Yo Ik wou deze goeie ouwe discussie weer op laten laaien als jullie t goed vinden Omdat de tijden veranderen en de next gen zo'n beetje als z'n interede heeft gedaan vraag ik me nou toch wel af wat beter is voor gamen .. sommigen zullen beide platforms hebben en anderen zullen slchts 1 tje hebben en die misschien ook wel hevig verdedigen. Ik vind dat consoles steeds meer richting de pc gaan .. bij de xbox was dat al zo met een paar mediafunctionaliteiten en nu is er zelfs een verwisselbare hdd ,mediacenter etcetc Sommigen vinden ook dat bijv shooters thuis horen op de pc evenals strategie spellen .. Maarh wat denken jullie er nou van .. is pc de toekomst of de console .. een pc kaart die echt t nieuwste van t nieuwste is kost tegenwoording wel meerh dan een xbox360 premium onthoud dat duz wel he ...
Het zal over een paar jaar gewoon een ding zijn. Dan zijn de consoles zo veranderd dat het complete pc's zijn.
Sommige mensen kiezen het gemak van dvdtje er in en hopla spelen maar Dus console's gaan nooit weg even als de controllers die zijn er echt voor het gamen, waar de muis + toetsenbord ook voor andere dingen zijn. Nee geef mij maar een Console.
De gehele infrastructuur binnen een huishouden gaat veranderen. Er zal vaker voor een centrale opslag van gegevens gekozen worden. Vanuit het hele huis kunnen clientapparaten deze gegevens benaderen. In deze opzet zou een console een grotere toekomst hebben omdat de pc meer als centrale opslag/server gaat dienen. Het pc-gamen zal echter altijd blijven bestaan. Het is immers de makkelijkste stap die te nemen is. Overal staat tegenwoordig wel een pc, dus mensen kunnen heel gemakkelijk in aanraking komen met games. Als het ze daar bevalt zullen ze daar op blijven gamen of een specifiek apparaat kopen daarvoor. Want er zijn maar weinig mensen die direct een console kopen voordat ze gaan gamen . Zeker omdat content voor de pc makkelijker beschikbaar is (al dan niet illegaal). Maar persoonlijk zou ik zeggen dat ze voorlopig nog wel wat dichter naar elkaar toe mogen groeien . Hoe meer ze met elkaar kunnen communiceren hoe beter. Er moet in mijn optiek iig een apparaat zijn dat het geheel van media gaat beheren/aansturen. En die moet wel overal vandaan benaderd kunnen worden .
Tja, (real time) strategie spellen zullen toch echt meer voor de PC blijven(toetsenbord/muis) maarja, daar zullen ze ook wel tegenover voor de console('s) een paar voor maken. Maar hoop gewoon dat beide goede games krijgen. Alleen op het moment eigenlijk geen titels echt zoals Halo3 & Gears of War aangekondigt op de PC. Iedereen gaat op de console verder(ja Valve blijft maar stomme spelletjes die je voor 20 euro moet kopen maken die op 1 engine zijn gemaakt. Over uitmelkerij gesproken. Een paar mini-games dan nog). Maarja, BF2 hoort toch echt naar mijn mening op de PC, daar hebben mensen weer dingen zoals mods. Operation Flashpoint vond ik eigenlijk ook maar zielig dat ie op de xbox uitkwam. Allebei min/plus punten, alleen veel te veel op de console gericht de laatste tijd.
Gabber Snol!!! Jaja xD Maar ik denk dat beide manieren van gamen heel dicht naar elkaar toe gaan trekken. Of je krijgt straks een nieuwe tweedeling. De "PC/XBox/PS3" manier van gamen en de "Nintendo" manier. Want de eerste groep zullen echt voor harde graphics gaan en op online play en multifunctionaliteit streven. Terwijl Nintendo nu een hele andere kant op gaan en dus echt voor spelletjes spelen gaan.
Console VS PC, Het wordt volgens mij straks: Xbox 360 en PC VS console Soort van, Ik ben eigenlijk gewoon voor de console ik heb altijd problemen m`n pc het is gewoon met de xbox etc weet je 100% zker dat ie ut doet. Maar met windos vista en xbox zal er eigenlijk geen strijd meer tussen die 2 zijn.
Mjah, idd. Xbox en PC zullen al steeds meer naar elkaar toe groeien. De PS3 zie ik ook niet zo snel super innovatieve dingen doen, dus die zulleen dezelfde kant op gaan. Alleen een ontwikkelaar als Nintendo, die gewoon echt de ballen heeft een heel andere kant op te gaan zou nog voor een tweestrijd kunnen zorgen.
Een nadeel van de PC vind ik dat ze nooit het maximale uit de 3D kaart halen voor een game, er komen zoveel grafische kaarten uit voor de PC dat je grafische kaart na een jaar outdated is. Op de consoles heb je dat probleem niet, de games worden op beide platformen wel beter met de jaren alleen moet je PC wel up to date zijn om de killer apss te kunnen spelen. Nadeel van een console is dat het alle leuke snufjes van de PC mist zoals de mods. Ik wil toch liever een game in mijn discdrive doen en meteen kunnen spelen zonder alle poespas, op de PC ben je meestal wel even bezig voordat je kan spelen. Het is wel zo dat beide de toekomst zijn, ze leren zoveel van elkaar dat ze elkaar ook weer nieuwe ideeën geven. Het hele onlinegebeuren komt immers van de pc af.
Ik denk dat de consoles gewoon bijna gelijk gaan worden aan pcs. Als je de functies ziet: Online gamen, cammen, MSN, webbrowser. Je kan binnenkort alles op een console wat je ook op een pc kan.
...en dan zonder al dat gezeur met die installaties, spyware, toetsenborden (gamen is fijner met controller), en al die andere zooi waarom ik een console heb en niet een pc