Moet je kijken wat ik net toevallig tegekom op internet.. 1 of andere gast heeft een stukje over consoles uit de consumentenbond gehaald.. Deze gasten moet je dus nooit consoles laten testen, ik zeg verder nix.. Neem zelf maar eens een kijkje PS 2: + Meeste games beschikbaar (ook PSone) + Best verkochte spelcomputer, dus ruilen beter mogelijk + Afspelen dvd-films standaard mogelijk + Prettig controller + Koppelbaar aan andere PS2 - € 265 - Standaard maar 2 controllers aan te sluiten - Grafisch iets slechter Gamecube: + Compact ontwerp + Goedkoopste spelcomputer (€ 220) en games + Prettige controller - Geen dvd-mogelijkheid - Korte controllerkabel (2 m) - Kleinste spelaanbod (circa 50 titels) - Force Feedback niet erg indrukwekkend XBox: + Snelle laadtijden + Langere controllekabel (3 m) + Grafisch de beste + Dolby Digital 5.1 (hardware) + Koppelbaar aan andere XBox - € 265 - Minst populair, dus ruilen lastig - Grote controller - Alleen met extra kit (€ 50) geschikt voor dvd's - Betaald abonnement nodig voor online gamen
Naaiers. Voor cube moet je net zo goed gaan betalen alleen dan per game. En je kan ook wel gratis online spelen via Gamespy. En dan dat gelul van goedkoopste spelcomputer. Hallo bij de box komen wel dan 2 spellen en hoef je geen mem card te kopen. Maar goed dat wordt natuurlijk over het hoofd gezien.
nee duh.. tuurlijk snappen ze der bij de consumentenbond niks van.. je kan toch ook geen scifi film, met een drama film en een wild western gaan vergelijken? dat is toch smaak? ik zeg wat ik al zo vaak zeg: kijk naar de games.. koop geen console vanwege een lange controllerkabel, maar om de games..
En natuurlijk om de prijs. De xbox is op het moment gewoon het goedkoopste in de aanschaf. En het maakt wel degelijk uit want veel mensen gaan van het oordeel van zo'n Organisatie uit om een beslissing te nemen over welke console ze nu eigenlijk moeten kopen.
Klopt anders aardig, dat lijstje (op de prijs na dan). Waar zijn jullie het dan niet mee eens? Dat van die controller was waar toen ze het schreven, toen was de S-controller er nog niet.
Dat de Xbox het minst populair zou zijn, en dus ruilen moeilijker zou zijn... BULSHIT!! okal is een spelcomputer helemaal niet populair (Xbox is dus aardig WEL populair aan het worden) zelfs dan is het nog mogelijk om games te ruilen...
Ze zeggen toch ook niet dat het onmogelijk is om games te ruilen. En ja, de Xbox wordt (gelukkig) populairder, maar deze test stamt geloof ik uit oktober en toen was de situatie toch een ietsje anders dan nu...
Ja maar dat is voor de cube ook zo. Haast geen enkele videotheek wil hier die spellen gaan verhuren. Omdat er simpelweg niet genoeg zijn in een gemeente van 37000 inwoners. PS 2 verhuren ze wel trouwens. Maar daar kom ik ook weer mee op mijn eerste punt. Het is een perfecte machine voor iemand die net wil beginnen met Console gamen. Veel spellen, veel keuze, veel ruil mogelijkheden, goedkope spellen, etc.
Mmmm...waarom gelden die voordelen alleen als je net begint met consolegamen? Ik ben een doorgewinterde consolegamer en voor mij gelden die voordelen net zo goed.
het spelaanbod dient gewoon niet genoemd te worden, ook de controller niet.. het ontwerp ook niet.. alleen de prijs dient hier genoemd te worden, verder zou het handig zijn als er bij stond wat voor soort games erop draaien.. de rest is onzin..
Het geld voor iedereen. Maar voor iemand die net begint is het gewoon een hele goede instap console. Ik zeg niet dat jij hem niet mag gebruiken ofzo. Gewoon de combinatie van die dingen, maakt het voor een 12 jarige veel aantrekkelijker. Zins ze meestal niet zoveel geld hebben, en spellen moeten kunnen huren. En ik moet nu eenmaal toegeven dat de PS 2 daar gewoon een voordeel heeft. Tuurlijk is dit voordeel er ook voor de wat meer doorgewinterde gamer, maar daar geld het gewoon lang niet zo erg. Want die weet toch wel waar hij zijn spellen vandaan moet halen, en welke hij leuk vindt. Meestal heeft hij ook wel iets meer geld te besteden dus Budget titels als de Platinum serie zijn interesant maar niet ZO intersant. Ik hoop dat ik het een beetje uitleg. Als je nog meer witl weten over mijn mening vraag gerust. Ik weet het is een beetje een vage stelling.