1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Cyberpunk 2077

Discussie in 'Games' gestart door Maddmonkey, 13 jun 2018.

  1. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Stel hem dan idd maar uit naar november. Hebben we een ultieme launch game op ons nieuw speelgoed.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    En Q1 is toch al zo vol met goede games... komt ons goed uit ook. Vind ik eigenlijk best aardig van ze.

    EDIT: Maar goed, allemaal niet toevallig. Next gen release dus. Ubisoft games, Avengers ook dacht ik, nu ook Cyberpunk. Schuift allemaal naar september. Mooie definitieve next gen aankondiging toch? ;)
     
    Yellow 13 en RemcoM vinden dit leuk.
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Achja kan ik nog even wat langer doorsparen voor een betere PC :+.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Kon in theorie altijd al, want een game is lang niet zo duur en meestal maar een zakgeld bedrag vergeleken bij de PC die de game moet dragen. :+
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar dat bedoelt hij niet, hij wil upgraden voor de game zelf zodat hij het op maximale settings kan spelen.
     
    RemcoM en Yellow 13 vinden dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    A, begrijpelijk nu. Maar goed, gaat niet zo'n probleem worden denk ik. Gewoon iets minder feesten de komende maanden en als die echt een goede videokaart wil, met service en garantie, moet die maar eens zoeken naar Omni's Harde Waren op Tweakers. Die gast heeft ook al gewoon dik 4.500 5 sterren gekregen.

    Heb mijn 1080ti ook bij hem vandaan en werkt als een zonnetje. Je kan meer goedkoper bij hem bestellen dan de nieuwprijs en je krijgt er garantie van hem bij. Bij mij was die een dag te laat met leveren, omdat die ziek was, kreeg ik een dikke zak Engelse drop erbij als excuses.

    Gast is populair en als je de beoordelingen over hem leest, dan snap je mijn verhaal over hem ook. Misschien is het wat voor je @Remcom00 ??? Budgetteren kan volgens mij niet zo kwaad als je wilt bereiken dat je de game op max kan spelen tegen die tijd. :)
     
    Zumpelvelder en RemcoM vinden dit leuk.
  7. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    dit is sarcasme toch :+

    Noem me anders eens wat leuke titels, want tot april ofzo echt niks spannends en als cyberpunk uitgesteld word, komt er dan nog wel eens wat leuks uit Q1 ?!?
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Niks maar meeste mensen hebben toch een backlog van hier tot Sri Lanka.

    Lekker ff uitstellen en perfecte game afleveren. Prima.
     
    Cyndris, Zifnap, Yellow 13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Thanks, goeie tip, zal ff kijken tegen die tijd :). Ik game voorlopig nog op 1080 60fps en ik hoef alleen een nieuwe GPU, CPU, moederbord en geheugen aan te schaffen, de rest gebruik ik van m'n huidige PC. Dus voor 500 euro (misschien tweedehands) kan ik waarschijnlijk de game op high spelen. Voorlopig ben ik wel tevreden met de PC die ik nu heb maar Cyberpunk gaat er waarschijnlijk niet op draaien en ik wil 'm wel op dag 1 spelen :p. Hoef voorlopig ook nog geen nieuwe PC omdat ik nog een flinke backlog heb en al die games draaien nog prima.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Helemaal mee eens. Minder kleine schoonheidsfoutjes dan ik nu zie in Witcher III is altijd welkom. Een boek bijvoorbeeld die half door de hand van een personage zit... om maar wat te noemen. Aangezien Cyberpunk eigenlijk af is, zoals ze aangeven, kunnen ze dus mooi maanden besteden aan het polijsten van de game. Helemaal top! :)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Thnx voor je uitleg, ik wist niet zo goed wat schoonheidsfoutjes waren.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik zou wachten op 3000 serie nvidia. Dan heb je voor minder een sterkere kaart. Game komt toch pas Q3 dus tijd zat.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat een lul ben je af en toe. :+
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Af en toe? Reck is onze F-side. ;)

    Maar verder niet zo zeuren over het aanbod jongens. Doom redt Q1. Oh nee, die wordt waarschijnlijk ruk...
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ook een goed idee ja, maar even in de gaten houden wanneer die uitkomen. Mijn voorkeur gaat wel uit naar AMD maar ligt er aan hoe de markt er van de zomer uitziet. Zou mooi zijn als Nvidia met nieuwe high-end en mid-range kaarten komt voor september. Dan krijg je ook nog meer mensen die hun 1000 en 2000 series kaarten gaan verkopen dus tweedehands is dan ook gunstig.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.444
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Waarom AMD? Ik heb echt nooit problemen gehad met mijn NVidia kaarten. Hoge snelheid, goede driver support. Alleen vaak wel duurder. Maar als je toch voor een nieuwe PC gaat, pak dan gelijk uit...
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hmmm AMD voor CPU, zeker beste bang for buck. AMD mist in GPU markt echter compleet een top kaart. Hun topper komt niet boven een 2070 super uit (wat niet een slechte kaart is hoor). Maar je mist dan het high end segment van de 2080 en 2080ti.

