1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Crysis 2 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 4 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Voor mij is een shooter altijd een afweging tussen makkelijk en tactisch of moeilijk en tactisch. Of makkelijk en run en gun en moeilijk en run en gun. Ik ben met Crysis 2 meer geneigd naar moeilijk en tactisch. Met een onvergelijkbare game als de laatste Brothers in Arms werd het pas op het eind moeilijk. Persoonlijk vind ik het wel fijn om door shooters heen te kunnen razen, maar dat ben ik dan.
     
  2. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Puur persoonlijk ja... Zelf speel ik het liever op het gemak en probeer ik in mijn eerste playtrough zoveel mogelijk dingen te verzamelen. Ben geen eens op de helft en heb er ongeveer 6 uur gameplay opzitten. Multiplayer is ook op meerdere manieren te spelen. Als ik mijn stats in de mp met vrienden vergelijk, dan heb ik vaak een paar uur meer gespeeld, maar toch minder kills. Staat ook tegenover dat ik vaak toch ook minder gedood ben. Toch ga ik veelal voor de objectives en voor teamwerk, misschien ben ik meer type behoudende speler ;)

    Het prettige van crysis 2 is dat je er eigenlijk wel meerdere speelstijlen in kwijt kan, ook door goed gebruik te maken van je nanosuit, kan je de speelstijl die het best bij je past optimaliseren.
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2011
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Jij speelt alles het liefst op zijn makkelijkst.
     
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik begin zometeen aan de singleplayer, welke moeilijksheidsgraad raden jullie aan?
     
  5. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Ben zelf gegaan voor de één na moeilijkste, bevalt wel...
     
  6. martinibaby

    martinibaby aka Misty

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik deed Medium (2 na moeilijkste) en dat vond ik te makkelijk. Dan rag je nog grote aantallen neer op open veld met je armor aan.. Op 1 na moeilijkst is dit al erg lastig, dus ik raad ook die aan als je echt uitdaging wilt.
     
  7. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik las trouwens dat ze voor het verhaal van de singleplayer iemand in de hand hebben genomen. Een proffesionele sci-fi schrijver heeft de storyline dus bedacht. Nou ben ik niet echt thuis in dat genre en heb ik de game nog niet uitgespeeld maar deze crap kan toch iedereen bedenken? Ik hou van Far Cry en deze game maar beide hebben een verhaal wat om te janken is!
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Crysis 2 heeft wel een moeilijk goeie soundtrack.
    Hans Zimmer ofcourse.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, maar dat is algemeen bekend hier. :+
    Bovendien is Crysis 2 op Rookie zelfs niet de standaard run en gun die we meestal gewend zijn. Opzich wel jammer voor mij persoonlijk, maar ik zie ook wel in dat mensen dit ook fijn vinden. Misschien dat ik later dit weekend nog wel weer een poging waag, maar ik weet ook niet of deze game nog lang in mijn collectie blijft.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja inderdaad! Erg opzwepende muziek, erg mooi :)
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst, alles wat verderop staat is gewoon mijn mening over dit spel. Ik ga niet overal IMO zetten, dus ik doe 't op deze manier. Een soort disclaimer voor de boodschap.

    Kijkende naar Farcry 2
    Crysis 2 stond al best lang op een verborgen "must-have" lijstje, immers, Farcry 2 was eerder grafisch gezien mijn favo game van de X360. Ik vond 't eigenlijk net zo mooi als in de documentaires, "welcome to africa my friend". Door de prachtige graphix en goede sfeer van Afrika was 't voor mij een spel waarbij ik door de gameplay technische minpuntjes heen kon kijken (wapens van plastic/ vaak respawnenende vijanden, mochten iets meer bus stop plaatsen aanwezig zijn, en dan had je nog vijandelijke gasten met een shotgun die je op honderden meters konden neerknallen".

    Crysis 2
    Na dit alles begon ik Crysis 2 dan, nouja, eerste kwartier was echt van "OMG wat een prachtige graphix" . Veel details, en nouja gewoon fucking netjes allemaal... En dan ben je een uur verder, en dan valt op dat je niet betrokken bent bij het spel. Er steeds wel heel veel tegenstanders zijn, de sfeer tja, een verwoest NYC hebben we al zo vaak gezien. Het is lineair zonder dat 't zorgt voor betrokkenheid (zoals Halflife 2 wat ook lineair is maar waarbij je echt vind dat je daar rond loopt).

