copie of Orgineel?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Wallace, 21 jul 2002.

1. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben weleens benieuwd wat jullie van copies van spellen vinden. Persoonlijk koop ik alle games altijd orgineel ondanks dat ze duur zijn. Je hebt dan het boekje erbij en je weet dat de game de full version is en geen beta shit en tevens steun je de developers. Wat vinden jullie?

2. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger toen ik nog niet zoveel geld had kocht ik voor de PSX alleen maar kopiëen. Tegenwoordig koop ik alles origineel. Je hebt zo veel gezeik met kopiëen. "Mannetje zoeken, lijst bekijken, bestellen, hem op het hart drukken dat je geen japanse spellen wilt, wachten, spellen testen, iets mis mee, opbellen, omruilen, enz, enz.....". Ik koop alles nu lekker in de winkel, heb je er een stuk meer plezier van. Heb je ook niet ineens tien nieuwe spellen in huis, da's ook niet leuk, beetje teveel van het goeie. Dan speel je nooit es wat uit. Plus het argument dat je ontwikkelaars van goeie spellen moet ondersteunen, anders zijn er straks geen goeie spellen meer. Zeker met de XBox, dan is er straks geen XBox meer !!!

3. Lord o/t Xbox

Lord o/t Xbox Red Soldier

Leuk Bevonden:
    0
    zeker niet met de xbox denk ik eerder, want M$ heeft genoeg geld om de developpers een beetje extra te steunen, maar alsnog copies sucks

4. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik merk het. Pro Race Driver komt niet, GTA III komt niet, enz... Als er nu nog massaal gechipt wordt hebben die publishers er helemaal geen vertrouwen meer in.

5. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt een pure Xbox gamer want mijn pc is niet zo heel erg goed, en daar kan ik niet eens kopies voor kopen. En voordat ik een Xbox had, had ik ook niet zo veel geld en toen kopieerde ik alles.

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Geef mij maar orgineel, want die chip die je dan erin moet steken maakt je console kapot=( .

7. Zooi

Zooi Reserve Modje

Leuk Bevonden:
    0
    Alles orgineel, zowel voor pc als xbox.
    gecopieerde zooi komt er bij zooi niet meer in.

Een game kan je vele malen meer waarderen als je hem orgineel koopt en er dan ook de moeite insteekt om het goed te spelen.
    Zeker met 10-talen gecopieerde titels lijkt het me dat je echt geen plezier meer aan gamen beleefd omdat je niet zou moeten weten waar te beginnen.

Zooi heeft ooit een N64 met een Z-64 gehad (een apparaat met zip-discs om via internet te kunnen downen en gamen) en had bijna alle games. Ik kan je vertellen dat een N64 met alleen Mario vele malen leuker is dan een N64 met 100 games en niet weten wat te spelen.

8. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou Zooi, dat wilde ik nou ook zeggen :)

9. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Groot gelijk Zooi.

10. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat verhaal dat je minder plezier beleeft aan copies vindt ik onzin. Een copy, het woord zegt het al is gewoon precies hetzelfde als het orgineel. Geen boekje, geen hoesje? So what het enige boekje dat ik echt heb doorgenomen was die van Morrowind en die hoesjes nemen ook alleen ruimte in beslag.
    Het gaat er gewoon om dat je niet TE veel games koopt, orgineel, of copies, wat in het geval van copies natuurlijk sneller zal gebeuren. Ik heb precies hetzelfde probleem met orginele xbox games. Ik koop er te veel en te vaak. Gisteren was ik ff in de stad in de FRS voor een cd'tje maar toch heb ik weer 3 xboxgames meegenomen Met als resultaat dat ik nu al 6 xboxtitels heb die nog steeds in het plastic zitten. Zelfde verhaal geldt voor m'n gamecube en PS2 games.

