[XOne] Contstant errors en timeouts op Xbox live, ligt echter niet aan XBL!

Discussie in 'Games' gestart door BigKabuto, 2 jan 2009.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Maar het ligt niet aan Xbox live. Want mijn broer en vrienden hebben er totaal geen last van. Ook kan het mijn Linksys router niet meer zijn, want ik heb deze niet aangesloten als ik games speel via Xbox live. Omdat het voor mij de boel alleen nog maar erger blokkeerd. Sommige mensen kunnen dan niet in mijn chats komen, of parties. Echter toen ik nog een andere ISP had...had ik de router er wel aan hangen en was er niks aan de hand.

Kortom...ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat het of aan mijn ISP of modem ligt. de ISP is Alice..,qua kosten en downloadsnelheid NIKS te klagen. Voor 20 euro per maand en dan 1,5MB/sec downloaden vind ik super. Maar met Xbox live lijkt het totaal niet te werken.

Vorige week had ik nog een hoop shit omdat sommige mensen dus niet in mijn chats en parties konden komen op Xbox live, nu is dat probleem verholpen nadat ik de router ertussen uit gehaald heb....maar ik blijf er gewoon constant uitgegooid worden. Vanavond ook...een uurtje of twee GTA IV op Live gespeeld....en ik werd echt om de 5-10 minuten eruit gesmeten. Dan stond er weer 'die en die left the server' en bij COD5 krijg ik dan gewoon een connection interrupted of timeout error. Vraag ik vervolgens of mijn vrienden er ook last van hadden zeggen ze dat ik de enige was die eruit geflikkerd werd. OM GEK VAN TE WORDEN!!!!!

Waar kan dit nou toch aan liggen?

Ik heb ook in de settings van mijn Modem gekeken, maar daar staan zoveel settings, ik ga daar niet teveel rommelen, wellicht dat hier misschien iets verkeerd staat. Iemand enig idee?

Ik bel hoe dan ook Alice morgen op...want dit kan niet zo doorgaan.
    Want toen ik nog Ziggo had....had ik hier nooit problemen mee.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ligt aan de provider .. klagen bij de provider

3. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Betwijfel het, ik spreek nu iemand op Gathering of Tweakers en die heeft ook Alice en heeft nergens problemen mee. Heeft ook alles op automatic staan.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Misschien heeft hij een andere modem..

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nope, exact zelfde.

Het ligt in elk geval niet aan de router dus, want die was niet eens aangesloten gisteren.
    Het rare is ook...vorige week bijv. speelde ik Gears of War 2 co-op op Live met broer......ben er geen enkele keer uitgegooid...maar ga ik COD5 doen of GTA IV met andere vrienden dan gaat het mis.

Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    misschien woont hij in een ander gebied. timeouts etc. ligt aan de provider... niet in elke regio is een provider perfect

7. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    of een brakke lijn.. Ik zou gewoon je isp bellen..

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar het uitleggen word lastig wanneer ik bijvoorbeeld vandaag zeker wel 2 uurtjes Gears of War 2 op Live gedaan heb in Co op met broer samen....en geen enkele keer een timeout.
    Nou heb ik alle netwerk settings van de 360 wel handmatig ingevoerd , dus niks staat op automatic....en al staat de NAT dan wel op moderate (omdat ik em fgewoonweg niet op open krijg) het feit blijft wel dat ik geen enkele keer een timeout gehad heb en dat had ik dus vorige week tijdens GoW2 XBL co op ook niet.....dus het lijkt ook aan de game(s)/Xbox live te liggen......

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja toch blijft het een provider probleem .. dat wordt vaak aan de telefoon zitten.. vragen of ze je connectie willen monitoren, etc. suc6... gellof me dit ligt niet aan Xbox live maar aan je verbinding (dus aan je provider)

10. II Valerio II

II Valerio II Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad provider probleem werk zelf bij ziggo als het op directe verbinding nog steeds dat probleem hebt dat je er wordt uitgegooid is er waarsschijnlijk iest mis met modem
    als directe verbinding wel werkt ligt het aan je router
    maar ik kan je nu al vertellen dat alice xbox live ook niet ondersteunt dus daar heb je waarshcijnlijk niks aan