    Van wat ik weet komt de Nvidia 3000 generatie in de eerste helft van 2020 (mei) en dan gaan ze weer releasen door de maanden heen (3080 en 3080ti in mei/juni, 3070 in augustus etc etc). Daarnaast moeten deze kaarten naar 7nm gaan, wat een dikke boost in performance moet geven en als leuke bonus moeten de kaarten goedkoper gaan worden (deels door nieuwe 7nm architectuur en deels doordat AMD ondanks dat ze het high end segment missen wel dichterbij komen. Hopelijk duwt dat nVidia 3000 serie naar de prijzen van voor de bitcoin inflatie)
     
    RemcoM, Zumpelvelder en Zifnap vinden dit leuk.
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Nvidia benadeelt AMD door closed-source ontwikkelingen zoals PhysX en Hairworks (want hun goed recht is). Hierdoor kan AMD niet optimaliseren voor dit soort features waardoor ze vaak wel werken maar veel meer performance afnemen. AMD heeft ook zulke technologieën zoals FEMFX maar die zijn open-source zodat ze (bijna) net zo goed op AMD kaarten draaien als op die van Nvidia. AMD FreeSync (zorgt voor een betere ervaring en geen tearing bij lagere framerates) is ook een goed voorbeeld . Nvidia heeft ook zoiets, G-SYNC, maar voor G-SYNC moet er speciale hardware in een monitor zitten (wat de monitor duurder maakt) terwijl FreeSync software matig is (geloof ik). Tegenwoordig kun je zelf Freesync gebruiken op monitoren die voor G-SYNC gemaakt zijn (of iets in die richting). Er zijn wel nieuwere versies van G-SYNC en FreeSync uitgebracht dus misschien is dit nu anders.

    De drivers van AMD zijn sinds een jaar of 2 ook echt heel goed, vooral qua features en gebruikersvriendelijkheid. Elk jaar komen ze met een grote update die ook echt veel toevoegt. Ook werken ze nog steeds aan optimalisaties van drivers van oudere kaarten waardoor mijn 7950 nu sneller is dan bij de release, meer dan bijvoorbeeld een vergelijkbare Nvidia GTX 770.
    In de high-end markt is Nvidia nog steeds koning maar ik ben op zoek naar een kaart van ongeveer 250 euro, aangezien ik nu nog op 1080p 60hz game en later dit jaar waarschijnlijk op 1440p 75hz. En natuurlijk is er nog geen AMD kaart die hardwarematige raytracing ondersteund, maar voorlopig zijn er nog maar een handje vol games waarbij dat echt wat toevoegt. En het schijt dat er in de volgende generatie consoles met hardware van AMD wel hardwarematige raytracing komt

    Wat betreft CPU's heb je met AMD vaak meer voor minder en kan je ook de goedkopere CPU's overclocken. Bij Intel kun je alleen de speciale K-series processors overclocken die duurder zijn. Niet dat ik persé wil overclocken maar ik wil wel minstens 4 jaar kunnen doen met een processor dus het is een mooie optie om achter de hand te houden. Ook doet AMD beter zijn best om op een ouder moederbord een nieuwe CPU te kunnen gebruiken (met een firmware update) zodat als je een nieuwe CPU wil hebben je geen nieuw bord hoeft te kopen. Nu zijn ze hun beloftes niet helemaal nagekomen omdat het technisch toch niet altijd mogelijk was maar het is nog steeds beter dan bij Intel.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213


    Dit is dus de uitgebreide reden waarom ik lekker op console blijf spelen,.... :rolleyes:
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zeker deze generatie was mijn overstap terug naar PC juist de beste keuze die ik ooit had kunnen maken qua performance en beleving van games. Amper laadtijden tov consoles, altijd minimaal 60fps (maar meestal heel ver daarboven) en ultrawide. :D (Intel/Nvidia setup met Gsync monitor dan wel)

    Alleen de hedendaagse hardware prijzen zijn wel even een tikkeltje anders t.ov. van vier jaar geleden toen ik mijn huidige PC samenstelde. Wil ik nu een nieuwe PC in elkaar zetten in hetzelfde high-end segment als toen zal het prijskaartje helaas wel een heel stuk hoger uitvallen.

    Maarja is het nodig nu upgraden?? ..ik vermoed nog van niet. Ga er vanuit dat ik Cyberpunk 2077 straks nog gewoon prima moet kunnen draaien met mijn i7 4790K en GTX 1080.
     
    RemcoM en Zifnap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina