css probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ICE, 9 jan 2005.

1. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben bezig om mijn website een beetje te veranderen zodat hij ook in andere browsers als IE is te bezoeken alleen nu heb ik een probleempje met het css gedeelte. Ik wil graag dat de footer altijd onderaan iemand zijn scherm blijft staan en dat alleen de content area scrolt als het nodig is (gedeelte wat ik gevuld heb met The quick brown dog jumps over the lazy fox moet alleen scrollen dus.). Nu kan ik dat oplossen door er een vaste height waarde aan te geven alleen dan heb je 2 scrollbalken als je op een resolutie van 800x600 kijkt (site is voor 1024x768 gebouwd) en op 1280 zie je een leeg gedeelte onderin. Dus weet iemand daar misschien een oplossing voor? Ik heb al op een aantal css sites gekeken alleen daar vind je alleen tutorials voor standaard 3 colom layouts. En het lijkt me dat het een vrij standaard layout is die ik wil maken :confused: Ik heb ook even een test versie online gezet waar je de source code kan bekijken. http:///test1.html is de html pagina en http:// is me style sheet. (die w3c buttons zijn alleen even tijdelijk zodat ik snel me css en html kan nakijken. alles wat in die banner staat gaat er uiteindelijk uit, maar ik denk niet dat dat iets met mijn probleem te maken heeft?)

Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    CSS zal dat voor zover ik weet niet geheel onderaan zetten. CSS werkt niet altijd even lekker en niet alle browsers ondersteunen CSS volledig.
    Je moet nu de navigatiekolom zo maken dat hij de volledige pagina vult en dat werkt dus niet met verschillende resoluties.
    Je kan proberen de footer als background image in CSS zetten en vervolgens vertical-align: bottom; of postion: bottom; (weet het niet precies uit me hoofd). Dan moet je er tevens voor zorgen dat contentvlak en navigatiebalk volledig meerekken en dat wordt lastig met een iframe. Als je de site in frames opbouwt lukt het wel, dan zet je gewoon in onderste frame de footer, in bovenste frame de header en in de middelste de content/navigatie.

3. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat het met frames kan weet ik, alleen dat is niet echt een oplossing. Aangezien ik de layout met css wil doen en de content met html. En wat bedoel je met een iframe? ik heb in die pagina geen iframe gebruikt, dat middelste content vak is gewoon een div met overflow eigenschappen. Ik heb wel een paar liquid layouts gezien die resizen alleen die resizen helemaal en zijn met % en opgebouwd in plaats van harde waarden. Maar ik zat te denken dat in misschien iets met me outer en inner gedeelte kan doen?

Deel Deze Pagina