Creative Inspire suberwoofer kapot?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door nycity, 13 dec 2003.

1. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen..

Ik kwam erachter vanmiddag dat mijn linkerachter speaker geen geluid meer gaf tijdens het afspelen van een MP3 op m'n pc (speakers stonden in ProLogic mode).

Ik dacht laat ik eens een film op zetten en kyken of ie het wel doet, dit was dus niet het geval. Misschien draadje ergens 'geknakt', alles onderzocht; ook niet.

De box is dus niet stuk, als ik hem op een ander signaal zet (center bijvoorbeeld) doet ie het gewoon. De stekker voor linksachter op m'n subwoofer heeft het begeven. Na wat gepriegel en gedoe kwam ik ineens tot nog een ontdekking. Plots is mijn rechtachter box mijn center geworden terwijl deze nog wel steeds gewoon in de stekker voor rechtsachter zit (volgen jullie het nog:confused: ) Dus mijn center is ineens linksachter en andersom.

Wat kan er aan de hand zijn? ik neem aan dat het ligt aan m'n subwoofer of kan het nog andere oorzaken hebben? Het feit dat mijn linksachter en center zijn omgewisseld qua signaal is op te lossen door simpel de stekkertjes te wisselen. Maar het feit dat rechtachter geen signaal meer geeft, vinnik erger!

Hoop op hulp.

Erwin

PS: Is het ubehaupt mogelijk om de suberwoofer open te maken? Me garantie is sowieso al over de 12 maanden.

Laatst bewerkt: 13 dec 2003
  2. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Welke set is het want ik heb namelijk nog een subwoofer hier staan voor de 5500D, die zou je kunnen overkopen.

3. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    idd handig om het type er ff bij te melden; het gaat hier om de Creative Inspire 5500D.. de zogenaamde 'console versie'

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    oh, ik had het met een andere set (srry ben de naam kwijt) en toen had ik ook zo'n soort probleem, ikke kalibreren maar niks hielp. totdat ik me registreerde bij creative, toen bleek dat hele ding weer goed te werken!!!8). Maar of dit ook nbij jouw helpt?

5. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heeft dat weer mee te maken|:- ? Maar kan het een driver-probleem of een conflict met andere soft- of hardware zijn:confused:

Laatst bewerkt: 13 dec 2003
  6. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
  7. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    He NYCity ken je me nog?

wat jij net omschrijft had ik ook!
    en ik had toen ALLE snoeren losgekoppelt en overnieuw aangesloten en probleem was verholpen!

groeten

Hayate2002

8. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    Het Hayate..

Ik heb uit pure frustratie en pure wanhoop werkelijk waar elk draadje uit zijn stekkertje gerukt en de stroom er af gehaald. Daarna ben'k een uur of 2 weggeweest en ging daarna rustig alles weer op zijn plaats zetten. En wat denk je: het werkt weer!!

Super dat het weer werkt natuurlijk, maar hoe kan dat ingodsnaam? Is het misschien mogelijk omdat ie d.m.v. een aantal uur powerless te hebben gestaan de decoder misschien 'gereboot' is? (kgeef maar een gooi)

Groetjes...!

9. gerjan

gerjan Guest

Waarschijnlijk zaten de snoertjes gewoon niet goed8)

Altijd eerst de snoertjes checken etc etc

10. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was niet de reden.. alles was goed en heeft altijd goed gewerkt...

Maar jáh: hy heeft het de hele dag puik gedaan dus van mij maggie op slot deze Thread..

Thnx...

Deel Deze Pagina