Zoals veel van jullie wel weten, is gisteren in Driebergen een grote brand geweest. De sporthal is volledig afgebrand, er is helemaal niks meer van over, alleen de fitnessruimte is redelijk in orde gebleven.
Ik woon zo'n 500m van die sporthal af, en de wind blies alle rook over ons huis heen, wat er voor heeft gezorgd dat de hele tuin vol met as ligt en de ramen gewassen moeten worden. De rook was zelfs in Hilversum, Wijk Bij Duursted, Maarsen en Utrecht te zien! Gelukkig zijn er geen gewonden en/of doden gevallen, maar de schade loopt tot in de miljoenen.
Over de oorzaak van de brand is nog niks bekent. Althans, ze willen er nog niks over zeggen. Want meteen nadat de brand begon zijn 2 jongens opgepakt. Ooggetuigen hebben gezien dat die 2 jongens op het dak zijn geklommen, en terpetine op de bedrading van het sportcomplex hebben gegooit.
Dan spoor je denk ik niet helemaal als je dit doet. Je verpest al het sportplezier voor de hele omgeving, ik kan niet meer badmintonnen, me broertje niet meer tennisen, me ouders niet meer fitnessen... iedereen is zijn sport kwijt geraakt. En juist in het sporten is zo veel geinvesteerd door de overheid en de gemeente. Sporten is goed voor de jeugd, en nu zet die zelfde jeugd de sporthal in de brand! Het hele dorp kan de verdachte wel de nek omdraaien. Maar waarschijnlijk zijn deze minderjarig, en zullen ze dus een andere straf krijgen... Naar Halt! denken sommige mensen hier. Mijn vraag is dus: Wat zou jij een geschikte straf vinden voor de waarschijnlijke daders..?
Meer informatie Hier
en hier
oeps, hoort dit btw niet in Asel thuis, ik dacht namelijk dat ik hem daarin had gepost
Laatst bewerkt: 21 jun 2003