Andere beweegredenen om geen copies te spelen zoals om de game industrie te ondersteunen zijn natuurlijk prima. Het enige waar ik me persoonlijk aan erger en mischien wel beweegredenen zouden kunnen zijn om die chip erin te stoppen zijn de vaste prijzen voor games. Games als Halo en Morrowind zijn dik en dik 70 euro waard. Ik begrijp alleen niet dat games die A. Zuigen en B. veel minder productiekosten hebben ook voor 70 euro over te toonbank gaan.

Laatst bewerkt: 21 jul 2002
  11. chris

chris fat B!TCH

Leuk Bevonden:
    0
    wat is de zin van een chip in je xbox, je kan toch geen backups maken van je games, want je comp kan ze niet lezen en t past niet op een cd, dus zou je je xbox voor 140 euro om laten bouwen voor jan l*l!!

12. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL. dvdbrander? (die ik heb) Rip op cdrom? En op zegikniet.nl vraag en aanbod wordt je al doodgegooid met xboxbackups

13. Zooi

Zooi Reserve Modje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet helemaal waar. Er zijn genoeg mogelijkheden om games uit te kunnen lezen, c.q. op andere media te dupliceren, trust me.

Zooi zal overigens nooit zijn xbox laten chippen, tenzij het voor het spelen van orginele NTSC games zou zijn zoals THPS2x.

14. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik moet heel eerlijk zijn, Ik gooi geen modchips in mijn xbox want dat vind ik maar kut om te gaan ombouwen. Maar een ander gegeven is dat ik alle spellen op mijn pc waarvoor GEEN cd-key voor nodig is om te spelen (dus vaak single player only spellen) illegaal heb. Daar zit dus bv. GTAIII in en Max Payne. Alle andere heb ik wel legaal zoals Warcraft 3, Diablo 2, Half-Life, Anarchy online, Quake 3 (hoewel je daar tegenwoordig ook geen cd-key voor nodig hebt).

15. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen heeft wel een of meerdere dingen illegaal. Ik download wel eens films die ik per se wil zien, maar waarop je weer 2 maanden moet wachten voordat ze in Ned in de bios draaien.

16. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    een chip heb je al voor 50 euro...en als je zelf een beetje technisch bent dan bouw je hem zelf in...is niet zo moeilijk:eek:

Jah, ik heb een mod chip in mijn box...en NEE ik heb geen copies...ten eerste ik heb geen flauw idee waar ik die zou moeten kopen...en ten 2e daarmee verpest je de game markt..

waarom heb ik hem dan?? Voor de import...wat volgens m$ ook illigaal is (boeie:)) want ik heb geen zin om jaren op games te w88...ik krijg nu volgende week morrowind...zodat ik wat te doen heb in de vakantie...

EN als jullie mij niet geloven zal ik volgende week het boekje en doosje inscannen....:+

17. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

Je kan veel xbox spellen gewoon op een cd-rom branden (ze halen er de filmpjes etc uit)

Ik ben er principeel niet tegen, ik ben zelf ook van plan om hem om te laten bouwen.

18. chris

chris fat B!TCH

Leuk Bevonden:
    0
    maar als jij je game in je comp doet kan die toch niet alles op t schijfie lezen, en een normale brander brandt toch van binnen naar buiten, inplaats van buiten naar binnen

19. Bloody_Apron

Bloody_Apron Guest

omdat je hem laat ombouwen kan hij die cd's dus wel gewoon afspelen. je kan die games zelf downloaden btw.

(volgens mij gaat deze thread gesloten worden)

20. Zooi

Zooi Reserve Modje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het jammer vinden als deze thread gesloten zou worden omdat het puur technisch gezien om legetime waarden en normen gaat.

Overigens voor de goede orde: een schrijver kan zowel van buiten naar binnen als van binnen naar buiten schrijven c.q. lezen. Dit kunnen ze om de leestijd te verkorten als een DVD moet switchen tussen laag 1 en 2. Anders moet de kop van binnen helemaal naar buiten terug en dit leverd een te lange vertraging op.

Technisch is er dus geen enkel probleem.....

Deel Deze Pagina