[Criminaliteit] Aangestoken branden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ruttyx, 21 jun 2003.

1. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Zoals veel van jullie wel weten, is gisteren in Driebergen een grote brand geweest. De sporthal is volledig afgebrand, er is helemaal niks meer van over, alleen de fitnessruimte is redelijk in orde gebleven.
    Ik woon zo'n 500m van die sporthal af, en de wind blies alle rook over ons huis heen, wat er voor heeft gezorgd dat de hele tuin vol met as ligt en de ramen gewassen moeten worden. De rook was zelfs in Hilversum, Wijk Bij Duursted, Maarsen en Utrecht te zien! Gelukkig zijn er geen gewonden en/of doden gevallen, maar de schade loopt tot in de miljoenen.
    Over de oorzaak van de brand is nog niks bekent. Althans, ze willen er nog niks over zeggen. Want meteen nadat de brand begon zijn 2 jongens opgepakt. Ooggetuigen hebben gezien dat die 2 jongens op het dak zijn geklommen, en terpetine op de bedrading van het sportcomplex hebben gegooit.
    Dan spoor je denk ik niet helemaal als je dit doet. Je verpest al het sportplezier voor de hele omgeving, ik kan niet meer badmintonnen, me broertje niet meer tennisen, me ouders niet meer fitnessen... iedereen is zijn sport kwijt geraakt. En juist in het sporten is zo veel geinvesteerd door de overheid en de gemeente. Sporten is goed voor de jeugd, en nu zet die zelfde jeugd de sporthal in de brand! Het hele dorp kan de verdachte wel de nek omdraaien. Maar waarschijnlijk zijn deze minderjarig, en zullen ze dus een andere straf krijgen... Naar Halt! denken sommige mensen hier. Mijn vraag is dus: Wat zou jij een geschikte straf vinden voor de waarschijnlijke daders..?

Meer informatie Hier

en hier

oeps, hoort dit btw niet in Asel thuis, ik dacht namelijk dat ik hem daarin had gepost

Laatst bewerkt: 21 jun 2003
  2. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Weet eigenlijk niet wat voor straf hij zou moeten krijgen, denk een geldboete + schadevergoeding en een jaar of 3 in 't Riagg ofzo :9.

Maar nu 't toch over brand gaat, een jaar of 2 geleden is de kinderboerderij schuin tegenover mijn huis (nouja, 30m verderop) ook in brand gestoken. Dan denk je misschien 'koel, brand', maar als je 't eenmaal ziet is 't toch wel ff anders :eek:. Ik raak dan natuurlijk niet in paniek :cool:, maar stel nou dat mensen een of ander raar trauma hebben nu :confused:, das dus hun schuld..

3. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja want het hele dorp vind het zo'n beetje cool, maar als het zo dichtbij is en je sport er is het echt niet cool hoor! Er kwamen echt veel rampentoeristen, zelfse uit Den Haag. Gelukkig werd later de afrit bij de A12 afgezet, want die rampentoeristen hinderden de brandweer en politie. Ik vind btw dat de daders een forse schadevergoeding moeten betalen, en een paar jaar dwamgverpleging. Daarna 300 uur dienstverlening ofzo. En natuurlijk moeten ze aan iedereen hun schuld aanbieden!

4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik heb een klein vermoeden dat dit hier niet thuis hoort, maar in ASEL.

5. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja, dat had ik er al in het klein onder geedit, ik d8 namelijk dat ik het daar ook neer had gezet....

6. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Okee jongens, rustig aan. Het is zaterdag en de modjes moeten nog even rustig wakker worden!

Woeshhhh daar gaat het draadje al, richting ASEL!

on-topic:

RuffRyder misschien moet je je wat beter laten informeren over wat het Riagg is. Je kan er namelijk niet zomaar mensen 'in stoppen'. :+ (Het is geen inrichting ofzo.)
    Je bedoelt waarschijnlijk TBC, wat veroordeelden na hele zieke misdaden soms krijgen. Ik weet niet of dat bestaat voor minderjarigen, maar ik denk dat t ook een béétje overdreven is in dit geval. Die kinderen hebben echt niet door gehad wat ze precies aan het doen waren, en zijn ook niet ontzettend ziek in hun hoofd ofzo. Ze moeten gewoon eens goed op hun flikker krijgen.

7. xboxwizz

xboxwizz ........

Leuk Bevonden:
    0
    ja bij ons hier in barneveld was ook brand in het dorp , er waren 6 huizen ofzo afgefikt
    ik zat rustig te gamen komt in keer een vriend naar me toe en zegt dat er brand in dorp was dus ik doe me raam open en zie dikke zwarte rookwolken uit dorp komen , het was trouwens ook nog in het nieuws

Laatst bewerkt: 22 jun 2003
  8. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    doodstraf:cool:

nee, een grote geldboete kunnen ze toch nooit betalen. Maar een paar jaar therapie is zeker niet verkeerd, wel vind ik dat ze die jongens goed moeten bestraffen met langdurige werkstraffen.

9. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    in amerika hebben ze wel iets voor dat soort kindjes....BOOT CAMP......

een weekje door de samenleving goedgekeurde brainwashing helpt echt wel

10. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Me broertje komt net binnen en zegt dat 2 van de 2 jongens bij hem in groep 7 op school zit... Groep 7, das 11 jaar! 11 jaar en dan al gestoord!

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    uhm groep 7 is acht jaar.. 11 jaar is de 1e:p

maar anyway, die mannetjes wisten niet wat ze deden, die waren gewoon een beetje aan het rellen.. goed op hun donder geven..

12. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    ik zit in de 2de en ben 14 jaar hoor. En me broertje is 10 en zit in groep 6, dus 11 jaar klopt. Maar dit verhaal klopt niet. 3 jongens hebben het gedaan. 2 waren vuurtje aan het stoken, een derde persoon pakte een fles terpetine, duwde hem in het vuur en gooide hem precies in de bedrading op het dak van de sporthal. De sukkels!

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Laat ze maar een weekje in de cel zitten.. (of wat langer) op die leeftijd maakt dat nog wel indruk (hopelijk)

14. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ze zitten nu al 3 dagen in de cel, 1tje van de daders is zelfs een ex-klasgenoot:eek:

Deel Deze Pagina