Hoi ik ben nieuw qua posten. Al sinds dag 1 lees ik al het news op deze site. Waarom ik me nooit geregisteerd heb is me een raadsel. Ik heb lopen searchen maar ik kwam niet echt dingen tegen die me vragen beantwoorden. Ik ben sinds kort in het bezit van een Cambridge Soundworks 550 setje. Bizar geluid, maar persoonlijk vind ik het overkill voor achter me pc. Nu heb ik deze eigenlijk toch gekocht voor me toekomstige Shuttle, echter kwam ik erachter dat me xbox dan geen 5.1 geluid erop afspeelt . Toen dacht ik dat me Shuttle het wel voor mij zal doen dat coderen van het geluid, maar dat schijnt ook niet te kunnen . Dus moest ik op zoek gaan naar iets anders. Nu dacht ik het volgende. Ik koop een Creative 5500D setje speciaal voor me xbox.( Ik neem aan dat de outbox voor de decoderen van het geluid zorgt. Klopt dit? ) Ik sluit me 550 setje erop aan en de boxen van de 5500D op mijn pc. Is dit mogelijk? En zoja is het ook mogelijk om dan naast je xbox ook nog analoog ofzo me Shuttle aan te sluiten? Ik weet het vele vragen, maar ben ook totaal niet bekend met geluid en aansluiten. Ik hoop dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen zodat ik me Shuttle kan bouwen en eindelijk ook eens kan genieten van 5.1 geluid van me trouwe Xbox. Alvast bedankt. Quakie
De 5500D zet het inderdaat om (je hoeft niet speciaal de xbox versie te kopen, in alle dozen zit hetzelfde, ik heb de pc versie ). Maar je andere vraag, waarschijnlijk moeten de sattelites wel lukken en de center, maar je subwoofer wordt denk ik een probleem, want alles wordt vanuit je subwoofer door gestuurd, je moet ook op de aansluiting letten. De sattelitesvan de 5500 gebruik "mini-jacks" ( een rondje met daar binnenin een uitsteeksel ). Ik hoop dat ik je hiermee (iets) heb geholpen Greetz, Blokkie15
Thx. Blokkie15 Hier heb ik wat aan. Ik neem aan dat je die walkman dingen bedoeld Bij die 550 gaat alles via de sub.. drie "jacks" van pc naar sub. en dan van sub 5 '"jacks" naar de boxen. Zit het zo ook bij jou? En heb je nog ingang over ? om iets anders aan te sluiten? Of kan je voor zoiets een switch kopen ofzo als je meerdere dingen op je boxen wilt aansluiten? Enne is die pc versie goedkoper dan?
informeer es bij je lokale hardware boer (dus niet de lokale computer-hardware boer he ) want die vraag is redelijk moeilijk uit te legge
ohh ik bestel altijd via internet heb geen goede pc zaak in de buurt maar zou je het willen proberen? kijk eigenlijk ben ik al blij als ik weet hoe de verbinding van de outbox naar de sub ( en of boxjes ) gaat(n) neem even als vb. huidige creative boxjes van me": groen zwart en geel van audig2 naar sub.... op de sub zit weer de boxen aangesloten. nou als op de outbox dezelfde stekkerskleuren ingaan dan kan het toch?
Hallo allemaal, ik heb een extigy, en daarbij het boxen setje creative megaworks (soundworks) 550. Mijn vraag is: Ik heb mijn xbox met een optische kabel verbonden naar de extigy. En via mijn extigy gaan 3 stekkertje (groen, zwart en oranje) naar de boxen. Maar heb ik dan nog wel dolby digital geluid?? Omdat die 3 babeltjes toch analoog zijn?, neem ik aan van niet. Ik weet het echt niet....please help me Gr.
Ik heb weinig verstand ervan..... maar volgens mij heb je nu stereo geluid eruit komen? klopt dit? en als je wel geluid hebt over alle boxen kan dat maar volgens mij twee dingen zijn. 1. stereo gesampled over al je boxen. 2. dolby surround? Digital niet want is niet digitaal verstuurd toch?
ik ook want als dit werkt is dit ook een oplossing. ik neem shuttle met die ex ie en sluit me xbox en boxen erop aan.
Ik ben eruit hoor....ik heb gewoon dolby digital. (komt door mijn decoder(extigy)). Bne ik heel blij om!!
cool dus dat werkt wel? heeft ie toevallig twee ingangen? dus voor xbox en apart ook nog eens pc ?? dat zou helemaal brute zijn.
Ik heb mijn Extigy via glasvezel kabeltje aan mijn xbox (advanced scart uiteraard!) en via USB aan mijn computer. Werkt prima!
Cool.... maar nu zie ik een prijs van 180 euro damn zo duur? is een creative 5100 geluidssetje voor puur games... te doen? die zijn 55 euro dan gaat dat samen nog wel....
Mijn Extigy was ruim 200€. En nja... een gewoon setje speakers is goed hoor eraan. Ik heb volgens mij de creative 5300 speaker set. Maar dat kan dus alleen in combinatie met die extigy, of andere decoder.
ohh sorry.. wil er een cambrigde soundworks 550 setje eraan hangen.. dat moet wel genoeg zijn voor de xbox en dvd tjes de 5100 moet me pc versterken in andere kamer waar nu de 550 setje staat...beetje overkill nu houd die ex. het dan?? niet dat ik me ex. opblaas