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hoe bedoel je dat het Xbox live niet ondersteunt? In de zin van dat als ik ze bel erover dat ze er weinig over zullen weten>? Ik ga straks om uurtje of 8 COD:WAW op Live spelen...eens kijken hoe het nu gaat. Aangezien GoW2 zo goed ging vanmiddag.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    xbox live wordt door geen enkele provider ondersteund .. internet wel ..dat is standaard .. ;) Als je problemen hebt met je provider moet je overwegen om over te stappen naar een (andere) provider

maar jou probleem kan alleen door jouw provider opgelost worden (nieuwe modem, etc)

Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ook is het zo wanneer ik probeer te connecten naar een vriend van mij op Live, dat het niet werkt " Can't connect to the party, there may be network problems" krijg ik dan te zien. Als iemand anders echter dan die party host en ons uitnodigd, is er niks aan de hand, dat werkt gewoon. Onze verbindingen gaan dus niet echt fijn met elkaar....

Later kwam er iemand bij en die kon ook niet connecten....

Ik heb vorige week Alice gebeld, maar ze gaven geen enkele ondersteuning voor Xbox live. Een van mijn vrienden heeft me aangeraden een modem/router in één te kopen, dat geintje is niet goedkoop zeggen ze maar wellicht zal het 't probleem wel oplossen....maar ook zeker zijn ze hier niet van, en dat is ook niet zo gek.

maar toch wel sinds ik Alice heb...kamp ik met dit probleem. In mijn vorige huis toenik nog Ziggo had...had ik geen problemen hiermee. Dus mijn vrienden zeiden gelijk dat ik terug moest gaan naar Ziggo...en dat ze tegenwoordig ook vrijblijvend zijn, dus dat je elke maand kunt opzeggen. Opzich zou het niet erg zijn om het een keer te testen...maar toch, ik wil graag de snelheid van 1,7MB/sec niet kwijt....als ik die speed wil bij Ziggo ben ik HEEL wat meer dan 20 euro kwijt. En dat doe ik liever niet, tenzij het echt 100% aan Alice ligt en er niks aan te doen is.

In principe vertel ik weinig nieuws...alleen dat Alice dus weinig hulp zal bieden....Moet ik opzoek gaan naar een andere modem? Kijk....mijn internet verbinding is verder prima, niks over te klagen...en tja,, dan kan ik nog maar weinig beginnen als ik Alice weer zou bellen.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Als het verder prima is .. waarom klaag je dan over time outs.. het enige wat prima is is de snelheid. Je kan een andere modem proberen, maar ik denk niet dat dat jou probleem op lost. Het is of klagen bij Alice (je lijn laten monitoren) of overstappen naar een andere provider. Alice moet jou voor dit probleem helpen.

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Timeouts met Xbox live he? En per game verschilt het error bericht...bij COD krijg je bijvoorbeeld Connection interrupted, the server has timed out ofzo....
    En bij GTAIV blijf je gewoon rondlopen in free mode of iets dergelijks maar zie je ineens alle andere spelers niet meer.

Maar misschien is het opgelost...

Helaas waren al m'n vrienden offline, dus kan het niet echt testen,maar toch.....
    Ik had dus geen idee dat de Copperjet ook als router gezien word, dus toen ik googlede naar Xbox 360 copperjet 1616 -2P, kreeg ik wederom die portforwarding.com site. Ik moet eigenlijk gewoon even weten of het goed is wat ik gedaan heb...of het nu voldoende is.

Dit is het artikel

http://portforward.com/english/rout...lliedData/CopperJet-1616-2P/Xbox_Live_360.htm

Daar staat dat je eerst een statisch IP moet geven aan je computer, dus dat heb ik gedaan.
    Het IP van de modem is 172.19.3.1, in Windows Vista bij : Netwerkcentrum>Netwerkverbindingen beheren>LAN verbinding>eigenschappen>Internet protocol versie 4(TCP,IPv4) heb ik bij IP 172.19.3.10 ingevuld, Subnet zoals altijd, Standaardgateway gevonden via Ipconfig. En de twee DNS servers stonden achterop de alice flyer die ik kreeg, die heb ik ingevuld. Hierna had ik gwoon internet, dus dit is goed.

Daarna de portforwarding tutorial voor de copperjet gevolgd, en alles correct ingevuld. De Netwerk settings van de Xbox 360 staan nog gewoon op automatisch, en het connecten naar servers in GTA IV leek al vlotter en beter te gaan...maar is dit voldoende? Of moet ik ook een statisch IP aan de Xbox 360 geven?

