1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cryptocurrency

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 12 aug 2016.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Deze maand is de Bitcoin halving. Denken jullie dat dit nog een enorm effect gaat hebben op de prijs het komende jaar? Er is nu al enigszins een run gaande waarbij de prijs alweer richting de 10k gaat met waarschijnlijk mensen die nu door het nieuws rondom de halving inkopen.

    Aangezien veel van de alt coins eigenlijk volledig aan de bitcoin prijs hangen, zullen deze ook een prijsstijging gaan zien als gevolg van de halving?
     
  2. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Ik denk dat er mooie tijden gaan komen. Niet meteen, eerst een dump en daarna tot 2021 feest. (Gebaseerd op vorige halvening en TA’ers).

    Nu zie je nog veel negatieve berichten in de media. Nu.nl staat vooraan om te roepen dat bitcoin zakt maar in de afgelopen week waar bitcoin meer dan 10% in een dag pakte bleef het stil. Dit moet omslaan om meer geïnteresseerden te krijgen en dan kan het hard gaan.
     
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Even een headsup als iemand nog MOD tokens heeft; @Modder-Eter had ze geloof ik ook?
    https://modum.io/company/token-swap-2020

    Deadline is 21 augustus.

    Lekker weekje voor VET trouwens... mn Strength X node is meer dan verdubbeld. Dat allemaal dankzij wellicht coinbase toevoeging en nog andere aankonding van Sunny (vanacht om 03:00 uur).
     
  4. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    ICX, ADA en TOMO mogen dit soort weken vaker hebben.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Ik heb er nog wel wat, maar echt geen idee of het er nog veel zijn. Heb volgens mij aardig wat in VET gestopt toentertijd. Ik moet eens even lezen wat die swap inhoudt.

    Heb al een tijd niet naar mijn balansen gekeken, maar dankzij VET (en vast nog wel wat andere coins) is mijn waarde toch bijna verdubbeld ten opzichte van maanden geleden.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Ik vraag me echt af waarom ik Chainlink nooit heb aangehouden. Dat is toch wel een van de grootste winnaars sinds de crash begin 2018.

    Ach, ik heb er in ieder geval een les van geleerd. Uiteindelijk was het leuk om te 'daytraden' toen alles booming was en mede daardoor sta ik nog steeds niet op verlies. Maar soms moet je gewoon een deel aanhouden op projecten die op dat moment undervalued en op de langere termijn interessant zijn zoals Chainlink, een goed idee met goede developers en een redelijke schaarse hoeveelheid beschikbare coins. Dan heb je wellicht niet een verdubbeling in een paar dagen of een week, maar bijvoorbeeld. En dat is uiteindelijk nog steeds vele malen meer dan welk spaargeld of het gros van de beleggingen opleveren.

    Overigens kom ik hier op omdat ik weer even heb gekeken hoe het erbij staat. Ergens heb ik een onderbuikgevoel dat er in het komende jaar weer dingen staan te gebeuren in cryptoland (natuurlijk mede door de bitcoin halving in mei). Ik ben benieuwd hoe jullie hier in staan, vooral de mensen die in de tussentijd nog wel de boel strict hebben gevolgd. Ik ben er nog steeds een beetje uit. En dan kijk ik voornamelijk naar jou @FinalBob.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2020
  7. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik kreeg de notificatie van de tag niet. Dus zie het nu pas.

    Ik ben aardig doorgegaan, ook in de "stille" markt. Mn portfolio is flink gegroeid gelukkig. Je kan ook in een matige markt vooral met jonge projecten goede winsten behalen.
    De markt begint aardig te borrelen de laatste weken. Je merkt dat iedereen onrustiger wordt. Er zijn ook weer veel stijgers.

    Wat nu vooral populair is zijn de DeFi projecten (Decentralized Finance). Dus zoals Link, Crypto.com (dat zijn de grotere waar je nu minder snel in zou willen investeren op zich). Zelf heb ik nog steeds een Strength X node van VeChain. Die hou ik de komende jaren aan, dat is het enige waar ik absoluut niet mee trade. Daarnaast is Swipe een goede kanshebber van flinke stijging de komende tijd. Nog kleiner kan je denken aan projecten als OpenANX (zit ik al jaren in, via de ICO), Cartesi, Utrust en Nix Platform. Tja, doe vooral je eigen onderzoek, maar er is veel te halen (en te verliezen!) momenteel. Mooie crypto weken zijn het weer. Leuk om in kleinere projecten (rond de 200 - 300 op coinmarketcap) parels uit te zoeken. Als er goede projecten zijn die nu door kunnen bouwen in deze markt, dan is er een goede kans dat ze niet zomaar de handdoek in de ring gooien.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Ik heb sowieso de laatste periode weer wat meer interesse gekregen in beleggen en ga deze week beginnen aan 'De Intelligente Belegger', dus ik heb stiekem wel weer zin om de cryptowereld te verkennen na een best lange periode van inactiviteit.

