Mensen..
Ik kwam erachter vanmiddag dat mijn linkerachter speaker geen geluid meer gaf tijdens het afspelen van een MP3 op m'n pc (speakers stonden in ProLogic mode).
Ik dacht laat ik eens een film op zetten en kyken of ie het wel doet, dit was dus niet het geval. Misschien draadje ergens 'geknakt', alles onderzocht; ook niet.
De box is dus niet stuk, als ik hem op een ander signaal zet (center bijvoorbeeld) doet ie het gewoon. De stekker voor linksachter op m'n subwoofer heeft het begeven. Na wat gepriegel en gedoe kwam ik ineens tot nog een ontdekking. Plots is mijn rechtachter box mijn center geworden terwijl deze nog wel steeds gewoon in de stekker voor rechtsachter zit (volgen jullie het nog
) Dus mijn center is ineens linksachter en andersom.
Wat kan er aan de hand zijn? ik neem aan dat het ligt aan m'n subwoofer of kan het nog andere oorzaken hebben? Het feit dat mijn linksachter en center zijn omgewisseld qua signaal is op te lossen door simpel de stekkertjes te wisselen. Maar het feit dat rechtachter geen signaal meer geeft, vinnik erger!
Hoop op hulp.
Erwin
PS: Is het ubehaupt mogelijk om de suberwoofer open te maken? Me garantie is sowieso al over de 12 maanden.
Laatst bewerkt: 13 dec 2003