Ik denk wat ondekt tehebben ten op zicht van de contoler ik denk nameilijk dat hij reachte op of je hard of zacht drukt. Ik heb dit ondekt toen ik Moto GP aan het speelen was ik was een buurnout aan het maaken wat mij toen op voel was de gekleurde blolletjes onder in en ik zag toen ik die los liet dat ze niet in een keer op hielden dus ging ik veder spellen en toe kwam ik er achter dat de controller racheert op hoe hard je drukt. of was dit al bekend?
Volgens mij weten weinig mensen dat die X, Y, B en A knoppen analoog zijn (nou ja, analoog... je kan ze eigenlijk maar op twee manieren indrukken, hard en zacht, ik betwijfel of ze echt analoog zijn...). Ik ontdekte het ook pas bij Dead or Alive 3.
Volgens mij hadden die knoppies van de Dualshock 2 ook iets van meer dan 200 gradaties van indruk-kracht hoor. En van de Xbox hebben volgens mij alleen de sticks en de triggers dat....
Yeah sure, dan krijg je straks in DOA4 een move waarbij je Y 221/256e in moet drukken!!! Lijkt me lekker zinvol!!!!! NOT
Nee, natuurlijk niet. Het gaat er gewoon om dat je bijvoorbeeld bij racespellen zachtjes kunt remmen en gas geven en dat soort dingen.
Wat bij de Xbox controller perfect kan met de triggers. Die knoppen hoeven helemaal niet analoog te zijn imho
sorry voor de schop maar hebt info gevonden ze zijn echt anolaag en hebben 256-drukpunten zal er ff en foto van makken
Dit klopt, stond ook op Xbox.com eerst dacht ik. Wat ik alleen raar vond (toen ik de controller voor het eerst in het echt voelde) is dat er wel een 'klik' in de knopjes zit. Zo is er dus een groot bereik van de knopjes dat je niet gelijkmatig kan indrukken! WouteR -> misschien komen er over een tijdje wel spellen die meer dan 2 knopen nodig hebben die pressure-sensitive zijn. Lijkt mij iig wel koel!
Ik merkte het 't eerst met F1 2002. Best wel vet. De rechter en linker triggers zijn dus analoog, en die andere 6 dus ook?