cpu fan werkt niet goed

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mikalanca1, 10 jul 2010.

1. mikalanca1

mikalanca1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi.Ik heb een vraag mijn moederbord a8n sli deluxe heeft een chip fan.Allemaal leuk en aardig maar hij draait niet goed. Of hij doet het helemaal niet. Het zou kunnen dat hij aanloopt. Als hij niet draait word het ijsertje op de chip fan heel heet heeft iemand enig idee wat het kan zijn of tips waarmee ik het kan oplossen bedangt(vu)

2. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe fan kopen en installeren? Kan sowieso niks softwarematigs verzinnen, maar een nieuwe fan installeren valt mee qua kosten en moeilijkheid.

Laatst bewerkt: 10 jul 2010
  3. mikalanca1

mikalanca1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke maar ik heb zelf geen idee hoe ik die fan moet verwijderen.Er zit 2 knopjes op die je kan indrukken maar er gebeurt niks wie weet hoe dat werkt

4. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Is het de koeling van je CPU of van je moederbord? Die van je moederbord kan je vervangen door een passieve koeler van zahlman. Heb ik ook gedaan, met hetzelfde moederbord.
    http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=131

Deze koeler heb ik er zelf in zitten. Je zou hem als het goed is gewoon los moeten kunnen klikken, maar dat weet ik niet zeker. Het is al een paar jaar geleden dat ik hem vervangen heb;)

5. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Grote kans dat hij vastgeplakt (koelpasta achtige zooi) zit. Dus een beetje draaien, maar niet overdreven veel kracht zetten en hij moet wel los komen :)

Verder gewoon doen wat Hoosie zei, koelblokje erop :)

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    'chip fan', lekker duidelijk weer. Bedoel je deze?

7. mikalanca1

mikalanca1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah prezies lenny dat is hem jah als je soms ff met dat fannetje klooit dat gaat hij van zelf weer een beetje loskomen

Deel Deze Pagina