    Crysis 2 is voor mij gewoon de zoveelste "tech demo", prachtig hoe 't er uit ziet, maar kom op, stop er wat emotie in, deze game heeft geen "ziel". Wat overblijft is gameplay van "loop hier heen, kill dat" seen it been there is wat je overhoudt . Heel jammer...

    Ik denk dat ik maar ga uit kijken naar Farcry 3, want Crysis 2 was 't gewoon niet. Concreet gezien is de armour ability maar verwarrend, en werkt stealth af en toe. Nouja misschien werken ze beiden wel goed, maar met beiden had ik weinig affiniteit.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Misschien speel je hem op een te lage moeilijkheidsgraad. Ik had op Normal ook van die momenten dat ik een beetje op automatiche piloot er doorheen knalde maar op Supersoldier is het veel spannender/intenser en moet je echt de kop er bij houden
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht dat 't gameplay technisch gezien dan iets aantrekkelijker is. Maar dan nog, de game is nog erg "leeg". Ik vind het indrukwekkend wat dit spel nog even uit de Xbox perst. Framerate was ook erg netjes etc..

    Maar niks wordt geïntroduceerd, je hebt ineens aliëns etc, en iedereen schiet maar op je "want je hebt dat pak dat ze willen hebben". Voelt gewoon out dated.

    leuke side note

    Ik heb ook een paar uur de MP gedaan en wat vond ik het grappig dat zoveel 't vergelijken met een gameplay die lijkt op een mix tussen MW 2 & BF ofzo. Echt onzin, want de MP is totaal anders en op zich best netjes.. Door de snelheid, doordat je zo hoog kan springen, en door de tactische mogelijkheden, is dit spel alles behalve een mw of een bfbc...

    De MP ziet er in de uiteindelijke game ook veel beter uit dan in de béta, ook in de MP is 't grafisch top notch!..
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2011
  14. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    het is vandaag 1 groot drama de servers van Crysis 2 he? ik kom amper ergens in en het gaat traag als shit8)
     
  15. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik denk dat dat dan aan jouw connectie ligt, want hier doet ie het prima :)
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik snap de vergelijking wel want het voelt qua schieten een beetje als mix tussen CoD en BF en je hebt natuurlijk de perks e.d die in CoD4 geintroduceerd zijn.

    Maar door je powers als erg hoog springen heeft t ook wel weer wat van Halo.

    Maar al met al vind ik het nanosuit te bepalend in de MP wat voor perks je ook hebt het belangrijkste blijft snel armor aan zetten voor een 1 op 1 en veel stealth gebruiken als je aan t rushen bent
     
  17. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik deel je mening over het ''zomaar schieten'' en ''de aliens zijn er opeens''. Je krijgt later in het verhaal wel meer uitleg over en alles wordt dan vanzelf helder (soort van). Al moet ik zeggen dat ik de SP sterke en zwakke kanten vond hebben. Ik vond het

    het gedeelte dat je samen met de marine ging vechten het leukst. Toen voelde het voor mij echt awesome. Het was niet meer zo lonely rondzwerven met je nano suit.

    Maar over het einde
    Kan iemand het me nou uitleggen? Alcatraz heeft het overleefd toch? Maar is er een reden waarom hij net zoals Prophete zei, ''I am prophete, remember me.''? Oftwel, kan iemand me het uitleggen ^^.
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mensen vinden het op MW2 of andere COD games lijken omdat je ranked en hierbij nieuwe modules (perks) vrijspeelt en zelf klasses kunt maken. Daarnaast heb je ook killstreaks.

    De gameplay is inderdaad wezenlijk anders, maar er zitten zeker wel COD elementen in.

    De battlefield elementen herken ik dan weer niet want er zitten geen voertuigen in, geen grote open maps en geen vlaggenpunten die je moet veroveren.
     
  19. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo vergelijk je het met Far Cry? Far Cry wordt niet meer gemaakt door crytek en heeft een compleet andere engine. :)
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    :b: My bad dan, ik dacht dat Farcry 2 was gemaakt met een vooloper van de Crytek engine.
     

Deel Deze Pagina