1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cryptocurrency

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 12 aug 2016.

  1. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Alles behalve coins als USDT storten mee in. Voordeel van alt/btc is kans op snellere stijging versus dalende btc als de usd koers stijgt. Voordeel tegen usdt is, als alles crasht verzilverd je alles tegen de dollar koers, of om uit te cashen of om goedkoper weer in te kopen. More bang for your buck. Door de januari 2018 crash (na de ongelooflijke stijging) ben ik heel blij dat ik zo nu en dan delen van m'n portfolio in usdt heb :)

    Zelf net een klein bedrag in VI gestopt. (op Kucoin). Als je daar nog niet zit sowieso goed om account te hebben. Komen vaak kleinere cap coins op en is toegankelijke en betrouwbare exchange.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik snap je punt. Echter als Bitcoin omhoog schiet ben je dus ook weer veel winst kwijt. Het is maar hoe je het ziet. En technisch gezien is het goede moment vinden om op usdt over te stappen ook winst pakken t.o.v. de BTC waarde. ;) De markt is voorlopig in ieder geval nog behoorlijk bullish en zit er nog geen crash aan te komen totdat Bitcoin weer enorm in waarde stijgt. Zodra dat gebeurt wordt het wel even opletten geblazen.

    Kucoin moet ik nog steeds naar kijken. Utrust staat daar bijvoorbeeld ook op, toch?

    Edit: Toch maar op Kucoin begonnen en Utrust getrade. Eigenlijk best een goed platform!
    Geen idee waarom ik nooit op Kucoin ben gekomen. Voordat de rising coins op de grotere platformen terecht komen zijn ze daar al gauw een aantal keer over de kop gegaan.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2020
  3. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ja, Kucoin is ideaal voor die kleinere coins. De app van Kucoin werkt ook goed, net als die van Binance.

    Of de markt niet nog een keer een flinke pullback of crash krijgt voor Bitcoin flink stijgt weet ik niet. Het zou best kunnen dat we nog een keertje bodemprijzen gaan zien voordat BTC gat vliegen. De meeste ervaren analisten verwachten namelijk pas een ECHTE BTC surge eind 2021, begin 2022. Ik denk dat er een goede kans is dat hij de komende maanden rustig aan doorbouwt aan stabiele resistance levels om uiteindelijk rond de 18 a 20k stabiel te staan, klaar voor de volgende bullrun. Maar voordat we daar zijn kan de markt prima nog 1 of 2 keer finaal instorten.
     
  4. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik ben echt totaal niet meer bezig met Crypto. Het is bij mij altijd alles of niets. Had een tijdje dat ik om de 10 minuten m'n portfolio waarde checkte en m'n emoties beïnvloed werden door de koersen. Nu kijk ik er eigenlijk bijna nooit meer naar om. Ik heb het geld niet nodig binnenkort, dus laat het wel een paar jaar staan.

    Ben 100% in Vechain overigens.
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik vind het gewoon leuk om dingen met data te doen en er mee bezig te zijn, dus dit is voor mij een ideale hobby voor een uurtje per dag. Lekker spreadsheets bijhouden, kijken waar het bijgeschaafd kan worden om het percentage naar het gewilde niveau op te krikken, etc. Ik snap dat als je de hele dag ermee in je hoofd bezig bent dat het vervelend wordt, dat ken ik van 2017/2018. Kleinere doelen stellen werkt dan wel. Bijvoorbeeld mijn doel van 2% t.o.v. je bitcoin waarde van de vorige dag is tot nu toe met goede alts nog steeds redelijk makkelijk te behalen. En het lijkt niets, maar stel je hebt 1 bitcoin aan totale waarde voor alts, dan heb je op die manier in een maand tijd bijna je bitcoin waarde verdubbeld. Iedere opeenvolgende periode wordt vervolgens steeds korter. Grotere winsten koester ik en vervolgens kun je hier en daar compenseren met wat verlies.

    Maar met 100% Vechain heb je sowieso wel een lekker rendement over een aantal jaren. Vooral als je ondertussen ook VTHOR meepikt. :)

    Kucoin lijkt ook enorm op Binance qua design. Wellicht dat dat expres is gedaan om een vergelijkbare ervaring te geven.

    Overigens gaat SXP behoorlijk lekker. Mag toch hopen dat je er zelf ook in zit? Behoorlijk wat positiviteit ook na de whitepaper van vannacht. Het testnet voor september gaat hopelijk ook nog lukken. Als je de market cap vergelijkt met die van een concurrent als crypto.com dan zit er nog heel veel rek in SXP als ze de goede kant op blijven varen qua werk. :)
     
  6. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ja, zit er zeker in, best flink ook. Ingestapt op 1.30 usdt. Dus al fijne winst. Ik hou hem voorlopig ook nog aan. Ik denk dat er zeker nog een x5 / x10 in kan zitten de komende weken/maanden. Kan een flinke worden. Als hij ergens in de top 20 beland dan wissel ik hem wel weer een keer in. Dankzij deelname Binance in SXP zal hij zeker in de buurt van bnb en crypto.com moeten kunnen komen.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    VI kende ik overigens niet. Dat klinkt als een blockchain versie van YouTube / Tiktok / Snapchat video social media! Zijn best gave unieke projecten in de maak.

    Ik zelf zit nog te twijfelen over AERGO. Enorm lage market cap, behoorlijke volume de laatste tijd (dus interesse), een werkend product en goede backing:

    https://www.aergo.io/

     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2020
  8. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Zal hem eens nakijken, ken hem nog niet.

    Zelf probeer ik vandaag wat MTXLT (Tixl) te verkrijgen. Is zo goed als alleen nog op binance DEX (tegen bnb) verkrijgbaar met extreem laag volume. Duits product. Gaan voor private DeFI, eth bridge en staking. Mcap van 2,5 mln... laagste die ik ooit heb gegokt. Krijg ze alleen moeilijk te pakken door het extreem lage handelsvolume. Komen morgen op uniswap dus hoop ervoor nog wat weg te vissen.
     
  9. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Kunnen jullie uitleggen waarom Serum zo enorm hoog knalt(de)? :lol:
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Omdat hij op Binance staat nu
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Uiteindelijk zal hij wel weer massaal gedumpt worden. Zo gaat dat altijd.

    Heeft iemand overigens al eens gekeken naar IRIS? Staat wel op Binance, maar je hoort er nog niet veel over in de wandelgangen. Ze zijn blijkbaar toegetreden tot de groep bedrijven die meewerken aan China's BSN netwerk in combinatie met Chainlink met blijkbaar nog een groot event in oktober qua ontwikkeling.

    En over Chainlink gesproken, dat is echt een allesverslindend monster.

    https://medium.com/swipe/swipe-introduces-no-fee-crypto-experience-6a584bf2d287

    Blijven komen met lekker nieuws :D Morgen nog een aankondiging van een nieuwe partnership.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2020
  12. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik hoop dat je niet alles op 1900 verkocht hebt ;)

    Ik blijf hem aanhouden tot minimaal top20 in ieder geval. Misschien wel top 10.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Hij heeft nadien nooit meer 1900 aangetikt, dus nee. ;)
    Ik heb mijn positie in SXP juist versterkt.