    Daarnaast was ik ook van plan mij deze maand weer eens te verdiepen in een groot deel van de top x op coinmarketcap wat betreft de inhoud en doelen van de projecten en hoe deze er voor staan. Wellicht vind ik nog wat andere undervalued gems naast een aantal die jij hier nu noemt.
     
  9. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb vorige week wat zitten lezen over LTO. Nederlands project wat zich richt op B2B, met ook wat mooie use cases al. Staat nog wel echt in de kinderschoenen, maar heeft al aardig wat activiteit op mainnet. Zeker geen sure thing, maar wel leuk gokje op zich.

    Overigens gaat ETH bizar hard afgelopen weken...
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik hou het ook weer ietsje meer in de gaten omdat ik opeens alerts van Binance kreeg die ik meer dan een jaar terug had ingesteld hahaha (ETH/VET/ADA). Maar wel lange termijn HODL, dat gaat makkelijker als je niet te vaak kijkt.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Ik weet niet hoe lang ze dit al hebben, maar ik zie nu dat Binance echt een geweldige research pagina heeft met enorm veel informatie per project. Nice! :)
    Voor anderen die veel informatie op een enkele plek willen hebben:

    https://research.binance.com/en/projects

    Overigens nog even ingelezen over de MOD token swap, aangezien ik er toch nog wat heb. Zo'n participation certificate klinkt leuk totdat je het volgende leest:

    Moet eerst eens zien wat de waarde van mijn overgebleven tokens uberhaupt is. Voor een paar tientjes ga ik de moeite niet doen.

    Edit: Ja dus, dat is hooguit 25 euro aan waarde bij de inruil voor cash. Iemand nog 25 euro verdienen voor een bak met moeite? :+
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2020
  12. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik wil je tokens wel inwisselen hoor. Je mag ze kwijt aan: 0x69F6ccB6A0dfC131AF314D1eeb6A5dFC001c43d0 :D

    Ik had er ook niet zo heel veel meer, maar is vrij simpel. De app downloaden en je tokens versturen naar het burn adress en je KYC completen. In totaal 10 minuten werk. Juist omdat het nauwelijks waarde heeft heb ik gekozen voor de certificaten. Afkopen is sowieso eigenlijk alles kwijt. En voor die paar tientjes wil ik het meerjaren plan gokje wel nemen. Ik vergeet ze en over 3 decennia is MOD de nieuwe Amazon en zijn de certificates omgezet naar daadwerkelijke aandelen... oke oke, die kans is nihil. Maar ach.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Ik zal ze wel even sturen. Soort dank voor de vroeger tip van VeChain (en wellicht Swipe en de anderen, moet ze nog even bekijken). ;)
    Heb wel een behoorlijk verliesje gepakt op dat stuk Modum, maar dan is met VeChain wel weer meer dan gecoverd.

    Ik keek overigens naar mijn lijstje met koopprijzen. Ik had in november 2017 behoorlijk wat LINK ingeslagen voor $0.154 om later weer te verhandelen in die gekke markt. |:-
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2020
    FinalBob vindt dit leuk.
  14. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Leuk! thanks! Zal ze omzetten in de app.

    Ja, het Link debacle ken ik... ik heb er 6.000 gehad toen ze nog niks kosten.. Ik dacht op een gegeven moment, dit project is / wordt niet meer relevant, dus alles verkocht. Weer een goed voorbeeld waarom je veelbelovende projecten lang moet aanhouden.

    Overigens toen hij op $3 stond dacht ik nog, veel te hoog, hier ga ik mijn vingers niet aan branden... o_O
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Hoe ziet jullie portefeuille er nu uit? Ik heb 75% ETH, 10% VET, 10% BTC, 2.5% LTO en dan nog 2.5% in wat losse bags. Wil eigenlijk ETH terug naar 65% en de rest in wat kleinere projecten steken, maar moet me nog even gaan verdiepen in wat interessante projecten zijn (tips zijn altijd welkom).
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Het gros bestaat bij mij ook uit ETH en VET als stabiele factoren voor de toekomst. Eigenlijk geen BTC, omdat ik juist ten opzichte van BTC procentuele winsten wil maken. Ik zie BTC meer als de factor die de USD / EUR waarde van de hele markt dirigeert. Uiteindelijk wil ik wel delen winst langzaam naar BTC omzetten om van de 'stabiliteit' gebruik te maken.

    Ethereum staat nog steeds erg laag, vooral met in het achterhoofd dat enorm veel van de andere technologieën gebruik maken van de Ethereum chain.

    Het gros van de 'rest' is dus eigenlijk nog een overblijfsel van mijn 2017/2018 portefeuille, waaronder XLM, ADA en Nano (Hier zie ik nog steeds potentie in, maar het wil maar niet lukken).
    Recent heb ik nog wat tips opgepikt van o.a. FinalBob, welke het niet verkeerd doen. Swipe bijvoorbeeld. Goede tip (zoals wel vaker van FinalBob ;))!

