credtitcard Xbox Live - goed of niet goed?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Raafke, 29 apr 2003.

1. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    credtitcard Xbox Live

In Nederland wordt Xbox Live niet zo goed verkocht als in de VS, omdat de creditcard in de VS populair is in tegenstelling tot Nederland waar bijna niemand, waaronder ik, een creditkaard heeft. Als Microsoft de creditcard zou afschaffen voor Xbox Live zou volgens mij Xbox Live in Nederland ook een veel groter succes worden. Nu is mijn vraag aan jullie: Waarom vinden jullie de creditcard goed of juist niet goed voor Xbox Live?

2. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het wel goed krijg je tenminste niet van die irritante kleuters die je spel lopen te verzieken...

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is heel simpel; Het is garantie voor MS en dus garantie voor de gamer.

> Algemeen/Discussie

4. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    en daar komt nog bij dat het dan waarschijnlijk duurder gaat worden..

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    deze discussie is ook gevoerd in de credit card thread in het live networking forum .... maar ik laat hem heel ven open om te kijken of er nog nieuwe argumenten worden toegevoegd

NB ik vind het wel goed een goed idee
    • Cheater controlle .. je kan cheaters bannen of weren ... met de dreamcast , GC, PS2 hoef je alleen opnieuw en teloggen en kan je mensen pesten
    • Een CC is een goede controlle geen gespuis in het xbox live huis
    • MS richt zich op oudere spelers (de meeste hebben een CC) ... de speler waar MS zijn marketting op richt is tussen de 18 - 35 jaar (voornamelijk mannelijk)
    • Binding van leden

6. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    vind het raar dat sommige mensen dan zeggen dan hebben we niet van die kleuters die het dan verzieken wat versta je dan onder kleuters? Ikzelf ben 15 en ben een fatsoenlijke gamer, integendeel tot meeste van de anderen die in de 20 zijn maar zich gedragen als een stelletje opgefokte "ik ben geen kleuter maar ik gedraag me wel als een maar dat zeg ik dan toch niet persoon" (het enige waar "de volwassenen gamers" dan over hebben is bier en sex)

7. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het niet goed. ik baal er ontzettend van dat ik niet op live kan omdat ik 15 jaar ben en dus geen CC kan aanschaffen. ik ga het echt niet verzieken ofzo omdat ik een 'kleuter' ben.

en dat ze als je iets verziekt het met een CC kan bannen, kunnen ze dan niet gewoon je xbox (aan het serie-nr) bannen? dan is die CC helemaal overbodig denk k zo..

8. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het slim van MS,
    je cc indentificeert je zeg maar.

ik hbe zelf ook geen CC,
    maar ik kan altijd die van myn vader gebruiken ;)

9. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

De Credit Card is gewoon klote
    Microsoft loopt ontichelijk veel geld mis met die Credit Card!!!

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    juist niet... Kijk maar eens naar de dreamcast ... toen men daar on-line kon spelen met ilegale spellen was het gebeurt met de dreamcast. MS heeft dit ingedekt door een beveiliging in te bouwen de creditcard (men kan zlefs mensen die een omgebouwde xbox hebben beboete als ze live gaan)

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ze geven geen cc ban .. maar een serienummer ban ... Maar ze kunnen vanwege het overtreden van de regels wel geld van je rekening afboeken , omdat je daar voor getekend hebt bij het aanmaken van je Gamertag!

12. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    en als je nou giro of bank nr. gaat gebruiken (als dat dan mogelijk word), krijg je dan geen ban ofzo? (als je gaat zitten kloten). Je bent dan nl ook bekend bij MS...

(beetje vage zinsopbouw)

13. Bossplaya

Bossplaya 1Man1ForceTrueskill

Leuk Bevonden:
    0
    Toch denk ik dat Ms wat dit betreft te kort door de bocht gaat. Er zijn toch wel meerdere manieren om te controleren of iemand oud genoeg is behalve dan een CC?
    Ikzelf ben nou 22, ik kan geen CC krijgen omdat ik een oude BKR-registratie heb , oude lening , maar ik werk fulltime, geld genoeg.
    Dus voor mij is dit sowieso een probleem. Als ze nou via acceptgiro of automatische afschrijving dat regelen , maak je veel meer gamers happy.
    Daarnaast vind ik t dom dat MS t zo doet, ze hebben al een achterstand op Sony, als ze meerdere betalingsopties erin gooien zal de populariteit van de Xbox en Xboxlive in Europa veel
    sneller stijgen dan op dit moment, + dat MS op dit moment de enige is die wereldwijd online gamen kan aanbieden.
    Alleen een cc belemmert toch een hoop gamers om live aan te schaffen en in zekere mate ook een xbox,
    dus daar moet Ms wat flexibeler in zijn ,vind ik

14. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd hoeveel Franse er al een ban hebben gehad haha! LOL

15. NeowulF

NeowulF Nightwulf

Leuk Bevonden:
    0
    Maar gaat M$ de CC mischien nog een keer vervangen ofniet?

16. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Maarja ik ben ook tegen de CC
    alleen ja als je bewijst dat je een cc heb
    bewijs je gelijk ook dat je 18 ben en de kosten kan betalen.

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Zover ik het heb begrepen van M$ niet

18. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    ik zal ff mijn excuus aanbieden tegenover alle kleuters.. ik had het niet zo bedoeld.... ( P.S. ik heb net de nieuwe 10 geboden gelezen vandaar...)

Deel Deze Pagina