Ctrl + Shift probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door *Xink*, 17 feb 2006.

1. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sins vandaag een nieuwe laptop (Acer Aspire 3025WLMi)
    Je kent het wel, als je even op Ctrl + Shift gedrukt heeft doen sommige toesen raar, probeer maar eens...
    Nu heb ik het probleem: Dat is bij mij altijd, ik moet eerst als ik opnieuwe WoW of internet of wat dan ook even C+S drukken anders doet hij vervelend.

Kent iemand dit probleem+ oplossing.. tell me

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het op dat toetsenbordje geklikt zodat je dat optie menu krijgt, en dan alle talen verwijderd behalve de gewone VS instellingen. Ik kan je de precieze handelingen etc niet geven. Aangezien ik dat toetsenbordje op mijn taakbalk er niet meer is. Ik zal hem wel weer ergens hebben verwijderd of verborgen :).

3. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon nog één of twee keer indrukken.

De eerste keer word de ' in een keer zichtbaar, en bij de 2e keer, is alles weer normaal. (dat is tenminste bij mij zo)

4. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had er soms ook last van, bij msn enz.
    maar nu is het opgelost, ik heb alles verwijderd behalve VS instellingen, bedankt! :)

5. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, hij stond idd op NL instelling, ik verwijder die VS wel en kijk dan verder.

Bedankt iig

Edit: errr, hoe verwijder je zoiets? :9

Laatst bewerkt: 17 feb 2006
  6. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    NEE, je moet die nederlandse verwijderen, die VS houden, er worden nu niet meer 'nederlandse' toetsenborden gemaakt.. dat zei zo'n mediamarkt gassie tegen mij :p, alle toetsenborden zijn VS

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Via configuratiescherm naar landinstellingen gaan, tab talen, details et voila.
    Heb zojuist ook de NL-taal verwijderd, aangezien ik ook altijd gek werd van het ongewenst moeten switshen.

8. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het hier even posten want dan kan ik hier ook nog een koppel kameraden naartoe linken :p

In Nederland worden meestal toetsenborden met de Amerikaanse indeling (US-international) verkocht. Dit is een van de zogenaamde QWERTY-indelingen, genoemd naar de eerste zes letters van de bovenste lettertoetsen-rij.
    De UK-layout heeft de symbolen anders geplaatst.
    Zie maar naar de volgende foto's, of volg de url's voor meer uitleg.

English (UK)

English (US - international)
    blauwe toetsen -> AltGr
    rode toetsen -> "Dead Key" (Dead keys are commonly used to generate letters with accents)
    Wikipedia: Verschil uitgelegd tussen layouts: UK - US - US international

Dutch (NL)

Azerty (BE - Vlaams)
    Opmerking: dit is niet de Franse AZERTY-toetsenbordindeling! Het verschil met de Franse AZERTY zit onder andere in de naamgeving van de toetsen. Zo heet 'enter' in de Franse AZERTY-indeling 'entrée', en ook 'escape', 'insert' en dergelijke zijn voorzien van een Franstalig equivalent. Verder staan sommige symbolen, zoals het apenstaartje, in de Franse toetsenbordindeling op een andere plaats.

Bronnen:

Ik heb dus ook een tijdje op een Qwerty proberen te werken. Maar geef mij maar lekker Azerty. Dat typt tenminste vlotjes door. :cool:

Tekstservices en invoertalen:
    Configuratiescherm -> Landinstellingen -> Tabblad Talen -> Details
    Voeg de gewenste toetsenbordindeling toe.
    Het verwijderen van de Engelse indeling:
    Selecteer de Engelse indeling -> Klik verwijder -> klik op OK
    (eventueel krijg je een pop-up melding dat de Engelse indeling niet kan verwijderd worden -> klik op OK -> Nu kan je die wel verwijderen)

Sneltoetsen:
    als je tijdens een game regelmatig (+5x) de shift-toets indrukt dan kan windows nogal eens komen zeveren ivm plaktoetsen.
    Configuratiescherm -> toegankelijkheidsopties -> (eerste tabblad Toetsenbord)
    -> plaktoetsen uitvinken -> instellingen -> alles uitvinken -> ok
    idem voor filtertoetsen en schakeltoetsen
    (je kan eventueel "extra help voor toetsenborden..." ook uitvinken)
    -> ok

Laatst bewerkt: 18 feb 2006
  9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb hem nu op Verenigde Staten (internationaal) staan, ook gewoon Verenigde Staten geprobeerd, maar nu zit ik dus met het probleem dat ik geen accenten meer op de klinkers kan kregen, ipv ' e.
    edit:
    ctrl-shift en het staat weer goed. Is wel een voordeel bij het programmeren, om zo snel te kunnen schakelen. :)

Laatst bewerkt: 18 feb 2006
  10. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    dus as ik hem op VS zet dan kan ik niet é meer doen enzo?
    met mijn vorige tobo kon ik hem wel ó EN / met de goeie toets doen...
    hoe ken dat nou :confused:

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Jawel, kan wel, maar dat kan je instellen met ctrl-shift.
    De overige tekens blijven volgens mij wel gelijk.

12. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zuigt zeg :mad:
    Ik wil gewoon éóí etc en dan een normaal :::en//// iemand een oplossing?

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dat kan toch, zie het probleem niet.
    Mocht je 'e (zonder op spatiebalk te drukken) willen ipv é, dan moet je enkel even ctrl-shift gebruiken, maar dat zullen de meesten niet nodig hebben.

14. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    tja, druk dan op spatiebalk hé, da's 1 klik minder dan ctrl+shift. (en dat scheelt ne hoop kliks op een deftig lange tekst)

Ben ik blij dat ik dat geluk heb dat deze -> & é " ' ( § è ! ç à ) - gewoon mijn bovenste rij is :p en dat ik niet zoals jullie dan op shift moet gaan drukken. (shift + bovenste rij geeft nummers. Maar daarvoor heb je je numpad)

Deel Deze Pagina