    Ik wil daarnaast zeker Utrust nog oppakken als deze op een platform beschikbaar is dat ik gebruik. Die gasten zijn behoorlijk lekker op weg met goede partnerships.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2020
  17. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik verander best vaak. Alleen m'n VET stack blijft altijd staan. (De komende jaren). Nu zit ik ik swipe, cartesi, utrust, OAX en Trac. Als ik winsten heb behaald waar ik content mee ben dan wissel ik ze weer in voor kleinere/andere projecten. Of als ze erg veel verliezen en ik verwacht er de komende maanden weinig van. Maar dat moet je niet te vaak hebben ;)

    DMG staat op m'n lijst (wat groter) en Defipie. Verder ben ik ook nog aan het kijken naar Hybrix en overweeg ik ook een kleine hoeveelheid LTO.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    OAX heb je dus voor een langere termijn? Die is redelijk met verliezen bezig.

    Ik heb zelf sinds het fiasco van 2018 mijn doelen en tactiek bijgesteld. Waar ik toen teveel keek naar de euro prijs kijk ik nu vooral naar de winst t.o.v. BTC wat mijn alts betreft (behalve ETH). Ik wil proberen om iedere paar dagen (het liefst dagelijks, maar dat is nog een opgave) een gemiddelde groei van 1 a 2% t.o.v. mijn huidige waarde in BTC te kunnen pakken en minder te daytraden. Pak ik inderdaad voldoende winsten zonder 100% zeker te zijn van een goede uptrend, dan zet ik het om naar BTC om een nieuw project te vinden. Hetzelfde geldt voor stop-losses op kortere termijn. Tenzij ik echt 100% weet dat het een pullback is en de uptrend blijft doorzetten hou ik een (handmatige) stop-loss aan voor het percentage dat ik wil bereiken in die periode. Dan loop ik natuurlijk de kans dat het toch een pullback was, maar loop ik alsnog weg met de beoogde winst die ik had voor die periode. Uiteraard is dit anders als uit een fundamentele analyse blijkt dat er goede dingen staan te gebeuren met de desbetreffende crypto.

    Die 1 a 2% groei in BTC waarde wil ik waarborgen, de euro's komen aan het eind van de rit wel.

    Een voorbeeld:

    Ik ben in SXP ingestapt rond het 0,00016000 punt. Mijn stop-loss staat handmatig op 0,00019000, een stuk onder het huidige support niveau. Verkoop ik het uiteindelijk op de stop-loss prijs, dan heb ik in een aantal dagen toch bijna 19% groei geboekt in BTC waarde! Dit kan dan weer compenseren met de andere coins die het iets minder doen t.o.v. BTC om toch die 1 a 2% te realiseren.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2020
  19. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Prima strategie om "veilige" groei te realiseren. Ik zelf ben overgestapt naar voornamelijk traden tegen usdt. Vind 1 variabel makkelijker hanteerbaar en mijn doel is niet zoveel mogelijk btc maar uiteindelijk zoveel mogelijk geld. Stop losses heb ik op een aantal kleine coins ook staan inderdaad. Vaak net onder de laatste hogere piek. Als die er niet is dan ook gevoelsmatig, hoeveel % winst wil ik halen.

    OAX is inmiddels mijn langste hold... Sinds ICO... In het begin erg slecht gegaan. Maar door airdrop van een paar duizend OAX omdat ik Holder was is m'n inleg inmiddels verdubbeld. Laatste maand is hij bijna +200% gegaan. Dus gaat opzich heel goed nu! Is ook een Defi project, dus waren vroeg bij de hype. Zijn overgegaan naar polkadot chain dus zou op langere termijn nog wel interessanter kunnen worden.

    Ik hou hem tot ik denk dat de marketcap voorlopig rustiger zal groeien. Er is nu nog ruimte voor X5/X10. Dus die hoop ik nog te zien.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.473
    Leuk Bevonden:
    8.448
    Voor de komende jaren staat zoveel mogelijk geld gelijk aan zoveel mogelijk BTC, aangezien BTC nog steeds de markt dicteert en daar voorlopig geen verandering in komt. Zo lang ik mijn BTC optimaliseer groeit de waarde in USD / EUR op dat moment ook mee. Als de waarde van BTC inzakt zakt de hele USD / EUR waarde van de markt ook in, met enkele uitzonderingen. Het is als het ware de goudstandaard van de cryptomarkt. Mijn einddoel is uiteindelijk natuurlijk ook zoveel mogelijk geld te verdienen.

    On a side node: Iemand nog een mooi projectje waar ik op kortere termijn mijn XLM in kan steken? Heb dat echt al sinds eeuwen in bezit, maar ik zie er voorlopig niet veel boeiends mee gebeuren.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2020

Deel Deze Pagina