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Op je pc's zal je ook last van timeouts en disconnects hebben. Dit is echt een provider probleem. Dus portforward gaat niet helpen. Heb je je ethernet kabel al vervangen?

Ik verwacht trouwens dat je timeout problemen rond piektijden plaats vind (dus in de regel s'avonds en in het weekend) als het relatief rustig is, dan zal je weinig problemen ondervinden. Portforward gebruik je alleen als je router niet goed routeerd. (NAT staat dan op strict of Moderate) .. dan kan je ook last hebben van timeouts (maar hier had je geen problemen mee) .. dus ik verwacht dat dat ook niet het probleem was.

Als je portforward gebruikt moet je altijd een static ip gebruiken .. anders krijg je na een herstart van je xbox een ander ip adres toegewezen van je router .. en heb je een strict nat

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan me vergissen, maar denk het niet ;)...ik heb echt nooit last van timeouts op mijn laptop. Ook vliegt het internet er nooit uit. MSN niet.
    MSN op Xbox Live dan weer wel....Ik heb m'n ethernet kabel niet vervangen nog. Ik heb dan een aardig lange nodig. Want mijn 360 staat zeker wel 5 a 6 meter van de modem af. Wat ik wel kan doen is...de 360 vlakbij de modem zetten. Even slaapkamer tvtje ophalen en neerzetten. En het rode ethernet kabeltje van Alice eens proberen. Geen idee of het hieraan ligt...maar ik zag vanochtend wel ineens dat er een knikje in de ethernet kabel zat.

Maar goed..ik zal het eind van de middag eens uittesten, en hopelijk dat er ook gasten online zijn dan :)

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    En inderdaad...nog steeds is het niet verholpen. Al lijkt het wel langer te duren voordat ik eruit gegooid word..maar ja...soms duurt het lang en soms is het heel gauw al....ik moet er gewoon van af zien te komen.

En de 360 een statisch IP geven zou dus geen enkel verschil of verbetering geven?

EDIT

Heb de modem moeten verhuizen naar vlakbij waar de 360 staat. Een andere kabel ertussen gedaan maar wederom werd ik er gewoon uitgeflikkerd. Maar als het aan die piektijden ligt....dan komt het erop neer dat ik gewoon nooit normaal in de avond kan Liven zonder eruit geflikkerd te worden?

Ik sprak net m'n vrienden en die vertelden mij iets wat ik totaal over het hoofd had gezien...maar het maakt de situatie er alleen maar vager door. Zij zijn vorig jaar in november bij mij geweest hier, allemaal met hun 360 en allemaal op mijn Alice verbinding. Nooit een timeout gehad.

Toen Fallout 3 uitkwam en ik uiteindelijk die game kocht....ging ik in een party met iemand die ook F3 had en ik weet nog hoe vaak ik eruit gemieterd werd......ik begreep er echt niks meer van. Ik kan in elk geval een paar dingen uitsluiten.

Het ligt niet aan de ethernet kabel
    Het ligt niet aan de router

Het ligt aan de modem???
    Misschien netwerkkaart van X360 niet helemaal goed meer ineens???

Wat ik van de week eens ga proberen is, mijn 360 naar broer meenemen en op zijn Ziggo verbinding aansluiten. Gebeurd er niks, dan weet ik in elk geval dat er met de 360 echt niks aan de hand is.

Ik heb ook gezien dat je nu Ziggo kunt nemen zonder vast contract...en ik begin er sterk over te denken het eens te proberen.

Hier heb ik ook een bericht neergezet en daar zegt iemand dat ik nog 2 andere poorten moet openen.

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=1131&pid=8054#post_8054

Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    netwerkkaart van de 360 kan het niet aan liggen het ligt echt aan de provider (lijn/modem). Dat wordt dus bellen met de provider

Voor portforward .. wat niet helpt tegen disconnects moet je een vast ip adres geven aan je Xbox 360!

Heb je het al getest zonder portforward .. met upnp aan?

staat je NAT wel of niet open? .. Time outs en disconnects ligt echt aan de lijn (modem - telefoonlijn).

Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    UpnP aanzetten op de modem bedoel je? Met de NAT is niks mis...ik krijg een berichtje van Xbox live up and running is.

Deel Deze Pagina