Op Cubezone las ik de volgende twee berichten. Let op Cubezone is niet de meest nauwkeurige site, ze praten altijd over 'bronnen' Eentje gaat over verkoopcijfers en de andere over de mega aankoniging van nintendo. 1. Uit dit onderzoek is gebleken dat aan het einde van dit jaar er zo'n 2,5 miljoen GameCubes over de toonbank zijn gegaan in Europa. Ook is onderzocht hoeveel exemplaren van Microsoft's console, Xbox, er dan verkocht zullen zijn. Vergeleken met de GameCube stellen deze verkoopcijfers vrij weinig voor: 1,5 miljoen. Op zich is dit al een vrij groot verschil, maar als je daarbij in het achterhoofd houdt dat de Xbox ruim anderhalve maand eerder verkrijgbaar was dan de Cube... Nou ja, trek zelf je conclusies maar.... 2.Over deze hele grote aankondiging die 'de verkoopcijfers van de Cube een flinke boost moeten geven', werd al een tijdje gespeculeerd. Zo werd geopperd dat Nintendo aandelen zou kopen in Sega, Capcom, Square Enix of een ander prominent gamebedrijf. Daarnaast waren er mensen die gokten op de aankondiging van een aantal online titels van Nintendo. En dan zou het niet zomaar om wat online games gaan, maar om Pokémon, Mario Kart en nog een paar van Nintendo's grootste franchises. Nu schijnt er iemand vanuit Nintendo te hebben verteld dat Nintendo Sony voor de rechter gaat slepen. In deze zaak zou Nintendo het recht op de naam Playstation gaan eisen en alle winst die Sony met deze naam en dit systeem gemaakt heeft. En dat is niet mis! Als je je afvraagt waarom Nintendo dit zomaar doet: ten tijde van de Super Nintendo hadden Sony en Nintendo het plan om een CD-ROM add-on te maken voor de SNES. Dit zou Sony gaan ontwikkelen. Nintendo besloot op het laatste moment dat het hele feest niet doorging, en Sony heeft toen maar besloten zelf een console met CD-ROM te maken. Zo is de Playstation geboren. Nu lijkt Nintendo dus in de oude contracten wat feitjes te hebben gevonden waardoor The Big N recht lijkt te hebben op alle winst die gemaakt is met de Playstation! En dat is me toch een flink aantal miljarden! Dit zou dan de Megaton aankondiging van Nintendo moeten zijn. Wat Nintendo nou precies wil met deze rechtzaak is niet duidelijk. Er gaat namelijk ook het gerucht rond dat Nintendo Sony niet voor de rechter sleept maar gewoon een onderlinge deal met Sony wil sluiten. We hebben werkelijk nog geen flauw benul wat er allemaal gaat gebeuren, maar als het echt waar is wat er allemaal verteld wordt, dan heb je best kans dat Nintendo het hele Playstation-deel van Sony overneemt of dat een aantal grote PS2-exclusive franchises naar de Cube gaan. Dat franchises als Grand Theft Auto, Gran Turismo en Tekken naar de Cube zouden gaan klinkt niet eens zo vreemd, want dat zou inderdaad de verkoop van de Cube flink boosten! We wachten in spanning af, en zodra we er meer van horen zullen we het meteen op CubeZone zetten! Volgens mij kloppen die cijfers dus echt niet he. Want de Xbox verkoopt toch vele malen beter dit najar, En het 2e bericht zou goed kut zijn als het waar was en dan GTA/Gran Turismo naar de cube zouden komen. Dat zijn namelijk mega titels...wat denken jullie?
het staat er maar zegt niks. ik denk dat (als) nintendo die rechtzaak wint alleen geld krijgt geen game rechten ofzow...
Eerst zien, dan geloven. Maar als dit waar is dan zou ik er zeker nog een cube bijkopen, aangezien GTA en GT 3 titels zou zijn waar ik een ps2 voor zou kopen, maar ik denk dat de graphics op de cube dan wel een stuk beter zullen zijn, en de cube is ook nog eens goedkoper. Ach, ik zie het wel
Cubezone zijn goede gasten, geven alleen weinig hun 'bronnen' weg waardoor het altijd enorm vaag overkomt.
Kan Nintendo het niet winnen van de Xbox naaien ze Sony er maar aan om met hun console er vandoor te gaan! Dat ze het dan gewoon proberen te doen, maar ja als het klopt heeft Nintendo er wel recht op...............En dan word de Cube denk ik redelijk overheersend!
1bericht er zijn zo veel verkoop cijvers die de ronde doen ik geloof eigenlijk geen een meer (boeid me ook niet echt ) 2. Ik wil eerst wel een oficel aan kondiging zien en dit is groot nieuws voor de sector dus dan zal het ook wel op het journaal, nieuws of op rtlz
Zo'n rechtzaak winnen ze niet gemakkelijk. Alleen in Amerika kan dat, als je koffie te heet was in de McDonald's bijv. en je je tong er aan verbrand.
Echt zo'n actie van Nintendo...Verkopen ze niet goed(in iedergeval niet goed genoeg), gaan ze weer dingen uit het verleden halen, om zo toch de top te bereiken. Maarja is toch wel weer een gerucht, duz zal mischien maar een deel van het verhaal waar zijn. of helemaal nix
volgens mij is dit een hoop blaat.. sony heeft vast genoeg advocaten om die de kleine lettertjes op het contract hadden gelezen als ze er waren.. het zou natuurlijk wel leuk zijn als het zo was..
Bewijs dat het onzin is door Nintendo zelf: Artikel met qoute van Nintendo Dit is van 3 december, dus geen oud nieuws ofzo. Die twee slaat op dusdanig weinig, denk zelf maar even...
Christmas came early last week for British game retailers as the buying public voted with their cash. Sales for all platforms rocketed as the holiday season truly reared its money-covered head. PlayStation 2 sold a whopping 92,440 consoles in the week ending November 30, a 39 percent increase on the previous week. Xbox was also sitting pretty, having moved 21,318 machines, up 42 percent on the week before. GameCube may be licking its wounds in third place in the console race, but there are sure to smiles at Nintendo today. Miyamoto's purple marvel sold 10,065 units, up 27 percent week over week, and GBA cleared up with 27,495 machines settling neatly into British gamers' hands. The figure marks a 21 percent increase over the previous week Hier cijfers van xboxgamers van de verkopen in engeland. XBOX verkoopt twee keer zoveel als de gamecube en dat gaat al weken. We zullen het maar niet over de ps2 hebben.
HAHA bewijs??? LOL en dat onderzoek van Reuters is zeker geen bewijs? omdat daar namelijk instaat dat gamecube 1 millioen meer verkoopt!..
opvallend arrtikel. dat van die rechtszaak tegen sony lijkt me bullshit, en ik verbaas me over de slechte verkoop in belgie. aande andere kant zullen er ook ketens zijn waar het andersom is denk ik. die journalist is vast een xbox fanboy
wtf als het waar is dan gaat Nintendo hetzelfde lot als Dreamcast. Gewoon europa in de steek laten... Flikkers
Alsof dat nieuw is... Met de N64 hebben ze Europa ook links laten liggen. Ze blijven verkeerde keuzes maken. Ze hebben alleen het geluk dat ze een trouwe achterban hebben die ze niet op hun "fouten" afrekent....