Content op de Xbox 360 is alleen maar geldklopperij.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ganontoad, 16 nov 2005.

1. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees het net op de mainpage van Xboxworld.
    Dat je moet gaan betalen voor sommige inhoud (content) waar je verder toch niet zoveel aan heb. Dingen zoals plaatjes voor je gamertag en themes. Het lijkt wel een beetje op achtergronden en thema's voor de PC, daar ga je toch ook niet voor betalen?

Als ze echt een beetje indruk willen maken verkopen ze dat gewoon voor heel goedkoop of gewoon gratis weg geven. Ik bedoel als je een spel koopt en de console en de hardware, is het dan nog genoeg? Moet Microsoft nog meer geld hebben?

Gedurende de Xbox 360 al langer op de markt is, zullen er vast wel dingen op de marktplaats komen die veel meer kosten dan de paar punten die je er nu voor betaald.

Wat vinden jij hierover?
    Reageer! Maar wel graag serieus.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Laatst bewerkt: 16 nov 2005
  3. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    check, in het goede deel staat het als het goed is :)

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Downloadable content en dergelijke is juist een goed idee!

Iedereen klaagt nu dat er te weinig Gamer Tiles zijn ... nu kan je deze kopen voor een paar punten en ben je toch weer uniek. Tevens blijven demo's gratis, maar voor hele speciale content wil ik betalen!

Kijk bijv. naar itunes ... daar kan je toch ook content kopen voor een paar duiten? Dit is de toekomst ... kortom een goede stap van MS

Immers voor niets gaat alleen de zon op .... Je hoeft toch niets verlplicht te kopen?

5. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Denk dat met een hoop van die downloadable shit het na een tijdje toch gratis wordt :)

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Niet alles ... live arcade, themes en gamer tiles niet

7. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Dan heb ik een simpele oplossing voor iedereen die het het niet waard vind: protesteer door het niet te kopen. Maar ga niet klagen dat een bedrijf winst probeert te maken, Microsoft is geen liefdadigheids instelling.

Ik hoop dat je de gamertiles en themes kan previewen als het ware voordat je ze koopt, maar als ik iets mooi vind dan heb ik er geen probleem om er een euro of minder voor neer te leggen.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb ik wil nu al de penny-arcade pack kopen :)

9. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    ik wil bankshot billiards en bejeweld :D
    ook over live te spelen toch?

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm ... weet ik niet .. sommige arcade games wel andere niet (waarsschijnlijk wel een high-score etc.)

11. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Naar mijn idee hebben microtransacties de toekomst.
    Door het juist niet gratis beschikbaar te maken heb je ten eerste meer de kans dat je "uniek" bent met je thema's of avatars, ten tweede maak je hierdoor meteen duidelijk dat de marktplaats juist een verkooppunt is...geeft toekomstige mensen de kans om bv. thema's of avatars ook te koop beschikbaar te stellen.

Als er een punt is waar XBox mee gaat scoren is het wel XBox live en de marktplaats/arcade.
    De mogelijkheid om gratis demo's te downen en nieuwe trailers e.d. te zien is de toekomst.

12. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zullen game tijdschriften waarschijnlijk ook al niet meer zo lang bestaan, en al helemaal niet Xboxworld... :confused: Die tevens ook deze site beheren. Als je gewoon gratis demo's kan downloaden, waarom dan kijken in een tijdschrift of het een leuk spel is...

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Omdat je achtergrond info wilt hebben ... omdat een tijdschrift website meer te bieden heeft dan alleen demo's. Omdat je de demo's wilt bewaren (ook als je hdd vol is), omdat je niet alles kunt downloaden. Mogelijk gaan ze ook premium content op de tijdschrift demo disks zetten, zodat het wel weer intressant is om de mag te kopen

XBW geeft geen tijdschrift uit hoor

etc. etc. etc.

14. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat ze dat nog gaan doen. Demo's download je om een indruk van een spel te krijgen, als je de indruk eenmaal heb besluit je tot het wel of niet kopen van het spel. Het is beetje vreemd om demo's te sparen. Verder als er premium content in de gamemags komt, vangt Microsoft lang niet alle winst die die met downloaden kan vangen.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb juist een mag abbo genomen ... (nog nooit lid geweest van de oxm) ... Ik denk dus dat mensen deze zeker gaan kopen. MS gaat ook mensen naar winkels lokken (via de demo pods) en ik denk ... Nee, ik weet het wel zeker dat magazines ook extra's krijgen voor dat de demo's op live komen ... Ik vermoed dat sommige demo's eerst op de dvd van het bald komen staan voor dat deze te downloaden is ... Tevens komen er themes en gamertiles op te staan

Tevens is MS niet zo slecht ;)

16. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat geef ik eerlijk gezegd weinig kans hoor.
    Het 'goede' aan Xbox live is dat je het gewoon al heel snel heb die demo's...
    Als Developers die demo's alleen maar in het blad zetten dan hebben ze toch een heel beperkt aantal mensen die ze bereiken of heb ik dat nu weer verkeerd?
    Denk je dat iedereen die een Xbox heb een blad koopt?
    Zal waarschijnlijk de dood betekenen van veel gamebladen.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ach ... Wat ik van Official Xbox 360 Magazine heb begrepen gaan ze dat juist wel doen (ik spreek wel eens een paar edittors)..Zo gaan ze ook interviews houden en komen ze met hun eigen unieke content.

Niet iedereen gaat een blad kopen, maar er zijn een hoop mensen die wel een blad kopen. Dat heet keuzes maken. Dat is ook de reden dat ik wel het blad koop en jij niet.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Op de OXM disc van deze maand (launch issue, issue 2 that is)staat PGR3 demo terwijl je deze op xbox live niet kan vinden. Zelf ben ik al lid op de OXM sinds nummer 5 ofzo. Heb inmiddels mijn account/abo getransferd naar OXM360.

denk 'et niet.. Zijn namelijk wereldwijd overal OXM360's te koop. Amerika heeft z'n eigen, Frankrijk en engeland bijvoorbeeld ook.

Ontopic: Aan de ene kant is het vet, aan de andere kant betaal je voor iets dat normaal gewoon op de disc had gestaan. Je kunt 2 kanten op met de items/content die er vanaf 2 december opstaan/
    Of je vind het vet dat er gelijlk al zooi te downloaden is, of je vind het kut omdat het net zo goed op de game cd had kunnen staan..

achja.. zelf heb ik er niet echt problemen mee:)

Laatst bewerkt: 16 nov 2005
  19. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Er zijn altijd nog de mensen die geen Xbox Live zullen hebben doordat ze de moeite niet nemen om hem aan het internet te slingeren. Voor die doelgroep zou OXM een uitkomst kunnen zijn.

Maar als ik OXM was zou ik als blijkt dat de doelgroep niet Live t.o.v. Live te klein wordt de demodisc eruit gooien. De demodisc is voor 75% van de mensen de ware reden dat ze dat blad kopen, dan is er dus duidelijk iets mis met je magazine. Demo's weg, prijs omlaag en werken aan de inhoud, want die is meestal van heel laag niveau.

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb xbox live, een credit card en een goede internet verbinding. Toch ben ik lid op de OXM (nu OXM360 dan), ik weet zeker dat mensen zijn die ook een doosje met een cd willen hebben in plaats van steeds te moeten downlaoden.
    Besides, er zijn nog mensen met een download limiet .\o/.

Deel Deze Pagina