook is daar een deel 2 op uitgekomen. Vraag me niet welk jaar, zal een jaar of 13 teruggeweest zijn denk ik....
Pong en pacman zijn arcade kasten, geen consoles. Deze site misschien (wel engels) iets http://darkwatcher.psxfanatics.com/console/
Nee vink niet , het is een SUPER fps, Het bewees namelijk dat shooters best op een console gespeeld kunnen worden , mits een goede button layout
Ik heb nog ff voor je gezocht. In Power Unlimited nummer 06 jaargang 11 juni 2003 Staat een consolehistory van 10 bladzijden. Ja pong is geen console maar een spel op een arcadekast
Elke game welke ten minste de standaard zet voor een platform, en als dan ook het platform zelf miljoenen maal wordt verkocht, mag een revolutie heten. Mi is HALO dan ook revolutionair
pong was toch het eerste spel op een console dacht dat ik dat een keer bij discovery had gezien ja was de man van atari die dat ding heeft gemaakt kan me vergissen
Idd!! Goldeneye was een echte revolutie. En ik vind dat super mario64 ook niet in dit rijtje mag ontbreken. Dit spel was een ware revolutie.
azzkickr volgens mij had golden eye al bewezen dat fps op een console gespeeld konden worden. Halo perfectioneerde het alleen maar.