Console oorlog

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nesem, 29 okt 2003.

1. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las net bij gammo dat er in Engeland de nodige strijdheerst tussen cube en xbox. Door de prijsverlaging was de x 3de geworden maar door de nieuwe bundel midtown halo en 2 maanden gratis live is de x weer 2de.

Mijn vraag aan jullie is of jullie nu ook trek hebben in een cube of ps2?? Ik zit namelijk te twijfelen, denk dat nintendo faillit zal gaan in de toekomst. Maar voor die prijs van 99 wil ik hem wel hebben, maar zouden ze lager gaan in de toekomst???

Ik denk eerder dat MS beter de games goedkoper kan gaan maken net zoals nintendo doet ip van die bundels. De nieuwe games zijn erg duur zag vandaag Buffy 2 voor 69.95e in de winkel staan ik wil hem graag maar is me nog te duur,

Wat vinden jullie hiervan???

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Games zijn iderdaad nog te duur. Ik liet me ook bijna verleiden door de prijs van de cube, maar aangezien het spellenaanbod niet zo zeer naar mijn smaak is heb ik hem niet gehaald. Er zijn immers nog genoeg goede games voor de Xbox. Want als de prijzen van pc games 50 euro kunnen zijn, dan moeten de prijzen van console games dat ook kunnen en zijn. 70 is belachelijk veel, zeker als een game toch niet zo leuk is als verwacht.

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    de prijzen zijn idd veel te duur, dat kan zeker goedkoper. Over de console oorlog: persoonlijk vind ik dat de GC al verloren heeft door geen DVD functie te hebben.....de enige die ik nog wel wil hebben is de PS2 omdat ik nog veel PS1 spellen heb en mijn PS1 2 maanden terug overleden is. Ik zag trouwens in de krant dat de jaarcijfers van Sony erg tegenvielen (er vallen zelfs 4000 ontslagen) en dat ook de PS2 qua verkoop tegenviel. Maar ik denk niet dat de consoles voorlopig nog veel goedkoper gaan worden, ze zitten al op de bodem

4. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    De cube is 100 euro dan moet je er nog een memory card bijkopen wat volgens mij iets van 30 euro is, vervolgens nog een spel van 70 euro. Totaal = 200 euro

En al zie je de bundel van 200 euro van de xbox met halo en mm3 + 2 maanden gratis live, ben je toch echt goedkoper uit met de xbox. (er is trouwens ook een actie van 220 euro (waar je dan ook nog eens amped en oddworld bijkrijgt)

5. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    maar ik weet eigelijk niet of er al een bundel van de gamecube is.

Laatst bewerkt: 29 okt 2003
  6. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, eentje met Zelda erbij voor 249, maar dat scheelt maar een tientje :{

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik had een tijd geleden een artikel gelezen dat games voor de next generation consoles hoogstwaarschijnlijk juist duurder gaan worden. Tevens zal de ontwikkeltijd omhoog gaan waardoor je nog langer op je favoriete games moet wachten. En als je nu al ziet hoe vaak games worden uitgesteld dan zegt dat natuurlijk ook wel iets. De redenen hiervoor zijn simpel. Ten eerste worden games natuurlijk technisch gezien steeds ingewikkelder en ten tweede zijn er de (soms veel te) hoge verwachtingen bij de consument zelf. Een game hoort tegenwoordig op alle punten perfect te zijn of anders wordt hij meteen afgekraakt. Iets wat je nu ook al ziet. Aan de ene kant wel logisch eigenlijk omdat de consument nu eenmaal denkt dat hij waar voor zijn geld wil hebben. Maar hoe gaat dat straks in de toekomst worden? Accepteert de consument wel duurdere prijzen en langer wachten voor hopelijk kwalitatief goede games of komt er wellicht een nieuwe console crash?

8. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    De prijs is idd BELACHELIJK DUUR, ze moeten alle games 30 euro gaan prijzen, dat is eigenlijk de limit. Ik ben nu aan het sparen voor een Gamecube, het is lang niet zo goed als de xbox, maar het is een hele goedkope uitweg en er zitten best toffe spellen bij! Ik heb laast een gamecube spel gezien voor een tientje, anderen voor 30 euro en de duursten kosten 59 euro.... Als Microsoft dat nou ook zou doen zouden ze 10X meer verkopen dan nu! Door de hoge prijzen worden de gamers afgeschrikt en neemt de concurrentie steeds meer af. En er zijn idd veel te hoge verwachtingen van de games, ik vind dat elke game goed (kan) zijn (is) op zijn eigen niveau! Halo 2 is toch nooit te vergelijken met minder goede spellen zoals SoF2 of Whacked! :+

9. samfisher

samfisher Guest

ik ben het helemaal met mijn bovenburen eens, ik vind spellen te duur! Als je bedenkt hoe hoog de winstmarge ligt van spellen wordt je helemaal leip van woede..... Nee, ik voel me altijd een beetje genaaid als ik weer 70 eetjes neerleg... 30 euro vind ik een prima prijs!

10. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik weet het niet helemaal hoor. De cube bundel met zelda kost wel 150e binnenkort zal daar ook nog eens een extra disk bij zitten met oude origineele zelda games.

Ik vindt dat games juist goedkoper moeten worden ipv duurder. Er zitten games bij die sommige prijzen niet waard zijn zoals the living dead was eerst nog 50e en is een slechte game naar mijn smaak.

Ik wil graag een cube halen maar zoals dromped al melde komt ernog veel meer bij kijken. Ik zou graag F zero x erbij willen maar die kost hier 69.95e daar kun je bijna een tweede cube van kopen. Ik wilde ook steel batalion maar die game kost hier 199.95 daar kun je weer een tweede boxje voor halen.

Als de console ook omlaag gaan moeten de games ook omlaag kan niet anders. Ik vindt het langzamer hand een dure hobby me laatste game was SC2 en er komen zulke vette games uit maar te duur.

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    hmm ik betaal eigenlijk voor een xbox game nooit meer dan 55 euro (inc verzendt kosten).. vind ik nog wel meevallen;/ 5 euro meer dan een pc game..

voor de rest vind ik dat de andere 2 consoles mij gewoon niks tebieden hebben.. Ik ben een PC gamer, en vind console in feite niks.. Echter MS heeft een visie achter de Xbox die mij bevalt.. Daarom eerst even de kat uit de boom kijken bij XSN , maar als het goed uit de bocht komt, dan ga ik zeker amped 2 en top spin halen..

12. martez

martez New Member

Leuk Bevonden:
    1
    De marge van al die games ligt echt veel te hoog, als de prijs lager is kopen veel meer mensen de games ,die winst is in totaal wel hoger dan een paar games met hoge marge.

Ik wil ook nog een hele zooi spellekes kopen maar met die prijzen is dat echt niet te doen

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    hoe zit dat eigenlijk met de prijzen? wordt dat landelijk afgeproken wat de prijs is of is het voor heel europa hetzelfde. Of wordt het juist door de winkel bepaalt. Ik was vamiddag namelijk bij dixons in waalwijk en daar hadden ze Jet set radio future liggen voor de geweldige prijs van 64 euro!!!!!!! :confused:
    Hoe hoog is eigenlijk de inkooprijs voor een game?

14. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    ach het is al vaker gezegd maar als je op ineternet besteld zoals bij Gcshop.nl betaal je vaak ook niet veel meer dan 50 euro.. soms zelf nog minder :) dus dan bestel je daar toch je games?! :confused: en zeker als het verschil meer dan 20 euro is

15. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De games zijn wel duur, maar daar halen de producenten juist hun winstmarges op! De consoles zelf worden op deze manier goedkoop gehouden. Pas als die na een langere aanwezigheid goedkoper te fabriceren zijn, zie je vaak dat de spellen ook wat voordeliger worden. Ik zie de games dus niet snel allemaal 30 euro worden. We mogen denk ik al blij zijn dat er zoiets is als 'classics'.

16. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Moved naar "Xbox Algemeen / Discussie" ----->

17. Gambit^1

Gambit^1 RGO

Leuk Bevonden:
    0
    Spellen zijn zeker te duur.

Alleen even over die bundels. Ik heb dus g*dver mijn X-Box voor €200 gehaald 2 maanden geleden. Zat zelfs maar 1 controller bij. Toen moest ik nog Halo kopen (€60), een cross-link kabel om de X-box te linken aan mijn PC (€10), dus dan ben ik dus €270 kwijt voor een X-box met 1 spel.

En dan zie ik nu dus bijvoorbeeld die bundel die op deze site staat.

Conclusie: Ik baal! |:-

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    het bestellen over internet is inderdaad goedkoper, maar ik heb iets te vaak meegemaakt dat ik dacht dat ik een vet spel had gekocht en deze achteraf toch erg tegenviel....nu kan ik gewoon terug naar de winkel om het om te ruilen en dat gaat volgens mij op internet niet. Het voordeel hiervan is dat je thuis op je gemak een game kan uitproberen.....en voor €60 wil ik echt wel weten wat ik in huis haal.

Laatst bewerkt: 30 okt 2003
  19. gerjan

gerjan Guest

check xbazar;)

20. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    @gambit : altijd w88 op de kerstdage jonge...

Deel Deze Pagina