    Overigens heb ik ook maar ingezet op IRIS. Daar kan in principe niet heel veel mee mis gaan.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2020
  14. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    O verkeerd gelezen, dacht dat je een reguliere limit had gezet op 19. Maar stoploss is altijd handig :)
    Momenteel gebeurd er zoveel in de markt dat ik vooral op korte termijn winst verhalen zit. Nu net DefiPIE gekocht op BiBox (nieuwe exchange voor mij). Gaat veel gebeuren met de coin de komende dagen/2 weken. Wordt veel geroepen dat hij zeker richting 1.50 zal gaan op korte termijn. Is nu 80 cent. Altijd leuk die gokjes. Zodra hij deze voorspelde pump heeft gehad, weer verkopen en doorhobbelen naar het volgende project.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    IRIS is gelukkig ook een korte termijn winst verhaal, maar ook veilig op de langere termijn. Heb er nu al behoorlijk wat % uitgehaald.
    Het project is onderdeel van het BSN van China en er gaan in oktober blijkbaar Chainlink oracles draaien op het Iris Network. Die combinatie is gegarandeerd goud.

    Ik hoop overigens dat jij gelijk hebt met een grotere groei van Bitcoin in pas 2021. Heb nu meerdere technische analyses gezien die kijken naar patronen uit het verleden die daar ook van uit gaan. Als de cyclus zich enigszins herhaalt, dan zitten we nu pas in de zomer / het najaar van 2016, het toenmalige alt season. Hopelijk blijft bitcoin de komende maanden een beetje voortkabbelen met een mooie lichte stijging, want zodra er weer recordstijgingen komen en Bitcoin / crypto weer in de media naar voren komt dat breekt de shit weer los met een enorme influx aan nieuw kapitaal (om vervolgens na een korte tijd wellicht weer 'te crashen' als de rest massaal hun winsten pakt).

    Patronen zijn sowieso leuk om te ontdekken (ik blijf een data nerd, haha). Zo lijken veel crypto (op de echte grote knallers van dat moment na) in Nederland altijd een ochtenddipje te hebben. Dit komt wellicht door verkoop van Aziaten tijdens hun ochtend, waarna het weer bijpakt als de mensen in de US wakker worden.

    Edit: Lol, nu ook nog eens een SXP airdrop voor SXP op Binance of in de Swipe wallet deze maand. Die gaat echt sky high.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2020
    FinalBob vindt dit leuk.
  16. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Nou SXP was in ieder geval een goede tip, dank @FinalBob !
     
    FinalBob vindt dit leuk.
  17. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Inderdaad! Had Link vandaag met kleine winst verkocht en nu met deze dip van sxp weer ingekocht.
     
  18. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    SXP aardige dip nu om meer bij te kopen mocht je geïnteresseerd zijn. MTXLT doet het ook goed, ik was op 11 en 12 augustus net op tijd om nog een verdubbeling mee te maken. Nog steeds maar een Mcap van 6 miljoen inmiddels... Dus nog steeds een aanrader. Wel erg lastig te kopen nu. Iedereen houdt vast en alleen nog op Probit of Binance DEX.

    Daarnaast zelf net ingestapt op Decentr. Via Uniswap wat gekocht. Meer als gokje. Kan leuk uitpakken, kan ook helemaal niks worden. Nu een mcap van ongeveer 12miljoen.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    SXP komt er inderdaad wel weer. Ik had op 3.46 (ongeveer 303 BTC stand) bijgekocht, dus de dip doet me gelukkig weinig pijn. :)
    Aardig wat coins die wat tegenvallen de laatste dagen, maar ik denk dat ook veel mensen in paniek raken nu ETH omhoog gaat en BTC ook weer een swing probeert te maken.
    UTK daarentegen doet rustig zijn ding.
     
  20. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Ja UTK gaat nog goed. Ik verwacht dat hij nog wel x2 - x4 kan gaan. Dus ik hou hem voorlopig nog aan. Goed dat je XSP hebt bijgekocht, ook op een goed punt lijkt me. Er zijn nog steeds veel coins die nu x5 - x10 gaan maar dat zijn meestal presale coins. Zo probeerde ik eergisteren BART te kopen in de presale... niet gelukt. In 1 minuut alles uitverkocht door een berg whales en bots helaas. Is nu ook flink gestegen op Uniswap. Presale is eigenlijk de nieuwe ICO hype, dus ook gevaarlijk met scams.
     

Deel Deze Pagina